הסטרימינג זה העתיד - כיצד הכל התחיל ואיך להשקיע בתחום?
ברוב התלהבותה להציג סנסציות יום הדין "שכחה" התקשורת לציין 2 נושאים שהיו חלק מדו"ח האינפלציה. הראשון שהאינפלציה בין יולי לאוגוסט עלתה רק ב-0.1% ואת דו"ח הציפיות של משקי הבית שנלווה ושלפיו הסתבר שסקר באוגוסט מצא כי משקי הבית מצפים לרמות אינפלציה עתידיות חלשות יותר באופק של שנה...
ציפיות אינפלציה חלשות יותר חשובות ל-Fed מכיוון ששם מאמינים שהמקום שבו הציבור מצפה שהאינפלציה תגיע בעתיד משפיע חזקה על המקום בו הוא נמצא כעת. נתוני הפד של ניו יורק, המתבטאים במדדים אחרים של ציפיות אינפלציה, מצביעים על כך שבשלב מסוים לחץ המחירים אמור להתחיל להירגע. שני נתונים אלו הם שכנראה עצרו את הירידות אבל החלטת הפד בשבוע הבא עדיין תטיל אימה וזאת בעזרתה האדיבה של התקשורת, נרחיב בנושא לאחר החלטת הפד ותוצאות הרבעון השלישי שמתקרבות.
תעשיית הסטרימינג רק בתחילת דרכה וניצול התיקון הנוכחי להשקעה בה מומלץ אבל השאלה היא במה משקיעים ומתי? בטקס האמי ה-74 שנערך השבוע הודיעה דיסני (סימול:DIS) שהיא מכפילה את תקציב הסטרימינג שלה ותשקיע 30 מיליארד דולרים בתכנים, שהיא במו"מ לרכוש את יתרת מניות Hulu (המתחרה הגדולה של נטפליקס שבה מחזיקה DIS ב-67%) מענקית התקשורת קומקאסט (סימול:CMCSA). היא גם לא תמכור את ערוץ הספורט ESPN ומשקיעה בשדרוג הפרקים. גם שאר ענקיות הסטרימינג, נטפליקס (סימול:NFLX), אמזון, HBO-MAX שבבעלות Warner Bros. Discovery (סימול:WDB), שהנפיקה T&AT בשנה שעברה לציבור, Funimation, Peacock ואחרות הודיעו על השקעות משמעותיות בתכנים וטכנולוגיות.
בקיצור, עתיד התעשייה הצעירה צבוע כרגע בוורוד. חברות שמייצגות את התעשייה הזו, מנטפליקס ו- Hulu ועד זום (סימול:ZM) ו-ROKU, שהקורונה נתנה להן דחיפה עזה קדימה, היו מהלהיטים של "חגיגות2021" בנאסד"ק והן גם מהמובילות בנפילות - מאז שיאי סוף 2021. מאז אוקטובר 2021 ירדה NFLX ב-68% ואילו זום ב-86% (נכון ל-13.9). נוסיף שכוהנת השיבוש הגדולה, קאתי ווד, רכשה, בנפילות העזות של יום ג', 200 אלף מזום ו-200 אלף מ-RUKO, ובצדק לדעתנו. רק חבל, מבחינתה, שלא המתינה מעט ואספה את רוב אחזקותיה בשתי המניות (מעל 6 מיליון מכ"א) דווקא בדרכן לשיא.
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- בנקים ספרדיים, חברות נדל"ן הולנדיות, חברות אנרגיה נורווגיות - אלה ההשקעות שיספקו לכם תשואה עודפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידות מייצרות, לדעת מומחים רבים, הזדמנויות קניה כי במיין סטריט התעשייה הזו רק מתחילה, וול סטריט כמובן זה ספור שונה. הסטרימינג ממשיך למעשה את תהליך המעבר, שמובילות מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה, מהקולנוע והטלוויזיה לכיוון גישה מקוונת לתכנים למשתמשים מרוחקים או, כפי שחזה הפרופסור מילטון פרידמן ב-1969, "שהטכנולוגיה תוביל למצב שלכול אדם בתבל תהיה האפשרות לחזות בזמנו החופשי בכול תוכן בזמן אמת".
