אפלייד מטיריאלס שבבים
צילום: אפלייד מטיריאלס
דוחות

אפלייד מטיריאלס מכה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה

החברה שעוסקת בפיתוח, יצור ושיווק מערכות בדיקה לתעשית המוליכים למחצה הרוויחה 1.94 דולה למניה, לעומת צפי של- 1.78 ד' למניה. ההכנסות עקפו את צפי האנליסטים ועמדו על 6.52 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-6.26 מיליארד ד'; סיפקה תחזית צמודה לציפיות האנליסטים 

נתן טגי |

חברת  APPLIED MATERIALS (סימול: AMAT) העוסקת באספקת פתרונות בתחום הנדסת חומרים המשמשים לייצור שבבים הכתה את צפי האנליסטים לרבעון השני של 2022. החברה הכניסה 6.52 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-6.26 מיליארד דולר. הרווח המתואם בשורה התחתונה הסתכם ב-1.94 דולר למניה, גם כאן מעל הצפי ל-1.78 דולר למניה.

על בסיס Non-GAAP, החברה דיווחה על רווחיות גולמית של 46.2%, זהה לתחזית האנליסטים. הרווח תפעולי של החברה הסתכם ברבעון השני ב-1.95 מיליארד דולר או 30% מהמכירות נטו, זאת לעומת צפי אנליסטים לרווח תפעולי של 1.82 מיליארד דולר ברבעון השני, ושיעור רווח תפעולי של 29.1%.

תחזית לרבעון הבא - זהירה

אפלייד שהכתה את צפי האנליסטים לרבעון השני. סיפקה תחזית זהירה בשורה העליונה, יתכן וזו הסיבה לירידות של המניה במהלך יום המסחר. ברבעון הקרוב מצפה אפלייד לרשום מכירות נטו בסך של כ-6.65 מיליארד דולר, בשקלול ההשפעה הצפויה של הקשיים המתמשכים בשרשרת האספקה, וכ-1.5% מעל תחזית האנליסטים.

הרווח המתואם למניה, יסתכם ב-2 דולר למניה, גבוה ב-3.1% מצפי האנליסטים שחוזים כי המניה תציג רווח של 1.94 דולר למניה.

מניית החברה נסחרת לפי שווי שוק של 90.9 מיליארד דולר. שווי המשקף לחברה מכפיל רווח 14.45. מתחילת השנה מניית החברה נחתכה במעל ל-30% כחלק מהסנטימנט השלילי בסקטור המוליכים למחצה מתחילת שנת 2022.

אפלייד מטיריאלס פועלת בישראל תחת חטיבת - PDC (Process and Diagnostic Control) אבחון ובקרת התהליכים - המנוהלת על ידי רפי בן עמי. חטיבה זו מהווה את מרכז המו"פ והייצור הגדול ביותר של החברה מחוץ לארה"ב. 

בהתייחס לפעילות חטיבת PDC ציין בחברה: "היכולת שלנו לבצע אופטימיזציה באמצעות פתרונות מעולמות הנדסת חומרים לצד מערכות בדיקה ומטרולוגיה, דוחפת קדימה ביצועי שיא בעסקי האבחון ובקרת התהליכים של החברה. אנו מצפים שהכנסות החטיבה יעלו בכ-40% בשנת הכספים 2022, הודות לאימוץ נרחב של מטרולוגיית eBeam ופלטפורמות אופטיות לבדיקת פרוסות סיליקון מצד לקוחותינו".

החטיבה הישראלית PDC עוסקת בפיתוח וייצור מערכות לתחום בקרת ייצור שבבים. המערכות המפותחות והמיוצרות בישראל, מאפשרות ללקוחותיה הגלובליים של החברה לייצר שבבים באופן יעיל יותר. כיום, כמעט כל השבבים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך מכונותיה בפיתוח וייצור כחול-לבן של אפלייד מטיריאלס. אפלייד מעסיקה כיום כ- 2,200 עובדים ועובדות בישראל והיא נמצאת בצמיחה לאחר תוספת של כ-600 עובדים ועובדות בשנתיים האחרונות. 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.