וול סטריט נוטשת את FedEx ומרסקת את המניה; אבל עדיין מוקדם לקנות
ענקית השילוחים פדקס FEDEX חתכה את תחזית הרווח המתואם לרבעון הקרוב בחדות, כך שהוא צפוי להיות 33% פחות מצפי האנליסטים - דבר שמביא את מנית החברה לצלול בעשרות אחוזים היום במסחר. החברה הודיעה שהיא הרוויחה כ-3.44 דולר למניה ממכירות של 23.2 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו לרווח של יותר מ-5 דולר למניה ממכירות של 23.5 מיליארד דולר. ההנהלה אמרה שהתוצאות נמוכות מכיוון ש"המגמות המקרו-כלכליות החמירו משמעותית".
עד כה, ארבעה אנליסטים הורידו את דירוג המניות בתגובה מקניה להחזקה: אנליסט J.P. Morgan, בריאן אוסנבק, הוריד את יעד המחיר שלו ל-214 דולר מ-258 דולר למניה. אנליסט Loop Capital Markets, ריק פטרסון, הוריד גם כן את יעד המחיר שלו ל-202 דולר מ-339 דולר למניה. אנליסט KeyBanc, טוד פאולר, הוריד השעה את יעד המחיר שלו שעמד לפני כן על כ-325 דולר למניה, והאנליסט J. Bruce Chan הוריד את יעד המחיר שלו ל-195 דולר מ-288 דולר למניה.
יעד מחיר האנליסטים הממוצע הוא כעת כ-250 דולר למניה, ירידה של כ-13.8% מכמעט 290 דולר למניה רק לפני מספר ימים. ובכל זאת, 55% מהאנליסטים הסוקרים את המניה עדיין מעניקים לה המלצת קנייה כאשר יעד המחיר הממוצע הוא כ-50% מעל המקום שבו נסחרת המניה כיום. אז האם זה זמן טוב לצבור מניות בזול? כלל לא בטוח. שימוש בשיקול דעת לא יזיק במקרה זה. בתור התחלה, תחזיות הרווח כנראה צפויות לרדת עוד יותר, מה שעדיין מקשה לקרוא למניה זולה.
הפעם האחרונה ש-FedEx הודיעה על תחזית תוצאות קשה הייתה בסוף 2018. אז החברה הורידה את תחזית הרווח השנתי שלה לכ-16 דולר למניה מכ-17.5 דולר. בתגובה המניות ירדו ביותר מ-12% ובהמשך השנה ירדו ב-10% נוספים בעוד שמדד ה-S&P 500 עלה בכ-28%. עם זאת, במהלך השנה שלאחר מכן, מסוף 2019 עד 2020, מניית פדקס זינקה בכמעט 90% בעוד שה- S&P 500 עלה ב-15% בלבד.
- כך הופכים החות'ים לאיום כלכלי על ישראל
- פרייטוס מכפילה את שוויה ביום המסחר הראשון - האם גם היא תיפול בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לנסות לתזמן את השוק זה בדרך כלל רעיון רע. מניית FedEx אכן אכן הציגה ביצועים חזקים בתחילת 2020, וכעת מחיר המניות קרוב יותר לתחתית מבעבר. ובכל זאת, ניסיון העבר מראה שהמשקיעים צריכים כמה חודשים להעריך מה יקרה בהמשך.
- 4.אבי 16/09/2022 22:39הגב לתגובה זוולהוריד את ממוצע עלות הקנייה
- 3.לקראת הסוף השוק מאוד ישתפר ממש (ל"ת)עודד 16/09/2022 21:27הגב לתגובה זו
- 2.ע 16/09/2022 17:50הגב לתגובה זוולא נעליים,.,UPS היותר סולידית,FDX ,מניות על,רק התקופה פחות טובה,הלוואי שהירידות ימשכו עוד כדי לקנות בזול מהפחדנים
- 1.שלי 16/09/2022 17:36הגב לתגובה זולפני שבועיים כתבתי לכם בדרך מתרסק
- ע 16/09/2022 19:56הגב לתגובה זוולא נעליים,תיקון מתבקשלשנים של 0 ריבית וניפוח בועות,חכו לנדל"ן בישראל,זו חתכ'ת בועה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