מדובר עדיין בתעשייה שלמרות צמיחתה המטאורית בעשור האחרון היא עדיין קטנה יחסית לתעשיות בארה"ב. המצב הנוכחי של תעשיית הסטרימינג הוא שההכנסות הגלובליות צפויות להגיע השנה ל-80.83 מיליארד דולר (רק תשלומי המינויים), שקצב הצמיחה השנתי שלה הוא 11.48% וימשיך דו-ספרתית גם בחמש השנים הבאות, מה שיביא להיקף שוק חזוי של 139.20 מיליארד דולר עד 2027. ארה"ב תמשיך להוביל בהכנסות (מעל 42% מסך ההכנסות ב-2022). ההכנסה הממוצעת ממשתמש (ARPU) בהזרמת וידאו, הייתה ב-2022, 69.66 דולר ארה"ב. מספר המשתמשים בהזרמת וידאו יגיע ל-1,636.0 מיליון עד 2027 כאשר קצב חדירת המשתמשים, 15.2% ב-2022 וצפוי לעלות ל-20.6% עד 2027. הנה הנתונים. המומחים כאמור טוענים שהירידות מובילות את חברות הסטרימינג למחירים כלכליים ולכדאיות השקעה אבל השאלות החשובות הן "מתי ובמה משקיעים בדיוק?". על "המתי" נדע רק בדיעבד אבל על ה"במה להשקיע" ננסה לענות היום. אבל נתחיל בהיסטוריית ההתפתחות של התעשייה.
קצת היסטוריה:
אנשים התחילו לקבל תוכן ויזואלי בסוף המאה ה-19. בתחילת שנות ה-20 נוסף גם הקול לתמונה והקולנוע הפך לבילוי הזמן הפופולרי ביותר בארה"ב ובמיוחד עם פרוץ המשבר הכלכלי הגדול של 1929 שהפך את הקולנוע, לצד הוויסקי והסיגריה, ל"בילוי מרגיע דיכאון". בשנות ה-50 הופיעה טלוויזיה, בשחור לבן תחילה, ובתחילת שנות ה-60 הגיעה הטלוויזיה בצבעים. בשנות ה-70 הגיעו המחשבים, השולחני והנייד והאי-פד ולצד כול אלו התפתחו מערכות הווידאו שנולדו כטכנולוגיות עזר לטלוויזיה אבל ככול שהטכנולוגיה התקדמה הפכו לתעשייה נפרדת (טכנולוגית). השימוש בווידאו הלך והתחזק בגלל ביקוש צרכני למשחקי ווידאו ולסרטים בבית.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הפריחה האמיתית של תעשיית הווידאו התחילה בשנות ה-90 בעקבות השיפור בטיב התמונה והקול ואז הגיעה משפחת קוק לתמונה, דייוויד וסנדי קוק, בעלי חברת שירותי תוכנה בתחום הגז בטקסס, שביקרו בחנות להשכרת ווידאו בדאלאס והחליטו שזה העתיד. השניים מכרו את חברת התכנה, קנו את החנות והקימו את Blockbuster Video Incופיתחו דגם עסקי שזכה להצלחה מיידית בטקסס. הדגם התבסס בעיקר על שטח חנות שהיה גדול פי 3 מחנויות הווידאו הקיימות ושבו הוצגו אלפי כותרים וקלטות וחנויות בלוקבאסטר היו פתוחות לקהל 24/7, דבר שלא היה קיים בתחום.
הם הכניסו מערכות מחשב וסורקים כדי לעקוב אחר הקלטות ולהקל על התשלום ובמהלך, שרבים טענו שהוביל לפריצה, קבעו שבלוקבאסטר תהיה יעד ידידותי למשפחה, לא ימכרו או ישכירו סרטי מבוגרים. החברה התחילה למכור זיכיונות ובשנת 1986 עמדה לפני הנפקה חמה בבורסה של ניו יורק וכתבו בפרסום להנפקה שהם מספקים לכול צרכן בכול מקום בארה"ב כול תוכן או סרט שיחפוץ וכשירות החנות העירונית גם תבצע משלוחים הביתה ללא עלות. זה בעצם ההבדל בין בלוקבאסטר לנטפליקס: ההעברה המקוונת.
