דניאל שרייבר ושי וינינגר למונייד
צילום: קרדיט בן קלמר
דוחות

למונייד: שווי הפעילות ירד ב-99%; ההנפקה בוול סטריט הצילה אותה

חברת הביטוח הדיגיטלי, הכניסה ברבעון 44.3 מיליון דולר, הבעיה - ההפסד גדול מההכנסות, על כל דולר של מכירה משלמים יותר מדולר - "מודל עסקי מנצח" 
גיא טל | (17)

חברת הביטוח הדיגיטלי  למונייד  פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2022 בהן היא עקפה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה. עם זאת, במהלך הרבעון  המשיך להעמיק ההפסד של החברה, אשר מנייתה ירדה בכ-72% מאז הנפקתה והיא נסחרת כעת לפי שווי של 1.16 מיליארד דולר. זה מדהים כי החברה היתה בשווי של מעל 11 מיליארד דולר לפני יותר משנה וזה הרבה יותר מזה - לחברה יש כמיליארד דולר בקופה. זה אומר ששווי הפעילות שלה, השווי הנוכחי בניכוי המזומנים הוא סביב 100 מיליון דולר בעוד שבעבר שווי הפעילות שלה היה 10 מיליארד דולר (11 מיליארד שווי שוק פחות 1 מיליארד במזומן). ירידה של 99% בשווי הפעילות שלה - השוק נותן לפעילות כמעט אפס. המשמעות - ההנפקה הצילה אותה. הכסף בקופה מסדר אותה, ואכן יש לה עוד מיליארד דולר להפסיד. 200 פלוס בשנה, 5 שנים לחיות, או שעד אז יקרה משהו...  לקריאה נוספת: > להפוך לימונדה ללימוןלהפוך לימונדה ללימון (2)  הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על 44.3 מיליון דולר עליה של 88.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 23.5 מיליון דולר. צפי האנליסטים המוקדם היה להכנסות של 43.21 מיליון דולר.  בשורה התחתונה, המשיכה החברה לדווח על העמקת ההפסד הנקי, עם הפסד של כ-1.2 דולר למניה לעומת הפסד של 81 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים להפסד נקי של 1.43 דולר למניה. את הרבעון הקרוב, היא צופה לסיים בטווח הכנסות של בין 46-48 מיליון דולר. את 2022 היא צופה לסיים עם הכנסות בטווח שבין 205-208 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 69 מיליון דולר ברבעון השני, והכנסות של 275.4 מיליון דולר בשנה כולה. בין היתר, דיווחה החברה על שיא בהיקף הפרמיות (IFP) תוך שהיא רושמת גידול של 66% ל-419 מיליון דולר. על פי תחזיות החברה, בסוף השנה סכום הפרמיות ינוע בין 535 מיליון דולר - 545 מיליון דולר, כאשר סיום המיזוג עם חברת Metromile האמריקאית אותה רכשה, צפוי להגדיל את הפרמיות בכ-70% במהלך 2022.   כמו כן, החברה מדווחת על קצב הצטרפות לקוחות גבוה בשיעור של 37% ומסכמת את הרבעון עם יותר  מ-76,700 מצטרפים חדשים ולמעלה מ-1.5 מיליון לקוחות סה״כ. כמו כן, החברה מדווחת על גידול בשיעור של 71% ב - Gross Earned Premium (פרמיה מורווחת ברוטו) ביחס לרבעון המקביל.   במהלך הרבעון עלתה הפרמיה הממוצעת ללקוח ב-22% ל-279 דולר לעומת הרבעון המקביל. גידול מיוחס לעדכון והרחבה של תמהיל המוצרים, פוליסות במחיר גבוה יותר, גידול בכמות המוצרים ללקוח וצמיחה בערך הפוליסה הממוצעת הכוללת. בעוד שסך הפרמיות מלקוחות שברשותם מוצר אחד צמחו ב-61% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, הפרמיות מלקוחות עם שנים, ושלושה מוצרים צמחו ב-140% ו-390% בהתאמה. יתרה מכך, במדינת אילינוי, הראשונה בה מוצעים כלל מוצרי למונייד (שכירות, בית, רכב, חיים וחיות מחמד), שיעור הפרמיה ללקוח היה גבוה בכ- 40% משאר המדינות בארה״ב.   