וולמארט מזון
צילום: Istock

האם יש אפסייד של 16% למניית וולמארט?

במורגן סטנלי צופים כי שירות וולמארט+ של החברה מתומחר בחסר ונותנים לו שווי של 45 מיליארד דולר, תוספת של 17 דולר למחיר המניה. הנעלם הגדול הוא מספר המנויים בשירות ובינתיים וולמארט לא חושפת את המספרים
נתנאל אריאל | (1)

האם מניית וולמארט WALMART צריכה לעלות ב-16%? בבנק מורגן סטנלי מעריכים כי למרות התקופה הקשה של החברה, שירות וולמארט+ של החברה לא מתומחר בשווקים ולכן צריך להוסיף לפחות 17 דולר למחיר המניה. בפועל, מחיר היעד שלו עומד על 150 דולר למניה, 16% מעל שער הפתיחה של היום, 129.5 דולר למניה. מניית וולמארט מגיבה היום בעליה של 2% במסחר. 

וולמארט השיקה את וולמארט פלוס לפני שלוש שנים במטרה להתחרות בשירותים כמו אמזון פריים של אמזון. לא להתבלבל - לא מדובר בשירות סטרימינג, אלא בשירות מנויים פרמיום של וולמארט שבמסגרתו החברים מקבלים משלוחים חינם ללא הגבלה החל מ-35 דולר להזמנה, הנחות בדלק של 10 סנט לגלון ב-14 אלף תחנות שנמצאות בשותפות עם וולמארט, רכישת מוצרים בוולמארט בהנחה, גישה מוקדמת למבצעי מכירות ושחרור של קונסולות משחקים. בנוסף, למנויי וולמארט פלוס יש גם גישה חופשית לתכני הסטרימינג של Paramount+.

התשלום על המנוי של וולמארט עולה 98 דולר בשנה, או 13 דולר לחודש, ואפשר להירשם ל-30 ימי ניסיון בחינם ויש גם כרטיסי אשראי מסוימים כמו Amex Platinum שמכסים חלק מעלות המנוי. המנוי של וולמארט זול ב-40 דולר לעומת אמזון פריים, שם המחיר השנתי הוא 139 דולר.

כמה אנשים משתמשים בשירות של וולמארט?

הנעלם הגדול שעשוי לגרום לתחזית של מורגן סטנלי להתבדות הוא מספר המנויים. כבר שלוש שנים שוולמארט שומרת בסוד את מספר המנויים בשירות שלה: "ראינו מגוון הערכות ממקורות שונים ומשוב המשקיעים מצביע על כך שאין קונצנזוס ברור", אמר סימאון גוטמן, אנליסט מורגן סטנלי. "לכן אנחנו לא בטוחים שהמניה מקבלת אשראי מלא עבור השירות, כמו גם עבור הגידול וזרם ההכנסה החוזרת (ARR) שזה מייצר".

במורגן סטנלי מעריכים שייתכן שכ-18.5 מיליון חברים משתמשים במנוי של וולמארט בארה"ב, או 14.4% מכל משקי בית במדינה. הוא מעריך כי ההכנסה הכוללת ממנוי עשויה לעמוד על 2,500 דולר ולכן מדובר על תוכנית ששווה לדבריו כ-45 מיליארד דולר, כלומר תוספת של 17 דולר למחיר המניה. לדבריו, דמי החבר לבדם עשויים להניב לוולמארט 2 מיליארד דולר בשנה.

עם זאת, הוא מסייג ואומר כי אם וולמארט מכניסה מכל מנוי פחות מאשר המתחרה  COSTCO WHOLESALE או אמזון  AMAZON אז ייתכן שהמספרים נמוכים יותר, אבל הוא בכל זאת מאמין שהתוכנית מספיק משמעותית וסבור שכאשר וולמארט תחשוף את המספרים - המניה תעלה.

וולמארט מתמודדת עם שנה לא פשוטה

את שני הרבעונים האחרונים וולמארט תרצה לשכוח. ברבעון הראשון היא אמנם עקפה בשורת ההכנסות אך פספסה בשורת הרווח עקב עליית התשומות וצללה. ברבעון השני היא כבר נאלצה להוציא אזהרת רווח והמשיכה ליפול, וגררה את וול סטריט בעקבותיה. אחר כך היא עקפה את התחזית המעודכנת אבל זו כבר הייתה נחמת עניים. בתחזית לשנה כולה צופה וולמארט פגיעה של 12% ברווחים.

קיראו עוד ב"גלובל"

מתחילת השנה המניה איבדה 9% מערכה ומהשיא שאליו הגיעה בחודש אפריל השנה היא נמצאת במינוס של 16% ונסחרת כעת לפי שווי של 358 מיליארד דולר.

את הקשיים ניתן לראות גם בגיוסי העובדים לקראת עונת החגים הקרובה. לאחרונה הודיעה וולמארט כי תגייס 40 אלף עובדים שיצטרפו ל-2 מיליון העובדים שלה בעונת החגים הקרובה, אבל מדובר רק ברבע לעומת מספר העובדים שגייסה בשנה שעברה. עונת החגים מתחילה בארה"ב ב-24 בנובמבר עם חג ההודיה. למחרת יתקיים הבלאק פריידי, יום השופינג, בו הצרכנים יוצאים לנצל את המבצעים של החברות השונות. בהמשך יהיה הסייבר מאנדיי ואז ב-25 בדצמבר הכריסמס, החג האהוב על האמריקאים, וגם שם היקף הבזבוזים יעלו מדרגה.

וולמארט צופה עליה קלה בלבד בהכנסות בעונת החגים הקרובה עם צמיחה מותאמת אינפלציה של 2% ביחס לשנה שעברה.

מה צפוי בעונת הדוחות?

וולמארט תדווח על התוצאות שלה ב-15 בנובמבר, בעוד כחודש. האנליסטים צופים שהיא תדווח ברבעון השלישי על הכנסות של 147.4 מיליארד דולר ורווח של 1.31 דולר למניה (על בסיס NON-GAAP). מדובר בירידה לעומת הכנסות של 152.86 מיליארד דולר ורווח (על בסיס NON-GAAP) של 1.77 דולר למניה שאותם רשמה ברבעון השני.

בשנה כולה וולמארט צפויה להכניס 600 מיליארד דולר ולרשום רווח (על בסיס NON-GAAP) של 5.88 דולר למניה. בשנה הבאה הצפי הוא להכנסות של 718 מיליארד דולר ורווח של 6.55 דולר למניה.

לקריאה נוספת:

>>> גולדמן זאקס: 3 סיבות לקנות וולמארט למרות הקשיים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שי.ע 11/10/2022 20:36
    הגב לתגובה זו
    מניה יציבה ורוחית,יותר בטוחה מאגח של ממשלת ארצות הברית.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.