אלא שערב ההנפקה התקשורת לכלכה על קוק והכול התרסק (שווה לקרוא כאן). החתמים נבהלו וההנפקה בוטלה. קוק נאלץ להתפטר ואז נכנס לתמונה Wayne Huizenga , המייסד של Waste Management (סימול:WM), שעליו כתבנו מספר פעמים בעבר. Huizenga המנוח, אחד היזמים ואנשי העסקים הגדולים של המאה שעברה, הבין את הפוטנציאל. הוא רכש השליטה בחברה ב-18 מיליון דולרים, רגע לפני ההודעה על פשיטת רגל, והתחיל במסע רכישות של מתחרים וגם קנה בחזרה, במחיר מציאה, חלק גדול מהזיכיונות ואז התחיל להתפשט גלובלית ולהיכנס גם לתחום המוזיקה והבידור. ב-1993, עם 3400 מרכזי ווידאו, נתן Huizenga ריאיון לרשת NBC על העתיד של בלוקבאסטר, "אני רואה מרכזי בידור בכול בית שבלוקבאסטר תעביר להם סרטים, מוזיקה, תוכניות מחשב, משחקי וידאו ואפילו מציאות מדומה" וגילה למראיין שנכנס לשותפות עם IBM לצורך פתוח וייצור של מערכת לשכפול מידי של תקליטורים בחנויות ויצירת מסד נתונים דיגיטלי.
בנוסף, התחיל Huizenga להשקיע בטכנולוגיית מחשבים ורכש חלקים בחברות הפקה כמו Spelling Entertainment, Republic Pictures ו-Discovery, כדי לייצר מאגרי תוכן. ב-1994 נודע שמתקיים מו"מ בין Blockbusterלענקית המדיה ויאקום (היום Paramount Global (סימול:PARA)), Huizenga, ללא ספק הבין לאן הולכת מהפכת הטכנולוגיה. Huizenga התיש את הנהלת ויאקום במו"מ ארוך שהוביל לבסוף לרכישת בלוקבאסטר ע"י ויאקום ב-8.4 מיליארד דולרים, מחיר דמיוני דאז, ומה שיותר מעניין הוא שארבע שנים מאוחר יותר, ב-1998 מכרה ויאקום את בלוקבאסטר, לחברה בשם Wherehouse Entertainment, ב-118 מיליון דולרים. כן 98.6% מתחת למחיר שקיבל Huizenga. מה קרה? כנראה שלנהל מערכת כמו Blockbuster צריך, כפי שראינו מספר פעמים, גאון ניהול ושיווק כמו הויזנגה.
בלוקבאסטר הייתה התשתית והמודל ליצירתה של נטפליקס
בפועל בנתה Blockbuster את התשתית ואת המודל למה שהוביל ליצירתה של נטפליקס. לנו ברור, מהמעקב ארוך השנים על האיש, שאם להויזנגה, ב 1993-4, הייתה הטכנולוגיה שלאחר כניסת הטלפוניה החכמה לתמונה, ב-2008, אז היום Blockbuster הייתה חברה ב"מועדון הטריליון".
סטרימינג בשידור חי הפך, בשנתיים האחרונות, לצורת השידור הפופולרית ביותר. האימוץ של טלפונים ניידים ומכשירים אחרים שהולך וגדל מוביל לעלייה בתשלומי המנוי החודשיים והשנתיים וכן לזרם הכנסות שהולך וגדל מפרסום. הסטרימינג, בנוסף, "אוסף" פופולריות גם כי הרבה אנשים מרוויחים כמויות אדירות של כסף באמצעות הזרמת המשחקים האהובים עליהם או פשוט על ידי הצגת הכישרונות שלהם באינטרנט כך שפוטנציאל הצמיחה של התחום פנומנלי - ובתנאי שהעסק מנוהל כראוי ושהחברה מזהה ומוכנה לשיבושים טכנולוגיים פוטנציאליים. התחרות עזה והחדשנות היא שם המשחק כאשר הטכנולוגיה, שמתקדמת בקצב מהיר, מייצרת שיבושים פוטנציאליים מצד שחקנים חדשים או קיימים שחלקם גם ייכנסו מתחומים אחרים. היסטוריה של התעשייה למי שמעוניין כאן.
בשורה התחתונה - אז איך משקיעים?
הקורונה כאמור נתנה לעסקי הסטרימינג דחיפת ענק ממש אבל את המניות המובילות, NFLX, ZM, RUCO ואחרות היא העלתה לחלל החיצון וחלק נכבד בכך שמניות אלו נפלו יותר, במהלך 2022, ממניות טכנולוגיה אחרות קשור בגובה ההערכות שקבלו בסוף 2021. וזה מה שגרם למניות הקשורות בתחום לעלות להערכות שראינו בסוף 2021. השבועון HUBPAGE פרסם בתחילת החודש כתבה על "עתיד הסטרימינג", שמאוד מומלץ לקרוא ושכולל את השחקנים המובילים. לדעת האתר, תעשיית הסטרימינג תהפוך ל"מקום שבו רוב הצרכנים בעולם יעדיפו לצרוך תכנים" וזה תהליך שלדעתם יגיע ב-2025 ועד אז תהיה התעשייה "מותקפת" בשיבושים טכנולוגיים וצרכניים כך שקשה מאוד לזהות "מניה מנצחת".
