מטוס דלתא איירליינס
צילום: Pixabay

תגובת השוק לדוחות דלתא שגויה? למרות הפספוס הציגה תזרים שיא

דלתא איירליינס ירדה ב-4%, בעקבות החמצת יעד הרווחים, אך מיהרה לתקן יום אחרי,  בסיטי מצביעים על שיפור בהכנסות וצפי לביצועים טובים ברבעון הנוכחי ואופטימיים לגבי המניה
משה כסיף | (2)

המנייה של חברת התעופה דלתא DELTA AIR LINES נפלה במעט יותר מארבעה אחוזים לאחר שחברת התעופה פרסמה את דו"חות הרווחים ביום רביעי האחרון. בדו"חות פרסם כי הרווח המתואם עמד על 1.44 דולר למניה, הרבה מתחת לקונצנזוס האנליסטים שדיבר על רווח של 1.73 דולר למניה.

יחד עם זאת, ייתכן שהמשקיעים הגיבו בחריפות רבה מדי לנתונים שהתפרסמו. האנליסט של סיטי בנק, סטיבן טרנט כתב שלדעתו הירידות היו חזקות מדיי, ובהחלט אינן משקפות את המצב המשתקף מהדוחות. לדבריו, תזרים המזומנים של דלתא, כמו גם שאר הנתונים, הם הרבה יותר טובים מאלה שהיו בשנת 2020, שהייתה תקופת השיא של הקורונה בכל רחבי העולם. אבל למרות הנתונים הטובים, המניה עדיין חוותה ירידה משמעותית.

חברת התעופה דלתא נמצאת כיום במקום שונה וטוב בהרבה. היא ייצרה תזרים מזומנים חופשי של יותר מ-1.6 מיליארד דולר במהלך הרבעון. לפיכך, טרנט חזר אתמול על דירוג הקנייה שלו למניה ועל ההערכה שלו שהיא בדרכה למעלה. לדעתו, "דלתא עשויה להפתיע את השוק באופן חיובי בשלושת החודשים הקרובים".

שיפוץ צי המטוסים, תיקון לוח הטיסות והזמנת מטוסים חדשים

בעוד דלתא נאבקה לשפץ את צי המטוסים שלה במלואו, בדומה לחברות תעופה אחרות בארה"ב, טרנט מאמין שהשוק עשוי להעריך לא פחות את תיקון לוח הטיסות של החברה. התיקון שבוצע אמור להיות מתורגם לפעילות שגרתית ונורמלית יותר ברבעון השלישי ולהגדיל את שולי הרווח. הוא אומר כי חברת התעופה גם בדרך לעקוף את יריבותיה במונחים של הכנסות בקווים המובילים שלה, והיא ממוצבת היטב ויכולה להתמודד גם עם האטה כלכלית. אתמול התפרסם גם כי דלתא הזמינה 100 ממטוסי הבואינג BOEING הארוכים ביותר , עם אופציות ל-30 מטוסים נוספים

מניית דלתא איבדה 19% במהלך השנה. אתמול עלתה המניה ב-5.4% ל-31.71

דלתא הייתה חברת התעופה הגדולה הראשונה בארה"ב שדיווחה על רווחי הרבעון השני. יריבותיה אמריקן איירליינס  AMERICAN AIRLINES ויונייטד איירליינס הולדינגס UNITED AIRLINES אמורות לפרסם את הדו"חות שלהן בהמשך השבוע.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    צחי 19/07/2022 15:17
    הגב לתגובה זו
    מחיר הזדמנות
  • 1.
    פריירים בישראל 19/07/2022 13:35
    הגב לתגובה זו
    לא זזות למעלה למרות שביום שני מקבלים מסעודיה אישור לעבור ואז אל על תטוס למעלה כי יהיה לה רווח עצום שלא חלמה עליו היכונו לעליות באל על אין בזה שום הזנה לרכוש את המניה ביום שני זה יגיע בגדול
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.