זו הסיבה שהעובדים ההיספנים בארה"ב יפגעו יותר משאר האוכלוסייה
הבנק האמריקאי וולס פארגו WELLS FARGO & CO מעריך כי אם המצב בשווקים ימשיך להידרדר לכדי מיתון - קל ככל שיהיה - עובדים היספנים יספגו מכה קשה. "שיעור האבטלה ההיספני נוטה לעלות גבוה באופן לא פרופורציונלי מהממוצע הארצי במהלך מיתון כלכלי", כתב הכלכלן הראשי של הבנק, ג'יי ברייסון. כך לדוגמה מציינים בבנק כי מ-2006 עד 2010, שיעור האבטלה ההיספני עלה בכ-0.8%, בעוד ששיעור האבטלה הלא-היספני טיפס בכ-0.3%.
בבנייה, למשל, ההיספנים מהווים שליש מהעובדים, בהשוואה ל-18% מסך התעסוקה של משקי הבית. המגזר, שרגיש להעלאות הריבית, יתמודד עם "אתגרים חריפים בשנה הקרובה", אמר ברייסון. שיעורי המשכנתאות זינקו ליותר מ-6% והיתרי הבנייה כבר ירדו ביותר מ-10% מאז סוף השנה שעברה, הוא ציין.
כמו כן, תהיה ירידה תלולה יותר בהוצאות הסחורות במהלך השנה הבאה, הודות לירידה בביקושים. נכון לעכשיו, ההוצאה הכוללת של הצרכנים גבוהה ב-14% מפברואר 2020 וההוצאות האמיתיות על שירותים עלו בפחות מ-1% במהלך אותה תקופה. "סביר להניח שהרוטציה בהוצאות תוביל לקיצוצים חדים יותר בתעשיות הקשורות לסחורות מעבר לבנייה, כולל תחבורה ומחסנים, מסחר קמעונאי וסיטונאי וייצור - כל הענפים שבהם ההיספנים מייצגים נתח לא פרופורציונלי מכוח העבודה", אמר בריסון.
עם זאת, ריכוז עבודה במגזר הפנאי והאירוח, שנפגע קשה במהלך המגיפה וכעת מתאושש יפה, עשוי להקל על חלק מהפגיעות הצפויות הללו. לא רק שהצרכנים יעדיפו לצאת לחופשות שנשללו מהם בתקופת הקורונה או אכילה בחוץ, אלא שהתעסוקה בענף עדיין נמצאת עדיין כ-7% מתחת לרמה שלפני הקורונה, כתב בריסון.
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המגפה השקטה - תרופות נגד דיכאון נמכרות במעל 20 מיליארד דולר, והשוק צומח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל הנוגע לגיל, עובדים היספנים הם בדרך כלל צעירים יותר מהאוכלוסייה הכללית. "עובדים זוטרים נוטים להיות מפוטרים בשיעור גבוה יותר מעובדים בעלי ותק רב יותר", אמר ברייסון. "פחות שנות ניסיון מקשה על מציאת עבודה חדשה בשוק עבודה חלש". עם זאת, הוא לא צופה שהמיתון הבא יפגע בשוק העבודה כפי שקרה במיתונים שאירעו בעבר.
"מעסיקים בילו את רוב הזמן בחמש השנים האחרונות במאבק למצוא עובדים", אמר ברייסון. "אנו צופים שהמעסיקים יחזיקו חזק יותר בעובדים מאשר במהלך מיתונים קודמים, תוך הבנה טובה יותר של כמה קשה זה עשוי להיות להעסיק אותם בחזרה".
- 5.למי אכפת מה המוצא? (ל"ת)17/09/2022 19:36הגב לתגובה זו
- 4.כ 17/09/2022 13:05הגב לתגובה זו"תרוצים" על אפלייה ,דיסקרימינציה,אפרטהייד שמעתם?בקיצור חסר שוויון מגדרי,השאר תירוצים
- 3.א 17/09/2022 12:56הגב לתגובה זושוכן במרומים,והשמיים זה ואקום,מסקנה אלוהים זה ואקום,כמו פוטין,ואקום רצחני,כן כן
- 2.קש 17/09/2022 09:03הגב לתגובה זוהבעיה היא יותר מורכבת כי השכר כיום לא יכול לאפשר קיום בכבוד .עליית מחירי הנכסים משפיעים על השכירות כמו כן מחירי האנרגייה ומחירי המזון כל זה ביחד גורם ליאוש וחוסר רצון מצד העובדים לאייש משרות אך המיתון יעשה את ההבדל .על פי דעתי מחירי הנכסים והשכירות ירדו כמו כן מחירי האנרגייה והמזון וכמובן רמת החיים ואז העובדים יתחילו לאייש את המשרות
- 1.גורי 17/09/2022 08:48הגב לתגובה זופה החרדים לא עובדים במהלך ואיך להם בעיה כי אלוהים דואג להם שולח להם כסף לקיום
- מ 17/09/2022 12:54הגב לתגובה זוהבנתי וזה נכון המדינה זה "השם" ישראל כזכור פעם יעקב
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