השחקנים המובילים כרגע, לצד נטפליקס, הם HBO של Warner Bros. Discovery (סימול:WDB), SPAN ו-HULU של דיסני, Sling orange של Dish Network (סימול:DISH), APPL TV בבעלות אפל (AAPL), Picock בבעלות קומקאסט (סימול:CMCSA), FuboTV (סימול:FUBO) ו-Amazone prime של AMZN. השפעת הסטרימינג על המניות במקרה של דיסני, אמזון, קומקאסט, אפל ו-Dish Network שונה מזו שב-NFLX שכן מדובר בחברות ענק. לצד ספקיות השירות ישנן כמובן ספקיות התשתיות, התכנה ועוד.
נתחיל בסל הקטן שהונפק בעיתוי הגרוע ביותר, בינואר השנה, BNGE. מטרת הסל, "לאפשר למשתמשים מרוחקים לגשת לתוכן מקוון; פרסום תוכן מקוון; להשתתף בהימורים פוטנציאליים; לצפות או להשתתף במשחקי וידאו תחרותיים; ומספקים את המוצרים, השירותים והטכנולוגיה הדרושים לתעשיות הסטרימינג והמשחקים". מחיר היחידה ירד בכ-30 מאז הנפקה והמניות המובילות בו הן NFLX, DIS, AMD, EA ו-FLTR. מכיל 15 חברות שמייצגות את התעשייה היטב. מהקצה השני נמצא הסל XLC, הגדול והוותיק יותר שהונפק ב-2018, הגיע ל-86 דולר באוגוסט 2021 ונמצא כעת על 52 דולרים. גם הוא כולל 15 מניות בראשות META, GOOG, NFLX, ו-DIS. תמצאו את כול הסלים בתחום כאן. הצעתנו למעוניינים, תעשו מחקר בנושא בגוגל, תקראו מאמרים מהסוג הזה ותקבלו החלטה גם לגבי הסל, גם לגבי התחום, ואולי גם לגבי עיתוי הכניסה. אבל אין ספק שהמשבר הנוכחי בוול סטריט מייצר הזדמנויות.
- 25.ל 19/09/2022 12:27הגב לתגובה זוהוא העתיד,שמעתי ששידורי נטפליקס ניתקעם לא אחת וצריך לעשות ריסטרט,זה העתיד?כמו שהעתיד הוא החשמליות שלא ניתן לטעון אותם אלא באיטיות מרגיזה ביותר,זה העתיד?
- 24.א. מרק 19/09/2022 11:50הגב לתגובה זוכמו בכל דבר יש גם פה שני צדדים למטבע. יש את יצרני התוכן (והתחרות פה מטורפת) ומולם הצרכנים. האם אפשר לבנות על שוק מוצף ?! יש את העלויות המטורפות של יצרני התוכן ויש את הצרכן שבקושי מסוגל לנצל מיליונית ממה שמוצע לו. חודשים שלא נכנסתי לנטפליקס למרות המנויי שלי. ב- יס אני בקושי מצליח לצפות שעה ביום. העתיד של הסרימינג קרוב יותר למה שקרה עם בלוקבסטר מאשר לפריצה מטורפת למעלה.
- שלמה גרינברג 20/09/2022 12:33הגב לתגובה זולצערי המסקנות שלך מבוססות על נסיונך והתנהגותך האישיים אבל יש גם עובדות. אגב, בלוקבסטר נפלה בגלל ניהול שהחמיץ, בין השאר, את כניסת הסטרימינג, אין לכך שום קשר לשוק הסטרימינג
- ל 19/09/2022 12:29הגב לתגובה זואתה צודק,אינני יודע מאיפה מוציא גרינברג את מסקנותיו
- המסקנות שלי מותק הן מהעובדות (ל"ת)שלמה גרינברג 20/09/2022 12:34
- 23.עברא כדברא 19/09/2022 04:54הגב לתגובה זוסטרימינג? שבבים? חלליות? לטעמי לא רלוונטי למשקיע מלבד פינה קטנה בתיק. העתיד במהפכה מתמדת
- 22.העתיד זה כבר לא מה שהיה פעם (ל"ת)שוורצנייגר 17/09/2022 13:40הגב לתגובה זו
- 21.עמית 17/09/2022 08:27הגב לתגובה זוזו חברה שיש לה חשיפה גדולה מאוד לתשתיות. תודה!
