תגובת השוק לדוחות דלתא שגויה? למרות הפספוס הציגה תזרים שיא
המנייה של חברת התעופה דלתא DELTA AIR LINES נפלה במעט יותר מארבעה אחוזים לאחר שחברת התעופה פרסמה את דו"חות הרווחים ביום רביעי האחרון. בדו"חות פרסם כי הרווח המתואם עמד על 1.44 דולר למניה, הרבה מתחת לקונצנזוס האנליסטים שדיבר על רווח של 1.73 דולר למניה.
יחד עם זאת, ייתכן שהמשקיעים הגיבו בחריפות רבה מדי לנתונים שהתפרסמו. האנליסט של סיטי בנק, סטיבן טרנט כתב שלדעתו הירידות היו חזקות מדיי, ובהחלט אינן משקפות את המצב המשתקף מהדוחות. לדבריו, תזרים המזומנים של דלתא, כמו גם שאר הנתונים, הם הרבה יותר טובים מאלה שהיו בשנת 2020, שהייתה תקופת השיא של הקורונה בכל רחבי העולם. אבל למרות הנתונים הטובים, המניה עדיין חוותה ירידה משמעותית.
חברת התעופה דלתא נמצאת כיום במקום שונה וטוב בהרבה. היא ייצרה תזרים מזומנים חופשי של יותר מ-1.6 מיליארד דולר במהלך הרבעון. לפיכך, טרנט חזר אתמול על דירוג הקנייה שלו למניה ועל ההערכה שלו שהיא בדרכה למעלה. לדעתו, "דלתא עשויה להפתיע את השוק באופן חיובי בשלושת החודשים הקרובים".
שיפוץ צי המטוסים, תיקון לוח הטיסות והזמנת מטוסים חדשים
בעוד דלתא נאבקה לשפץ את צי המטוסים שלה במלואו, בדומה לחברות תעופה אחרות בארה"ב, טרנט מאמין שהשוק עשוי להעריך לא פחות את תיקון לוח הטיסות של החברה. התיקון שבוצע אמור להיות מתורגם לפעילות שגרתית ונורמלית יותר ברבעון השלישי ולהגדיל את שולי הרווח. הוא אומר כי חברת התעופה גם בדרך לעקוף את יריבותיה במונחים של הכנסות בקווים המובילים שלה, והיא ממוצבת היטב ויכולה להתמודד גם עם האטה כלכלית. אתמול התפרסם גם כי דלתא הזמינה 100 ממטוסי הבואינג BOEING הארוכים ביותר , עם אופציות ל-30 מטוסים נוספים
- הקריסה המפוארת של חברת הטקסטיל הישראלית והמעילה שגרמה לחדלות פירעון של הבנק
- דלתא מכה שוב את הציפיות - וממריאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית דלתא איבדה 19% במהלך השנה. אתמול עלתה המניה ב-5.4% ל-31.71
דלתא הייתה חברת התעופה הגדולה הראשונה בארה"ב שדיווחה על רווחי הרבעון השני. יריבותיה אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES ויונייטד איירליינס הולדינגס UNITED AIRLINES אמורות לפרסם את הדו"חות שלהן בהמשך השבוע.
- 2.צחי 19/07/2022 15:17הגב לתגובה זומחיר הזדמנות
- 1.פריירים בישראל 19/07/2022 13:35הגב לתגובה זולא זזות למעלה למרות שביום שני מקבלים מסעודיה אישור לעבור ואז אל על תטוס למעלה כי יהיה לה רווח עצום שלא חלמה עליו היכונו לעליות באל על אין בזה שום הזנה לרכוש את המניה ביום שני זה יגיע בגדול
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
