מיסים
צילום: pexels

בגלל האינפלציה: רשות המסים האמריקאית מעלה את נקודות הזיכוי במס הכנסה

מדובר על עליה של 7% בפטור שמקנות נקודות הזיכוי לפני הצורך בתשלום מס. האם גם בישראל נראה עליה בנקודות הזיכוי ממס? כנראה שלא
נתנאל אריאל | (5)

בעקבות האינפלציה בארה"ב שהגיעה לקצב שנתי של 8.2% נכון לחודש ספטמבר, רשות המסים בארה"ב מעדכנת את נקודות הזיכוי במס הכנסה לשנת 2023 כלפי מעלה. נקודות זיכוי הן אפשרות להפחית את גובה המיסוי שמשלמים למדינה - או לא לשלם כלל - עד לסכום מסוים. 

בארה"ב כולם חייבים בתשלום מס הכנסה 'מהשקל הראשון', וזאת בניגוד לישראל למשל שבה יש פטור ממס הכנסה עד להכנסה של 6,450 שקל בחודש (77,400 אלף שקל בשנה) ויש 2.25 נקודות זיכוי בסיסיות לגבר ו-2.75 לאישה (כל נקודת זכות משמעותה הפחתה של 223 שקל בחודש ו-2,676 בשנה ממס ההכנסה) ויש גם נקודות זיכוי משתנות על ילדים עד גיל 18 (הנה מדרגות המס בישראל).

מצד שני - נקודות המס בארה"ב גבוהות יותר ומקנות יותר פטור כך שדרגות המס בפועל מתאזנות. על פי נקודות הזיכוי החדשות במס בארה"ב, זוגות נשואים שמגישים יחד את הדוחות למס הכנסה (כן, יש דבר כזה בארה"ב. בניגוד לישראל שכאן המס הוא אישי על כל אחד - שם אם אחד מבני הזוג לא עובד יש הקלה במס למשפחה) יקבלו נקודות זיכוי ממס עד לשכר שנתי של 27,700 דולר, שהם כ-98 אלף שקל נכון להיום. מדובר בעליה של 1,800 דולר לעומת הרמה הקודמת של 25,900, כלומר עליה של 7% בדרגת הפטור הבסיסית.

עבור זוגות שמשלמים מס בנפרד או בודדים, נקודות הזיכוי יעלו ל-13,850 דולר בשנה (כ-48 אלף שקל) לעומת 12,950 דולר. לאנשים שמוגדרים "ראש משק בית" הזיכוי יעלה ל-20,800 דולר לשנה (73.4 אלף שקל), לעומת 19,400 דולר עד כה.

אנשים שהם בני 65 ומעלה יכולים לבקש העלאה נוספת של 1,500 דולר, או 1,850 במקרה שהם לא נשואים או שבן הזוג נפטר.

מדרגות המס בארה"ב - שיעור (אחוז) המס השולי נותר זהה, השכר במדרגות המס עולה:

למגישים בודדים - עד הכנסה שנתית של 11 אלף דולר מדרגת המס היא 10%, החל מ-11 אלף המדרגה היא 12%, מעל 44,725 המדרגה היא 22%, מעל 95,375 אלף המדרגה היא 24%, מעל 182.1 אלף מדרגת המס היא 32%, מעל 231,250 המדרגה היא 35%, ומדרגת המס הגבוהה ביותר היא לבעלי הכנסה שנתית של יותר מ-578,125 דולר לשנה, והם משלמים 37% מס (בישראל מדרגת המס הגבוהה ביותר היא 50%, לבעלי הכנסה שנתית של 663.2 אלף שקל בשנה. בארה"ב הדרגה הגבוהה ביותר היא 37%)

לזוגות נשואים שמגישים במשותף - עד 22 אלף דולר זה 10%, החל מ-22 אלף זה עולה ל-12%, מעל 89,450 מדובר על 22%, מעל 190,750 מדרגת המס היא 24%, מעל 364.2 אלף המדרגה היא 32%, מעל 462.5 המדרגה היא 35% ומעל 673,750 זו המדרגה הגבוהה ביותר עם מס שולי של 37%.

הפטור על מתנות שנתיות יעלה ל-17,000 דולר. על עיזבונות של אנשים שיפטרו במהלך 2023 יש פטור בסיסי של 12,920,000 דולר, לעומת 12,060,000 דולר לעזבונות בשנת 2022.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צדק 20/10/2022 19:10
    הגב לתגובה זו
    כתבות כאלה מקצועיות!!! בישראל משלמים מס מהשקל הראשון!!!!!! יש טבלת מס מה מוגדר תשלום של 10 אחוז עד סכום מסויים!!!!!אתה מקבל נקודות זיכוי!!! ולכן בסכומים נמוכים אתה כאילו לא רואה את המס אבל יש מס פשוט זה מתקזז עם הנקודות זיכוי וככל שאתה מרוויח יותר ההפרשים נעלמים ואתה משלם מס!!!!
  • 3.
    צדק 20/10/2022 19:08
    הגב לתגובה זו
    לא משלמים מס כמו בארה"ב בה משחמים מהשקל ראשון?בוא תספר לנו את עלות המחייה שם זה המקצועיות? רכבים שעולם רבע מחיר במינימום ממה שמוכרים פה!!!דירות שעולות שליש ממה שמוכרים לנו פה!!!חלקים שעולים עשירית ממה שמוכרים לנו פה!!!מוצרי חשמל שעולים רבע מחיר!!!!!דלק שעולה שליש מפה!!!שנמשיך? הכתבות בימינו מאוד מקצועיות
  • 2.
    בישראל איןפטור ממס הכנסה עד להכנסה של 6,450 שקל בחודש (ל"ת)
    מהזה? 19/10/2022 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חשבון קשה 19/10/2022 13:08
    הגב לתגובה זו
    אוכלוסיה של כ 25 אחוז בה רק 50 אחוז מהגברים עובדים! להתראות ישראל בעוד מספר שנים אם לא ישונה המצב.
  • קשקשן בשקל (ל"ת)
    צדק 20/10/2022 19:11
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.