- שלמה גרינברג 18/09/2022 10:47הגב לתגובה זובעבר הייתי אנליסט עליה. המגיב/ה העתיקה את הפרופיל בצורה מדויקת. חברה שאכן תתמודד על כול פרוייקט בתחום העברת כוח חשמלי.
- sus anna 17/09/2022 14:27הגב לתגובה זוEaton Corporation plc operates as a power management company worldwide. The company's Electrical Americas and Electrical Global segment provides electrical components, industrial components, power distribution and assemblies, residential products, single and three phase power quality and connectivity products, wiring devices, circuit protection products, utility power distribution products, power reliability equipment, and services, as well as hazardous duty electrical equipment, emergency lighting, fire detection, explosion-proof instrumentation, and structural support systems. Its Aerospace segment offers pumps, motors, hydraulic power units, hoses and fittings, and electro-hydraulic pumps; valves, cylinders, electronic controls, electromechanical actuators, sensors, aircraft flap and slat systems, and nose wheel steering systems; hose, thermoplastic tubing products, fittings, adapters, couplings, and sealing and ducting products; air-to-air refueling systems, fuel pumps, fuel inert
- 20.רועי 17/09/2022 08:25הגב לתגובה זובעבר חברות הכבלים נתנו לנו אה לה קארט את הערוצים שאנחנו רוצים ונאלצו לשלם את הגניבה שלהם, היום זה שוב קורה. יש מיאוס מכמות החברות שמייצרות ״תוכן״ וגורמות לנו לשלם בשביל לראות תכנית אחת. התחום הזה מיצה את עצמו ויביא למיאוס. עכשיו יש אופריה וביזבוז משאבים אדיר על תכנים (אמאזון שר הטבעות הפקה של 400 מיליון!!). כמה זמן הצ’ק הפתוח יחזיק מעמד?
- שלמה גרינברג 20/09/2022 12:36הגב לתגובה זו"(אמאזון שר הטבעות הפקה של 400 מיליון!!)" מה זה לעומת ההכנסות מפרסום במקרה הספציפי הזה
- 19.אלן מאסק וורן באפט טוענים שהחשש הגדול הוא מדפלציה (ל"ת)מה דעתך שלמה? 16/09/2022 21:29הגב לתגובה זו
- אלון מאסק וקתי ווד טוענים שהחשש הוא מדפלציה (ל"ת)תיקון 18/09/2022 01:39הגב לתגובה זו
- 18.נחמן 16/09/2022 21:02הגב לתגובה זותת סל. לא מעניין. הלאה
- 17.שלי 16/09/2022 20:08הגב לתגובה זוכתבתי 11000 עכשיו כותב 10590
- 16.תודה רבה ושבת שלום (ל"ת)אנונימי 16/09/2022 18:24הגב לתגובה זו
- 15.שלמה המלך 16/09/2022 17:07הגב לתגובה זוגם עם סבא שלמה טועה זה לא נורא, בעידן בו 90% מהכתבים צריכים למכור היסטריה בשביל קליקים מספיקה כתבה אחת רציונאלית של אדם עם ניסיון
- 14.בגלל ריבוי השרותים אני חזרתי לביטורנט (ל"ת)אורן 16/09/2022 17:01הגב לתגובה זו
- 13.אבני 16/09/2022 16:08הגב לתגובה זוסממן למיתון מתקרב ובא. 4% ריבית בקרוב... מהווה אלטרנטיבה קשוחה למניות
- רז 18/09/2022 20:37הגב לתגובה זוזה סממן לכך שלא עמדה בתחזיות.
- וזה 19/09/2022 14:12מיתון
- 8% 16/09/2022 20:26הגב לתגובה זו4%? הצחקתני
- אבני 17/09/2022 11:49אתה מופסד 28% השנה כבראז הזלזול שלך ב4% הוא כי אתה פשוט חובבן.
- guzz 16/09/2022 21:44לכן 4% עבורך זה מעט.חובבן
- 12.יעל 16/09/2022 16:07הגב לתגובה זומה דעתך על אינטל וסיכוייה בתחרות מול ה"צעירות" ?תודה
- 11.יקיר 16/09/2022 16:06הגב לתגובה זומה דעתך על העסקה שלמה ?האם המשקיעים הגזימו עם המכירות של אדובי ?תודה
- שלמה גרינברג 18/09/2022 10:49הגב לתגובה זואנסה לסכם בכתבה הבאה
- שבת קישטה 17/09/2022 13:55הגב לתגובה זואת התיק יש לחלק לכמה חלקים. אפשר לשלוש מניות, אגח ומזומן. בזמני ירידות לא כדאי להסתכן בחברות. כרגע קצרה היריעה אבל לאפל הגדולה יש חור פעור ממש חזון מן העבר. סביבה סגורה היא בתוך עולם פתוח.
