אשטון קוצר ועמרי כספי
צילום: פייסבוק

עומרי כספי ואשטון קוצ'ר מהמרים על סטארט-אפ ישראלי בתחום הבלוקצ'יין

מדובר על השקעה באנטיק (Antic) החדשה שהוקמה בשנה שעברה. החברה פועלת בתחום ה-Web3 ומגייסת 7 מיליון דולר בגיוס סיד. עוד משקיע: מייסד הרשת החברתית רדיט (Reddit) שהפכה לשם נרדף לפורום שמריץ את מניות ה'מם' וגורם להפסדים כבדים למשקיעים הצעירים
נתנאל אריאל | (1)

הסטארט-אפ אנטיק (Antic), שמפתח תשתית מבוססת בלוקצ'יין (מטבעות דיגיטליים) ליצירת ארנקים משותפים, כלומר בעלות משותפת על נכסים פיזיים או דיגיטליים, מגייס 7 מיליון דולר בגיוס סיד (SEED). 

 

בין המשקיעים - אלכסיס אוהניאן מייסד הרשת החברתית רדיט (Reddit) שהפכה לשם נרדף לפורום שמריץ את מניות ה'מם' וגורם להפסדים כבדים למשקיעים הצעירים. הוא משקיע באמצעות הקרן Seven Seven Six. בנוסף משקיעים קרן Sheva שהוקמה על ידי הכדורסלן עמרי כספי ודיוויד ציטרון ובהשתתפות  Sound Ventures של אשטון קוצ׳ר וגיא עוזרי, Pantera Capital, Rainfall, ו- Dapper Labs.

חשוב לומר - לא תמיד גיוס טאלנטים אומר משהו על איכות החברה (אנחנו מביעים עמדה על החברה הספציפית הזו). אשטון קוצ'ר גם השקיע בעבר בחברת מיטק הישראלית שהלכה לוול סטריט ונמצאת במסלול התרסקות.

 

בכל מקרה, אנטיק רוצה להרחיב את מחקרה ולהמשיך לפתח את התשתית הטכנולוגית שלה על מנת לתת מענה לאתגרי הבלוקצ׳יין. לדברי החברה: "מכיוון שטכנולוגיית הבעלות המשותפת היא רעיון מתפתח בעולמות ה- Web3, התשתית הניתנת על ידי Antic, מיועדת לכל עסק המעוניין להוסיף אפשרות לבעלות משותפת למוצרים אשר מציע. תשתית זו מאפשרת לעסקים ולאנשים פרטיים לעשות כל שברצונם עם הנכסים שבבעלותם - למכור, לספק גישה, להוסיף בעלים משותפים נוספים ועוד. הגישה החדשה של Antic הופכת כל נכס- דיגיטלי, פיזי או IP לנגיש לכל הצדדים המעוניינים להצטרף כבעלים, ופותחת אפיקי שימוש חדשים עבור כל אחד מהבעלים השותפים".

 

״באמצעות חווית משתמש פשוטה, אנטיק מנגישה לראשונה את טכנולוגיית הבעלות המשותפת להמונים״, אמר אלכסיס אוהניאן, מייסד קרן Seven Seven Six. ״כך, כל נכס יכול להיות בבעלות חברתית משותפת באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ׳יין של ארנקים דיגיטליים משותפים. הממשק של אנטיק מספק פתרון משמעותי המאפשר לכל אדם להשתתף בכלכלת הבעלות ברשת ה- Web3״.

אנטיק הוקמה בשנת 2021 על ידי מנכ״ל החברה טל דדיה והיא מונה 15 עובדים שיושבים בת"א. דדיה: "אנטיק בונה את תשתית הבעלות המשותפת עבור האינטרנט החדש, ומתמקדת בתמיכה של החזקת נכסים דיגיטליים יחד, יצירה וחיבור של קהילות אשר יכולות לרכוש ביחד מה שלא יכלו לבד. בשונה מהאחרות, המטרה של Antic היא ליצור עולם פיננסי בו כל אחד יכול לשתף פעולה, לתאם ולהשתמש - ביחד״. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד שמבין 20/09/2022 14:20
    הגב לתגובה זו
    בחיאת .. מה לגבי כל אלה שהתעשרו מהרצת המניות האלה ?
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.