לדברי שי וינינגר, מייסד ומנכ״ל משותף בחברה: "אנו מציינים את הרבעון השמיני מאז ההנפקה, בו למונייד עומדת בכל התחזיות ואף עוקפת אותן. החברה ממשיכה לפעול בהתאם למודל עסקי בריא ויציב כבר מהלקוח הראשון במטרה לחתור לרווחיות. בהתאם לאסטרטגיה, בחמש השנים האחרונות אנו פועלים בצורה עקבית והשקענו בפיתוח כלל המוצרים עוד בטרם השקתם, בעיקר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. על כן, חלק ניכר מההפסדים מבטאים את השקעות אלו. זהו הרבעון הראשון שבו כלל המוצרים שלנו הושקו ובשנה הקרובה אנו מאמינים כי נראה את השקעות אלו נושאות פרי, תוך צמצום ההפסדים וסלילת הנתיב לרווחיות״.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    חברה שהולכת להיות בדיחה על רמאות ישראלית לדורי דורות (ל"ת)
    שמוליק 11/05/2022 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יאיר 11/05/2022 03:54
    הגב לתגובה זו
    אז יש מנגנון ai שבודק סיכון על הלקוחות ו...? מה הם כל כך שונים מפרוגרסיב או כל חברת ביטוח אחרת שעושה איזה ניתוח על הלקוח שלהם? אז זה פיצ'ר מגניב שחברת ביטוח גדולה יכולה להשתמש בו... בינתיים המשקיעים בבעיה והמייסדים עם ערימות.
  • וגם זה חרטא, שום כלום ממותג יפה (ל"ת)
    שמוליק 11/05/2022 11:11
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    למונייד- להפוך לימונדה ללימון (ל"ת)
    נילס 10/05/2022 22:37
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    משקיע עצוב 10/05/2022 21:12
    הגב לתגובה זו
    סיפרו סיפורים מפה עד תאילנד. חבורת רמאים.
  • 7.
    ישראל 10/05/2022 14:27
    הגב לתגובה זו
    אבל המשקיעים? העובדים? הלקוחות? ... למי אכפת מהם?
  • 6.
    שיחזירו את הכסף שגזלו מהמשקיעים (ל"ת)
    אבי 10/05/2022 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רון3554 10/05/2022 12:27
    הגב לתגובה זו
    פחחחחחחחחחחח
  • 4.
    שמשון 10/05/2022 11:33
    הגב לתגובה זו
    מה הוא יגיד דפקנו את כולם ... זה מה יש
  • 3.
    מבקר 10/05/2022 10:57
    הגב לתגובה זו
    כאילו יש להם מיליארד לקוחות משלמים. והנה, אמת יש אחת, ודוחות תמיד מדויקים ומוכיחים את מה שידענו מהרגע הראשון: חברת ביטוח קטנה - או שהגדולות קונות אותה או שהם קורסות לתוך עצמן. מציע ללמונייד להתחיל לחפש רוכש, ויפה שעה אחת קודם, כי תכף כבר לא יהיה מה לקנות.
  • 2.
    מביך 10/05/2022 10:43
    הגב לתגובה זו
    עקפה את כל התחזיות של האנליסטים הצפי להמשך השנה פחות מוצלח אבל זה נכון לכל השוק מביכה הכתבה, כנראה מפוזיציה
  • יאיר 11/05/2022 03:50
    הגב לתגובה זו
    החברה יורדת כל יום ויום אני מניח שהמשקיעים במניה יכולים גם להיות כתבים בביזפורטל?
  • שימשון 10/05/2022 17:13
    הגב לתגובה זו
    שזו חברה מדהימה שתשבש את שוק הביטוח באמצעות AI. פחחחח חרטאטק ישראלי במיטבו
  • ישראל 10/05/2022 14:26
    הגב לתגובה זו
    אז נכשלו קצת פחות מ"טוטאלי", רק נכשלו "הרבה".
  • גם אני יכול למכור דולר בחצי דולר ולצמוח (ל"ת)
    משה 10/05/2022 17:34
  • 1.
    תומר 10/05/2022 09:40
    הגב לתגובה זו
    הפכו את הלימון ללימוצ'לו חמוץ במיוחד
ליסה סו (AMD)ליסה סו (AMD)
ניתוח

למה AMD צונחת ב-6% ומה זה אומר על מניית אנבידיה?