- שר המטבעות 16/09/2022 21:30הגב לתגובה זולטווח ארוך
- 10.Roku שהזכרת היא המעניינת מכולן (ל"ת)גלית 16/09/2022 16:05הגב לתגובה זו
- ג 16/09/2022 20:28הגב לתגובה זותני לווד להפסיד,למה לך?יש לך כסף מיותר? גם נטפליקס לא אופציה
- 9.מעניין מאוד. תודה שלמה (ל"ת)עמית 16/09/2022 16:03הגב לתגובה זו
- 8.יעל 16/09/2022 15:59הגב לתגובה זוזה רק סטרימינג ללא תוכן,לא?
- שלמה גרינברג 18/09/2022 10:54הגב לתגובה זוהצעתי שתכנסי לאתר החברה ותלמדי מה הם עושים. כרגע באמת הם משתפים תוכן אבל הם עדיין צעירים
- 7.צחי 16/09/2022 15:33הגב לתגובה זולהערכתך עם הריבית? אנחנו על סף מיתון והבן אדם מגזים עם הריביות. אשמח לדעתך בנושא
- 6.העליות יגיעו בסוף 2022.עד אז ירידות בלי הפסקה (ל"ת)צרנוחה 16/09/2022 15:27הגב לתגובה זו
- יופי טופי (ל"ת)צעקה לצרחונה 16/09/2022 15:52הגב לתגובה זו
- 5.גיורא 16/09/2022 14:57הגב לתגובה זוהמקרה של נתפליקס מראה שמנויים בקושי מכסים את העלויות של יצירת תוכן
- 4.גיורא 16/09/2022 14:52הגב לתגובה זואם לוקחים את המודל של נטפליקס נראה שהמודל הכלכלי של יצירת תוכן למנויים לא הוכיח את עצמו, יצירת התוכן יקרה מאוד וגם גידול במספר המנויים בקושי מכסה את העלויות. מה לדעתך המודל הכלכלי העתידי לתעשיה הזאת
- שלמה גרינברג 18/09/2022 11:01הגב לתגובה זוואת ההכנסות מפרסום הבאת בחשבון? את עלויות התפעול שיורדות?
- מי השואל? 17/09/2022 13:47הגב לתגובה זומרד בחנוך ובאשליה
- שלוימה 16/09/2022 15:51הגב לתגובה זוהכל תלוי במונה ולא במכנה כמות המשתמשתמים רק עולה בתחום הסטרימינג .ולכן עם המונה זה הכנסות ממשתמשים והמכנה זה יצירת התוכן ותשלום תמלוגים . תעשה את המתמטיקה .הבעיה של נטפליקס שיש ירידה בכמות המשתמשים בכל זאת אנשים יוצאים מהבית אחרי הקורונה .. אולמות קולנוע מלאים... מתחרים חדשים.
- ש 16/09/2022 20:30נטפליקס לא שייכת בשום צורה לבתי הקולנוע
- 3.תודה שלמה כתבה מעניינת (ל"ת)יוסי 16/09/2022 14:16הגב לתגובה זו
- 2.רועי 16/09/2022 13:59הגב לתגובה זושלמה, בעבר אמרת שאין חשש לשוק המניות כל עוד לא נראה עליית ריביות משמעותית, והנה זה קורה והיד עוד נטויה. מה דעתך ? האם שוק המניות ימשיך לדהור למרות עליות הריבית ?
- אתה רואה בעצמך את הירידות (ל"ת)יוס 16/09/2022 16:04הגב לתגובה זו
- דהיר 16/09/2022 15:48הגב לתגובה זודיו דיו אדום אדום
- 1.יהודה 16/09/2022 13:40הגב לתגובה זושלום שלמה,כתבה מעניינת כמו תמיד.אשמח לשמוע את חוות דעתך לגבי MDLZ וHSYחברות שנראות דפנסיביות לתקופה הזאת.
- חוות החיות 17/09/2022 13:44הגב לתגובה זומשל למהפכה המתמדת קומוניסטים חזירים או קפיטליסטים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
