האם הגיע הזמן למניית בואינג ופדקס החבוטות? ומה לגבי וויקס ואמזון?
ביום שני נתנו, עדיין, ותוך גילויי סבלנות רבה, אמון בקונים והצבנו להם כאן שלושה מבחנים:
״נתחיל שבוע חדש עם מבחן תמיכה לנאסד״ק 100, מבחן התנגדות קרוב ל - דאו ג׳ונס ומבחן התנגדות רחוק יותר, 3800, ל - S&P500. אלו המשימות של הקונים.״ (בלוגסטריט 17-10-22). הקונים בהחלט נתנו לנו סימני חיים. בואו נראה איך הם ביחס למבחנים.
תמיכה לנאסד״ק 100: עברו את המבחן. זה היה המבחן הפאסיבי. רק לא לרדת. להזכירכם, זו התמיכה שעמדה ועומדת אחרונה בין עליות לבין קטסטרופה (במקביל לתמיכה דומה על הגרף של הנאסד״ק).
מבחן פריצת התנגדות לדאו ג׳ונס: עברו את המבחן. להזכירכם דיברנו על המדד כמדד החזק שעליו נטל הובלת השיקום של השוק.
מבחן התנגדות ל - S&P500 ב - 3800: טרם ניגשו למבחן.
- UBS: מדד S&P 500 צפוי לעלות כ-12% ב-2026
- מורגן סטנלי: ה-S&P 500 יגיע ל-7,800 ב-12 החודשים הקרובים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עכשיו השאלה היא, כפי שחלקכם גם העירו בתגובות, האם זהו עוד גל עולה, קצר טווח, בשוק יורד או תחילתו של הראלי האפשרי בשווקים. בזכות פוטנציאל האפשרות השניה אנחנו בכלל מתאמצים ושומרים על ערנות.
התשובה הטכנית היא שיש סיכוי לראלי בשל מעבר אותם מבחנים חשובים שציינו. אבל, המדדים יצטרכו לתת לנו מהלכי פריצה בנוסף לחזרה של הדאו מעל 30,000.
הנאסד״ק 100 צריך לעלות בתור התחלה מעל 11,800. זהו יעד הפיבונאצ׳י הראשון שמפריד בין תיקון לשוק יורד לבין האפשרות של חזרה למגמת עליה.
הדאו צריך להישאר מעל 30,000 ולעלות מעל 30,800.
ה - S&P500 צריך לעלות מעל 3800-3830.
לסיכום החלק הטכני נאמר שזמן מה אנחנו מזהים את הקונים בשוק ונותנים להם סיכוי. בינתיים הם מראים נוכחות (דיברנו על משמעות התנודתיות) ולכן אפשר להמשיך לתת במה לרעיון תחילתו של הראלי.
התשובה לשאלה מה עושים עם זה היא כבר שלכם. אם אתם מאלו שרוצים לתפוס מהלכים בשפל ולמקסם אותם אזי השבועיים האחרונים מאותתים לכם. נדרשות פקודות הגנה מתאימות.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אם אתם מהחשדניים שרוצים לראות יותר עובדות בשטח אז יכולים להמתין. אנחנו נמשיך להציב כאן מבחנים ותוכלו להחליט מה הן דרישות המעבר שלכם.
זכרו שאנחנו בעולם של מסחר והשקעות ולא של נבואה. הלוואי שהיינו יודעים איפה יהיה ה - S&P500 בעוד חודש. מה שאנחנו עושים כאן הוא מעקב אחרי הרגשות הקולקטיביים של המשקיעים והצטרפות אליהם. כל אחד ואחת מכם צריך לבחון ולנטרל הטיות רגשיות אישיות.
כך למשל סביר שאם נתתם כבר סיכוי לקונים הרגשות שלכם מוגזמים בכיוון הביטחון העצמי.
אם לא נתתם סיכוי לקונים הרגשות שלכם מוגזמים בכיוון תחושת איוולת השוק וצדקתכם העתידה לצאת לאור.
את שני אלו צריכים לאזן ופשוט להמשיך על פי נקודות הציון שמונחות כאן לפניכם.
יאללה לשמיים
שתי מניות מתחום התעבורה האווירית זכו השבוע להתייחסות חיוביות וגם העין הטכנית תומכת בכך. BA ו - FDX.
BA BOEING החלה לרדת מזמן בגלל בעיות בייצור המטוסים. אבל, עם תמיכה משולשת ומחיר לואו קוסט לחברת פרמיום ראוי לתת לה סיכוי. ענף התעופה מתאושש וצומח וציי מטוסים צריך לחדש. נקווה וסביר להניח שהחברה עשתה סדר בליקויים.
גם FDX FEDEX עוברת תהליכי שיפור פנימיים. עם רמת תמיכה כל כך חשובה ראוי לשקול אותה.
עוד שתי מניות לתיק
יש הרבה מציאות מקרב המניות הגדולות אבל אולי דווקא החברות הקטנות יותר יכולות לתת תשואה גבוהה יותר אם השוק יעלה. הנה שתיים, אחת מכל גודל, במצב טכני טוב.
הראשונה היא AMZN. AMAZON התגבש לה אזור תמיכה די אמין ועכשיו מתחיל ניסיון עליה נוסף.
השנייה היא WIX. וויקס כאן סיפור התמיכה קצת יותר מעניין. יש לה גם תמיכה ארוכת טווח מעל 50 וגם קו מגמה עולה של החודשים האחרונים. אפשר לחכות לפריצה כלפי מעלה של הממוצע הנע.
זהו להיום. אפשר לראות במאמר היום מאמר בונה אמון. מדברים קצת על עליות, מגלגלים רעיונות השקעה ובעיקר חושבים האם הסיפור הירוק יחזיק. נתקדם עם מה שיקרה.
תשלחו אלי למייל את ה - מניה שאתם חושבים שחייבים לקנות עכשיו. עדיף עם נימוק. אשתף באלו שהגרף יהיה מלהיב בעיני.
כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 5.ראיתם מה קרה לאמאזון? זה מה שניתוח טכני שווה (ל"ת)יריב 28/10/2022 14:44הגב לתגובה זו
- 4.סמי 23/10/2022 10:57הגב לתגובה זויתכן שויקס תמשיך לעלות אבל הסיבה היא מעורבות קרן השקעות גדולה בשליטה בחברה (9%). חבל שהכותב לא התייחס לכך.
- 3.חבל על הכסף. הכוון למטה (ל"ת)יאיר 19/10/2022 19:00הגב לתגובה זו
- 2.אמזון זה שורט מטורף-הגרף נראה זוועה (ל"ת)יצחק טיומקין 19/10/2022 18:37הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 19/10/2022 16:25הגב לתגובה זואחללה ניתוחים , בזמנו ביטלתי מנוי לגלובס בגלל שהם הפסיקו לתת לך במה ….
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
