האנליסטים חותכים את מחיר היעד של טסלה בעקבות תוצאות הרבעון האחרון
בעקבות הדוחות האחרונים חברת הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC האנליסטים בוול סטריט חותכים את מחירי היעד שלהם למניה. האנליסטים בעיקר מודאגים מהביקוש.
כך למשל, אנליסט מורגן סטנלי, אדם ג'ונאס, הוריד את מחיר היעד שלו לטסלה ל-330 דולר מ-350 דולר למניה, אבל הוא עדיין שומר על המלצת קנייה למניה. בכל מקרה, גם מחיר היעד החדש נמצא עדיין 50% מעל המחיר הנוכחי של 220 דולר למניה שבה המניה נסחרת כעת. על פי האנליסט, הדולר החזק פוגע במכירות טסלה. (מכירות במטבעות אחרים כמו האירו שוות פחות בדולרים).
בנוסף לנושא המט"ח, ג'ונאס מודאג גם מהביקוש. "רבים מהלקוחות שלנו לא מאמינים שטסלה חשופה להאטה מול הצרכנים בגלל מיקומה הייחודי של החברה בשוק החשמל והמחסור כללי באספקה", כתב ג'ונאס. אבל הוא סבור אחרת: "גודלה ההולך וגדל של טסלה כיום ובתחזיות הופך אותה לרגישה למה שיכול להיות כמה תנודות עמוקות בעוצמת הצרכנים."
בעקבות הורדת התחזית שלו, ממוצע מחיר היעד של האנליסטים ירד ל-285 דולר מ-301 דולר, הממוצע של האנליסטים לפני פרסום הדוחות.
הפחות אופטימיים:
מנגד, אנליסט ברנשטיין, טוני סאקונאג'י (Sacconaghi), יותר פסימי. הוא נותן המלצת מכירה לטסלה ונותן לה מחיר של 150 דולר על המניה. לדבריו, הוא חושש שהביקוש לרכבי טסלה בסין הולך ופוחת, וציין גם את החלטת החברה להוריד את מחירי הרכב שלה במדינה ב-9%.
ירידה בביקוש היא בעיה גדולה לטווח הארוך, אבל זה כנראה לא מה שמניע חלק מפעילות המסחר האחרונה באופציות הקצרות על טסלה. ביום שני, החליפו ידיים 144,858 חוזי אופציית מכר (פוט) של טסלה לתפוגה ביום שישי הקרוב, עם מחיר מימוש של 200 דולר.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר בקפיצה גדולה לאופציה שתיכנס ל'כסף' רק אם מחיר מניית טסלה ייסגר מתחת ל-200 דולר למניה ביום שישי, כלומר נפילה של 10% ביחס למחיר הנוכחי, וזאת כאשר השווקים בינתיים עולים.
החזקת החוזים האלה נראית מסוכנת. אבל נדמה שהסוחרים מהמרים שמחיר מניית טסלה ייפול מכיוון שאלון מאסק צפוי למכור נתח גדול של מניות כדי לממן את רכישת טוויטר. למאסק יש רק ימים ספורים למכור מה שעשוי להיות 5-10 מיליארד דולר במניות טסלה. כזכור, הוא כבר מכר כ-15 מיליארד דולר במניות טסלה מאז שהציע לרכוש את טוויטר ובסך הכל גייס בינתיים 30 מיליארד דולר כדי לרכוש אותה.
אז נכון, מכירת מניות גדולה יכולה להוריד את מחירי המניות לזמן מה, אבל קשה לחזות בכמה זה יוריד אותה, בוודאי כאשר כל השוק יודע שמכירת המניות על ידי מאסק מתקרבת. יתרה מכך, מאסק יכול לגייס כסף בדרכים נוספות חוץ ממכירת המניות של טסלה. הוא יכול להשתמש בהון עצמי נוסף מצדדים שלישיים, הלוואות ועוד.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
טסלה חתכה את המחירים בסין ופספסה בדוחות שפרסמה בשבוע שעבר
כאמור, השבוע טסלה חתכה במפתיע את המחיר שלה לרכב חשמלי מודל 3 בסין ל-265.9 אלף יואן (36.6 אלף דולר) לעומת 279 אלף יואן, ירידה של 6% במחיר הרכב. במודל היקר יותר, Y, היא מורידה את המחיר ל-288.9 אלף יואן, לעומת 316.9 אלף יואן קודם לכן.
בשבוע שעבר טסלה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי. החברה דיווחה על הכנסות של כ-21.45 מיליארד דולר, בעוד בשוק ציפו להכנסות גבוהות מכך, של כ-22.09 מיליארד דולר. בשורה התחתונה ציפה השוק לרווח מדולל של כ-1.01 דולר למניה, בעוד שבפועל טסלה דיווחה על רווח של 1.05 דולר למניה.
אבל אם המשקיעים קיוו שהם יפיגו את החששות שגדלו מאז שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון השני שלושה חודשים קודם לכן - הם התאכזבו. אמנם הרווח עלה על הציפיות ברבעון השלישי, אבל המסירות, המכירות ושולי הרווח לא עמדו בתחזיות.
- 3.משה 26/10/2022 13:13הגב לתגובה זו1 הם הורידו מחיר בסין כי במחיר החדש יש מענק של הממשלה 2 הם לא מספיקים לייצר מספיק לביקושים 3 אילון מאסק מכר אתמול מניות כבר לפי נפח המכירה 4 טסלה תגיע לשער 300 קל עד סוף השנה בהצלחה
- 2.מנחם 26/10/2022 07:56הגב לתגובה זושווה מקסימום 150 היא תרד מהר מאוד לאזור הזה
- 1.מפריח 25/10/2022 22:12הגב לתגובה זושזה וולוו עם כל היתרונות בספורט חשמלית? וגם לגבי המניה- פולסטר 5 דולר לעומת 200 וצפונה טסלה.לא ברור...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
