גיל שוויד, מייסד צ'ק פוינט
צילום: AFP

צ'ק פוינט שוב מכה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה, אבל רק בכאילו - הרווח בירידה; נופלת 9% בטרום

הכנסות החברה צמחו ב-7% ל 543 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים ל-534.7 מיליון, הרווח למניה המתואם עלה ב-2% ל-1.57 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים ל-1.54 דולר; ובכל זאת הרווח האבסולוטי ברבעון - 203.6 מיליון לעומת 211.2 מיליון ברבעון מקביל. בצ'ק פוינט דוחים את הביקורת - זו תשובתם לשאלת ביזפורטל בנושא
גיא טל | (3)

מניית צ'ק פוינט בניגוד למגמה - כשהשוק זינק היא נותרה מאחור ובחצי השנה האחרונה כשהשוק יורד היא עולה. הסיבה פשוטה - מתייחסים אליה כחברת ערך ולא כחברת צמיחה. יש מעבר של כספים ממניות הצמיחה למניות הערך. צ'ק פוינט שגם מעניקה למשקיעים סוג של הגנה - מזומנים בסכום של כ-3.8 מיליארד ורכישות עצמיות בהיקף מטורף (שמגדילות את הרווח למניה) חזרה להיות אהודה. אבל האמת, שלמרות שהחברה מדהימה וחזקה, היא רחוקה מלהלהיב. צ'ק פוינט צומחת לאט ויורדת ברווחים. זו עובדה. הצמיחה ברווח למניה היא רק בגלל עניין חשבונאי - קיטון במספר המניות במקביל לרכישה עצמית וגידול ברווח למניה (עוד על רכישות עצמיות). בינתיים השוק אוהב את זה. אבל כפי שכבר ראיתם - זו אופנה והיא עשויה להתחלף. 

כך או כך, מעמדה של צ'ק פוינט כמובילה בשוק הסייבר הוא ברור. החברה מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2022, ושוב, כמו בארבעת הרבעונים האחרונים מכה את צפי האנליסטים וקרובה לרף העליון של צפי הנהלת החברה עצמה. 

הכנסות החברה הגיעו ל-543 מיליון דולר, קרוב לטווח העליון של התחזית שסיפקה והרבה מעל תחזיות האנליסטים, צמיחה של 7% משנה קודמת. הרווח המתואם למניה הגיע ל-1.57 - מעל צפי החברה ומעל תחזיות האנליסטים, וצמיחה של 2% משנה קודמת.

במועד הדוחות הקודמים פרסמה החברה  את צפי הכנסות לרבעון הראשון של 2022. לדברי החברה צפויות הכנסות של בין 517 ל-547 מיליון דולר (532 אמצע התחזית). ממוצע תחזיות האנליסטים הוא 534.7 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 5.3% מהרבעון המקביל. הרווח המתואם למניה אותו צפתה החברה הוא בין 1.48 דולר ל-1.58 דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים הוא קצת מעל אמצע תחזית החברה ועומד על 1.54 דולר למניה - זהה לרווח המתואם למניה ברבעון המקביל. 

עוד מדווחת החברה על הכנסות ממנויים של 202 מיליון דולר - צמיחה של 14%. הרווח התפעולי Non GAAP היה 239 מיליון דולר - צמיחה של 44%. 

גיל שוויד: "היה לנו רבעון ראשון מצויין. ההכנסות והרווח למניה הגיעו לטווח העליון של התחזיות שלנו. היה ביקוש חזק למשפחת מוצרי ה-Quantum והמשך התחזקות מוצרי ה-CloudGuard ו-Harmony. התגברות התקפות הסייבר בבעולם גורמת לחברות לחשוב מחדש על הגישה המעודכנת של פתרונות נקודותיים מבוזרים והם חוזרים לגישה אחידה יותר למניעת מגפת הסייבר הבאה. הלקוחות שלנו ממשיכים לאמץ יותר מהטכנולוגיות שלנו ולאחד את תשתיות הבטיחות שלהם עם ארכיטקטורת ה-Infinity שלנו".  

בדוחותיה הקודמים הקודמים הציגה החברה רווח מתואם של 2.25 דולר למניה ברבעון האחרון של שנת 2021 על הכנסות של 599 מיליון דולר. בשוק ציפו ל-2.17 דולר על  הכנסוסת של 584 מיליון דולר. אז  אמר מנכ"ל החברה גיל שוויד כי שנת 2021 "נסגרה בטון הכי גבוה שאני זוכר". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    החברה הזו פשוט 28/04/2022 09:08
    הגב לתגובה זו
    כשתאבדו את ההשקעה, אל תבכו. החברה עסוקה יותר בתרגילים חשבונאיים מאשר ביצירת ערך.
  • 2.
    יוסי חתוכה 27/04/2022 12:12
    הגב לתגובה זו
    לא מחזיק מהם ...יש חברות כמוהם שצומחות דו ספרתי
  • 1.
    חיים 27/04/2022 12:06
    הגב לתגובה זו
    בצ'ק פוינט מלמדים את גוגל..
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.