טסלה
צילום: אתר טסלה

מכירות טסלה ביולי ירדו בעקבות שדרוג קו המפעל בשנגחאי

מכירות המכוניות של החברה בחודש יולי מסתכמות בכמעט שני שלישים פחות מחודש יוני
דור עצמון |

המכירות כלי הרכב של טסלה TESLA INC מתוצרת סינית ירדו בחודש יולי בשיעור חד לאור שדרוג פס הייצור של החברה במעל שבשנגחאי. החברה מכרה 28,217 כלי רכב מתוצרת סין ביולי, כמעט שני שלישים פחות מחודש יוני שקדם לו.

יצרנית הרכב האמריקנית ייצאה 19,756 דגמי 3 ודגם Y מסין בחודש שעבר, כאשר ביוני היא מכרה 78,906 כלי רכב. בדרך כלל, טסלה סין מייצרת יותר מכוניות בתחילת הרבעון ומתמקדת במכירות לקראת סופו של הרבעון.

טסלה השעתה כאמור את רוב הייצור שלה במפעל בשנגחאי ביולי עקב שדרוג שמטרתו להביא את התפוקה השבועית של המפעל לכ-22,000 יחידות בהשוואה ל-17,000 ביוני. הגברת התפוקה במרכז הייצור היצרני ביותר של טסלה מגיעה לאחר הפסדי ייצור שנגרמו בעקבות השפעת סגרי קורונה של חודשיים בשנגחאי ופגעו בשולי הרווח של החברה ברבעון השני.

המכירות הכוללות של מכוניות נוסעים בסין ביולי זינקו ב-20.1% ל-1.84 מיליון לעומת שנה קודם לכן. מכירות המכוניות החשמליות היוו 26.4% מסך המכירות הכולל ביולי ועלו ב-117.3%. צפי מכירות כלי הרכב החשמליים הועלה ל-6 מיליון יחידות לשנה כולה לעומת ההערכה הקודמת שעמדה על כ-5.5 מיליון יחידות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5