על התחזית של AMD, השוואה בין AMD לאנבידיה, מה מכפילי הרווח של שתי החברות, ומה צפוי בשוק השבבים ל-AI בחודשים הקרובים? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ליסה סו AMD

AMD Advanced Micro Devices -6.42%  מרשימה בדוחות הרבעון השני, אז למה המניה נופלת ב-6%? התשובה הקצרה היא - כגודל הציפיות גודל האכזבות. המניה זינקה בחודשים האחרונים, כשהאנליסטים והמשקיעים מצפים על רקע העלייה הזו לתוצאות ותחזיות טובות עוד יותר ממה שהיה בעבר, ונדגים - כשהמניה נסחרה ב-110-130דולר היא היתה "במחיר הוגן", ביחס לציפיות שלה. ואז הושק מעבד חדש, ואז יצאו הצהרות לגבי העוצמה של השבבים של AMD גם ביחס למובילת השוק אנביידה, והגיעו ראיונות עם ליסה סו, המנכ"לית של AMD, ונראה היה שהנה - מגיעה תחרות לאנבידיה.

לכולם ברור שאנבידיה NVIDIA Corp. 0.65%  לא יכולה לשלוט לעד ב-90% מהשוק של שבבי ה-AI. תחרות ולקיחת נתח שוק תגיע, ו-AMD השנייה בשוק היא המועמדת. כך נבנו ציפיות ש-AMD הולכת לעשות את זה בזכות השבבים החדשים, אבל זה לא יכול להיות כל כך מהר - השוק מקדים את זמנו, לפעמים הוא גם מפספס.

ואז הגיעו התוצאות והחזירו את AMD למציאות. גם אם מוצרים טובים, קשה לקחת נתח שוק מגורילה. חוץ מזה, תחרות זה אומר שלא רק שהמוצרים צריכים להיות טובים ותחליפיים (ועדיין לא בטוח שהם מכל הבחינות שווים לאנבידיה שטוענת שהיתרון הוא עדיין שלה), הם צריכים להיות תחרותיים מאוד במחיר. כדי שחברת ענק "תהמר" על AMD ולא תלך עם הזרם ותרכוש אנבידיה היא צריכה להיות בטוחה שהמוצרים טובים וגם לחסוך באופן משמעותי. אחרת הסיכון עצום - יש תחרות ענקית על הבכורה בתחום ה-AI, כולם רוצים להגיע למקום הראשון וההשקעה היא לא הסיפור הגדול, כי הפירות יהיו גדולים. אז איזה קניין, טכנולוג, מנכ"ל, יחליט שהוא בניגוד לכל הענקיות הגדולות, לא קונה שבבים של אנבידיה אלא שבבי AMD. אם הוא ייכשל יצלבו אותו.

וכך התברר אתמול של-AMD יש כמובן מקום גדול לצמוח, אבל הדרך ארוכה מאוד. הנפילה במניה מגיעה כי המניה עתה מהר מדי על ציפיות אולי מוגזמות. צמיחה מואצת - תהיה. כיבוש שוק או לקיחת נתח שוק מאוד משמעותי - לאט ובהדרגה. רואים את זה בתחזיות - אנבידיה תצמח על פי תחזיות האנליסטים ב-27% בשנה הבאה. AMD ב-30% - ככה לא מגדילים נתח כשאתה מחזיק ב-4% והמובילה במעל 90%. לקחת נתח שוק זה לצמוח הרבה יותר כשאתה קטן. זה לא בתחזיות עדיין.

כשהשוק עיכל את זה הגיעה נפילה במניית AMD. מנגד, מניית אנבידיה כמעט ללא שינוי. השוק מבין שתהיה השפעה עליה, אבל לא מידית. עם זאת, צריך לזכור שיש סיכוי טוב שזה יגיע, זוה יכול להגיע בפתאומיות. הטכנולוגיה מתקדמת במהירות, מלחמת המחירים תואץ, המתחרות יכולות לספק פתרונות טובים-חזקים והם יצמצמו את הפער. בהדרגה מעגל הרכישות יעלה והלקוחות יגוונו במוצרים נוספים - לא רק של אנבידיה. זה יקרה, אבל בינתיים לא רואים את זה בתחזיות.


