מאסק יצטרף להנהלת חברת טוויטר - המניה ממשיכה לזנק
אלון מאסק לא מתכוין להישאר משקיע פאסיבי בטוויטר, וכבר דווח על התמנותו כדירקטוריון בחברה; עוד דווח כי מאסק איחר בדיווח על רכישת 9.2% מהחברה לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC)
מאסק ידוע כמצייץ מעורר מחלוקת בשנים האחרונות ברשת הטוויטר, ואף משפיע לכאורה על תנודתיות המוצרים הפיננסיים עליהם הוא מצייץ.(מניות/קריפטו וכדומה). הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) נמצאת עם מאסק בסכסוך משפטי מתמשך על השימוש החופשי והלא מרוסן שלו בפלטפורמת הטוויטר בנוגע לחברתו הבורסאית טסלה TESLA INC ובנוגע לחברות אחרות. יש שיגידו שרכישת 9.2% מטוויטר הן לטובת ניצולה של הפלטפורה לקדם אג'נדות שלו ככל העולה על רוחו, האופטימיים יגידו שזה לטובת קידום האפליקציה החברתית. מאסק ממשיך להתסבך עם הרשות לניירות ערך האמריקאית והפעם זה על רקע השקעתו בטוויטר, נטען כי מאסק לא דיווח בזמן על רכישת מניות טוויטר ואף הגיש מסמכים לא נכונים לרשות. על פי המסמכים שהגיש לרשות לניירות ערך, מאסק ב-14 במרץ רכש 73.5 מיליון מניות של טוויטר בשווי של כ-2.9 מילארד דולר, על פי התקנון על רכישה שמקנה בעלות של מעל 5% יש לדווח על כך תוך 10 ימים, אך מאסק דיווח מאוחר יותר, כמו כן הוא היה אמור להציג יחד עם הדיווח על הרכישה תעודה המראה כי לא ביצע את הרכישה על מנת להשפיע על השליטה בחברה, התעודה לא הייתה, ואף מאסק הצהיר כי הינו משקיע פאסיבי ואינו מתכוון להתערב בניהולה. ב-2018 הגיע מאסק להסדר פשרה עם הרשות לניירות ערך האמריקאית לאחר שנתבע על הטעיית משקיעים, כשצייץ כי הוא שוקל להפוך את טסלה לחברה פרטית. מאסק נקנס במסגרת ההסדר, והרשות אמורה לחלק את הכסף למשקיעים, שהפסידו כסף כשקנו מניות טסלה בעקבות הציוץ שלו. חלק נוסף בהסדר מחייב את טסלה לפקח על אמצעי התקשורת של מאסק – כולל חשבון הטוויטר שלו. הרשות לניירות ערך בארה"ב הודיעה במרץ האחרון לבית המשפט כי הציוצים של מאסק לגבי טסלה צריכים להמשיך להיחקר על ידי הממשל, כעת מבקש מאסק להפסיק את הפיקוח על הציוצים שלו, בטענה כי הפיקוח משמש לרמיסת זכויותיו לחופש ביטוי. מניית טוויטר ננעלה אתמול בעלייה של 27%. המניה עלתה ב-17% בחודש האחרון, אך איבדה 39% בשנה האחרונה. שווי השוק הנוכחי שלה הוא 31.4 מיליארד דולר, מכאן שהנתח של מאסק שווה כ-3 מיליארד דולר. היום ממשיכה המניה לטפס במסחר המוקדם בעד 7% נוספים.Do you want an edit button?
— Elon Musk (@elonmusk) April 5, 2022
- 3.שרה 19/04/2022 12:46הגב לתגובה זורציתי לדעת מה איזה סוג של תגובות המערכת מפרסמת, האם רק כאלה שמתאימות לשמאלניים, דעות שונות????
- 2.שרה 19/04/2022 12:45הגב לתגובה זומאחלת למאסק בהצלחה, אולי נוכל להביע דיעות בחופשיות שמתאימות למדינה דמוקרטית ולא להרגיש כמו בקובה או בצפון קוריאה. בפייסבוק למשל צוקרברג שולט במה שאפשר לקרוא שם........
- 1.לרון 05/04/2022 17:51הגב לתגובה זובמהלכו הבא ממזג את טוויטר עם טסלה ואז מה שטראמפ לא הצליח כ'כ לעשות,הוא יצליח דרך הפלטפורמה החדשה שבסוף השלב החברתי מרוץ ומינוי לתפקיד נשיא ארה"ב
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית
ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור
שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.
הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ
קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.
ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".
המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- שר האנרגיה של אבו דאבי יכהן גם כמנכ"ל זרוע ההשקעות הבינלאומית של אדנוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלפי מקומות עבודה חדשים
האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים
הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.
