חברות הרכב החשמלי הסיניות דיווחו על מספר מסירות רכב טובות; כיצד ישפיע הדבר על מסירות טסלה?
חברות הרכבים החשמליים הסיניות - NIO INC (סימול: NIO), XPENG (סימול: XPEV) ו- LI AUTO INC (סימול: LI) - דיווחו היום כי מסרו קרוב מספר שיא של רכבים, דבר שהרגיע את המשקיעים בשוק הרכב החשמלי ויתכן ויעזור גם לחברת TESLA INC (סימול: TLSA) כאשר זו תדווח על נתוני מכירת הרכב שלה.
כאמור, הביקוש לרכבים חשמליים בסין עצמה קפץ במהלך חודש יוני, זאת לאחר סגר הקורונה ששרר במדינה עד לתחילת החודש הקודם. ניו מסרה כ-12,961 רכבים בחודש יוני, גידול של 7,024 רכבים בחודש מאי. חודש יוני מהווה שיא במספר מסירות הרכבים עבור ניו. מעבר לכך, ביצועיה הכספיים של החברה שברו שיאים גם הן בחודש האחרון, כאשר החברה דיווחה על מספרי הרבעון הראשון בתחילת החודש.
במהלך כל הרבעון השני דיווחה ניו כי היא מסרה כ-25,059 רכבים, קיטון מ-25,768 רכבים ברבעון הראשון. מנגד, חשוב לציין שמדיניות הקורונה שבסין מנעה מהחברה למסור יותר רכבים במהלך הרבעון השני, כמו כן הפגיעה בשרשראות האספקה הפחיתה את המסירות גם היא.
יצרנית הרכב Li מסרה כ-13,024 רכבים בחודש יוני, גידול מ-11,496 אותם מסרה בחודש מאי. לא מדובר בשיא חדש עבור החברה, אך כן מדובר בחודש השלישי הטוב ביותר שחוותה מאז הוקמה, זאת לאחר כמות המסירות בחודש נובמבר ודצמבר של השנה הקודמת.
- שרשראות האספקה חזרו לפעול - האם זה הזמן לקנות מכוניות יד-שנייה?
- אזורים בסין מקלים את הגבלות הקורונה, האם נראה פרסה מלאה של הממשל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור כלל הרבעון השני מסרה לי כ-28,687 רכבים, קיטון מ-31,716 רכבים אותם מסרה ברבעון הראשון. גם עבור לי מספר מכירות הרכבים עבר את התחזית העצמית שלה.
Xpeng לעומתן מסרה את מספר הרכבים הגדול ביותר בחודש יוני, כ-15,295 מסירות, גידול מ-10,125 שמסרה בחודש מאי. כמו ב-Li, המספר קרוב מאוד ללהיות שיא עבורה, אך החברה עדיין חצתה את תחזית המכירות עבור הרבעון הקרוב. בתקופת כלל הרבעון השני מסרה החברה כ-34,422 רכבים, מעט פחות ממה שמסרה ברבעון הראשון, 34,561.
כל שלושת החברות ביחד מסרו כ-41,280 רכבים, החודש הטוב ביותר בשוק הרכב החשמלי. כמו כן, Li הודיעה כי תחל למכור את מודל ה-Li 9 החדש שלה, דבר נוסף אותו צריכים לשקול המשקיעים.
שלושת החברות עולות בשעה זו בטרום מסחר. גם טסלה עצמה עולה בשעה זו בטרום מסחר, כאשר סין מהווה שוק חשוב מאוד עבורה. כמו כן, מפעל החברה בשאנגחאי הוא הפעיל ביותר של החברה.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 2.עמי 03/07/2022 11:18הגב לתגובה זועדיין לא מדגדגים את טסלה.
- 1.פפה 02/07/2022 17:55הגב לתגובה זומניית ניאו תגיע לשמיים עוד קצת זמן וכל שרשרת האספקה תיסדר ניאו תגיע לשער 80
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