דוחות ותחזית טובים ל-AMD; המניה מתקנת למטה


טים קוק דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטרטים קוק דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטר

אפל מזנקת ב-5% - מגדילה את ההשקעות בארה"ב, טראמפ מרוצה

הלחץ של טראמפ עבד; אפל מעלה את תוכנית ההשקעות הכוללת ל-600 מיליארד דולר בארבע שנים; ההכרזה הרשמית תתקיים היום בבית הלבן בנוכחות הנשיא ומנכ"ל אפל טים קוק  

מנדי הניג |


מניית אפל (AAPL ) עולה בכ-4.5%, על רקע הודעת הבית הלבן על השקעה נוספת של 100 מיליארד דולר מצד ענקית הטכנולוגיה. מדובר בהרחבה משמעותית של תוכנית ההשקעות הקיימת של אפל, שבמסגרתה התחייבה להשקיע 500 מיליארד דולר בארבע השנים הקרובות. כעת, הסכום הכולל עולה ל-600 מיליארד דולר, גם בזכות הלחץ שפעיל טראמפ על החברה - טראמפ נגד טים קוק: "אתה מגיע עם 500 מיליארד דולר ובונה הכול בהודו?"


ההשקעה החדשה, שתוכרז רשמית היום באירוע חגיגי בבית הלבן, כוללת מגוון רחב של פרויקטים אסטרטגיים. בין היתר, אפל מתכננת להקים מפעלים חדשים בתחומי הייצור המתקדם, ייצור שבבים מתוחכמים ובינה מלאכותית (AI). לפי הערכות ראשוניות, הפרויקטים הללו יובילו לגיוס של אלפי עובדים חדשים, שייפרסו על פני מספר מדינות מרכזיות בארה"ב, כולל קליפורניה, טקסס ואריזונה, אזורים שכבר משמשים כמרכזי טכנולוגיה מובילים.

המהלך הזה אינו מקרי. בשנים האחרונות, אפל ניצבת בפני לחצים רגולטוריים גוברים מצד ממשלת ארה"ב. המדיניות הכלכלית של הבית הלבן, שמתמקדת בחיזוק הייצור המקומי והפחתת התלות בסין, דוחפת חברות כמו אפל להעביר חלק גדול יותר מהייצור שלהן חזרה לארה"ב. זכור את חוק CHIPS and Science Act מ-2022, שמעודד השקעות בייצור שבבים בארה"ב באמצעות תמריצים פיננסיים נדיבים. אפל, שתלויה בשרשרת אספקה גלובלית (כולל ספקים כמו TSMC הטייוואנית), רואה בהשקעה זו דרך להפחית סיכונים גיאופוליטיים, כמו מתיחויות בין ארה"ב לסין.


בנוסף, ההשקעה משקפת את האסטרטגיה העסקית של אפל בעידן הפוסט-קורונה. החברה, מחפשת דרכים חדשות לצמיחה. תחומי הבינה המלאכותית והשבבים הם מנועי הצמיחה העתידיים: אפל כבר משקיעה בפיתוח שבבי M-series משלה, וההרחבה תאפשר לה לייצר אותם בכמויות גדולות יותר בארה"ב. לפי דיווחים קודמים, אפל כבר השקיעה מעל 430 מיליארד דולר בארה"ב בחמש השנים האחרונות, מה שיצר כ-2.4 מיליון משרות. ההרחבה הנוכחית תבנה על בסיס זה ותרחיב את ההשפעה.


בבית הלבן רואים בהשקעה זו ניצחון כפול: כלכלי וביטחוני. "זהו צעד שמחזק את הייצור המקומי, מקטין את התלות ביבוא מסין ומשפר את שרשרת האספקה של רכיבים חיוניים", נמסר מהבית הלבן. אכן, בעידן של מחסור בשבבים, השקעות כאלה יכולות למנוע משברים עתידיים. מבחינה כלכלית, הפרויקטים צפויים להזרים מיליארדים למשק האמריקאי, ליצור משרות איכותיות בתחומי ההייטק ולעודד השקעות נוספות מחברות אחרות כמו אינטל או גוגל.