האם מנוי הפרסומות ״יציל״ את נטפליקס? וגם - מה לצפות בדוח הקרוב?
מניית נטפליקס NETFLIX ירדה השנה ב-61%, אך נראה שמחודש יולי היא מדשדשת במקום, מקווה להודעה טובה שתקפיץ אותה למעלה. ההודעה הטובה הזאת באה, או אולי תגיע בדוחות הקרובים?
נטפליקס הודיעה בשבוע האחרון כי היא תשיק ב-3 בנובמבר מנוי חדש, (שעליו דובר רבות) בעלות של 6.99 דולר בלבד שיכלול פרסומות. המנוי החדש יכלול בממוצע ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה ולא תיתן למשתמשים היכולת להוריד סרטים וסדרות טלוויזיה. בנוסף, גם הרזולוציה ואיכות השידור תהיה 720P במקום 1080P.
על המנוי הזה כאמור דובר רבות, כ-״קטליסט״ (זרז) שיכול להרים את נטפליקס בחזרה למסלול, האם הוא באמת ייעשה זאת? רק הזמן יגיד. אבל הנה כמה דברים שמבינים שנכנסים לעובי הקורה.
למשקיעים יש כעת יותר בהירות כיצד ישתלבו הפרסומות הדיגיטליות בשירות של נטפליקס, היא פירסמה זאת וזה באופן אוטומטי עוזר למשקיעים. בנוסף, ההכנסה פר מנוי צפויה לגדול, ולעזור לנטפליקס - זה נראה שהמנוי החדש שנטפליקס השיקה, צפוי להיות אטרקטיבי רק ללקוחות מסויימים. נראה שאף בן אדם שמשלם את מחיר הפרימיום או הסטנדארט למנוי של נטפליקס, שההוצאה הזאת הפכה למן סוג של הוצאה קבועה, לא ישנמך את המנוי שלו לרזולוציה נמוכה יותר, משתמש בודד שיכול להשתמש בנטפליקס ולראות מודעות בכל שעה - אולי בודדים.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמעט 50% מהמנויים הנוכחיים אמרו שהם ישקלו לעבור למנוי הנתמך בפרסומות, על פי סקר שנערך לאחרונה מ- Samba TV והאריס X. סביר להניח שלאחר יציאת הפרטים ״והמגבלות״ שיש למנוי, זה ישתנה. למי בכל זאת כן יתאים המנוי החדש? למשתמשים חדשים אשר רצו עד כה לעבור לשירות נטפליקס ולהנות מהתכנים, אך נתקלו במחיר גבוה הרבה יותר מהמתחרות, ו-וויתרו על כך.
עוד דבר הוא ״שיתוף הסיסמאות״ בקרב מנויי נטפליקס - הגורם הגדול ביותר עליו הצביעה נטפליקס בהקשר לאובדן המנויים הוא כמות שיתוף הסיסמאות של שירותיה. למעלה מ-100 מיליון משקי בית משתמשים בחשבון שמשלם מישהו שהוא לא בן משפחה הנמצא בתוך ביתם. נטפליקס כבר נקטה בכמה צעדים בכי לבלום זאת, כמו זיהוי של חשבון משותף ודרישה ממנו לשלם יותר בעבור השיתוף. כעת, לנטפליקס יהיה עוד ״עונש״ כמו שנמוך לגרסה הזולה יותר בעקבות השיתוף. מה גם שבעקבות היות המנוי החדש בלתי ניתן לשיתוף כיוון שרק משתמש אחד יכול לצפות בו, יקטין את עניין שיתוף הסיסמאות.
ברבעון השלישי מבחינת תוכן, הוציאה לאור נטפליקס את מה שהתברר כסדרה הנצפית ביותר שלה, Stranger Things4, מה שכנראה גרם לעוד כמה אלפי מנויים להצטרף. לאחרונה, הוציאה נטפליקס סדרה חזרה שתפסה כותרות ברחבי העולם הנקראית ״דאהמר״, שהיא סדרה על הרוצח הסדרתי מסוג קניבל ג'פרי דהאמר.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בדוח הקודם כזכור, נטפליקס דיווחה דוח ״חלש״, אך המשקיעים צפו לדוח ״חלש מאוד״, כך שהם התעודדו והמניה עלתה ב-7%. היא איבדה פחות משתמשים ממה שצפתה, ועדכנה כי בדוח הקרוב מספר המנויים יגדל שוב. היא נתנה תחזית כי בדוח הקרוב היא תצרף כ-1.8 מיליון מנויים, זאת לאחר שאיבדה מיליון מנויים ברבעון השני.
בדוח הקרוב שיפורסם בשלישי לאחר המסחר, האנליסטים צופים רווח למניה של 2.17 דולר, המשקף קיטון של 32% ברווחיות בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות צפויות לרשום עלייה של 5% אל 7.84 מיליארד דולר. באם זה יקרה, מדובר בירידה בהכנסות מרבעון לרבעון הראשונה בהיסטוריית נטפליקס. מדובר בצמיחה חלשה בהשוואה למה שנטפליקס הרגילה את המשקיעים לפני כמה רבעונים, אך הדבר מובן לגמרי עם התחרות הגוברת מצד דיסני ואמזון.
נטפליקס ידועה בתנודתיות שלה לאחר הדוחות, ב-3 הדוחות האחרונים שלה, המניה נעה בחדות כאשר בדוח אחד היא נפלה ב-22%, בדוח השני היא צנחה ב-35% ובדוח האחרון היא עלתה קלות ב-7%. באם נטפליקס תדווח על תוצאות רעות/טובות במיוחד - יש על מי לסמוך שהמניה יודעת לבצע תנועות חדות בהתאם.
- 2.כמו שהמלתי בנק אמריקה גוגל אפל טסלה (ל"ת)סאמי 18/10/2022 18:08הגב לתגובה זו
- 1.בן 18/10/2022 15:48הגב לתגובה זוהאם זה יהיה המחיר גם בארץ הנוכלים? כמה נשלם בישראל על המנוי הירוד הזה?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
