מכונית רכב ניו nio
צילום: צילום מסך אתר החברה

זה לא משחק: סוני והונדה רוצות לפתח יחד מכוניות חשמליות. מתי תוכלו לקנות?

גם היפניות מצטרפות לתחרות בשוק המכוניות החשמליות: ענקית האלקטרוניקה סוני ויצרנית הרכב הונדה מקימות מיזם משותף לייצור ומכירת רכבים חשמליים. מדובר בעוד חברת טכנולוגיה שרוצה להיכנס לתחום וחברת רכבים שרוצה להגביר את היכולת הטכנולוגית שלה
נתנאל אריאל | (1)

ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני  SONY GROUP CORPORATION AMERICAN ויצרנית הרכבים  הונדה HONDA MOTOR CO LTD מודיעות על הקמת מיזם משותף לייצור ומכירת רכבים חשמליים.

סוני והונדה שואפות להקים חברה חדשה השנה ולהתחיל במכירות של הרכב הראשון שלהן ב-2025. החברה החדשה תתכנן, תפתח ותמכור מכוניות חשמליות אך לא תחזיק או תפעיל מתקני ייצור. על פי החברות, הונדה תהיה אחראית על ייצור המכונית במפעלים שלה וסוני תפתח את "פלטפורמת שירותי הניידות" עבור המכונית.

מדובר על שת"פ מעניין של שתי החברות אבל עוד מוקדם לומר איך זה יתקיים בפועל. סוני היא ספקית של חיישני תמונה לסמארטפונים והיא מנסה גם להציב דריסת רגל בתחום המכוניות. בנוסף, סוני היא גם שחקנית גיימינג גדולה, שידועה בזכות חטיבת הפלייסטיישן שלה.

בחודש שעבר אמרה סוני שהיא תקים חברה בשם Sony Mobility כדי לבחון את הכניסה לשוק הרכב החשמלי וגם חשפה אב טיפוס של רכב ספורטיבי בשם VISION-S 02.

הונדה עצמה עוברת שינוי מהותי: היא הודיעה כי תפסיק בהדרגה, עד שנת 2040, את שיווק כלי הרכב המונעים בגז. להונדה יש ​​כיום גם מיזם משותף עם ג'נרל מוטורס לפיתוח רכבים חשמליים חדשים.

בשורה התחתונה - המיזם המשותף של סוני והונדה הוא דוגמה נוספת לחברות טכנולוגיה שקופצות לתחום הרכב ויצרניות רכב המחפשות להגביר את היכולות הטכנולוגיות שלהן.

כזכור, גם חברות הטכנולוגיה הסיניות באידו (Baidu) ושיאומי (Xiaomi) הקימו שתיהן חברות רכב חשמלי, וגם הענקית אפל מגבירה את מאמציה בתחום כלי הרכב האוטונומיים.

בדומה לסוני, גם Huawei לא תייצר בעצמה מכוניות חשמליות, אלא תעבוד עם יצרני רכב על רכבים אוטונומיים. היא משתפת פעולה עם סרס (Seres), אשר דגם ה-Aito M5 שלה יימסר לראשונה בשבת הקרובה. מדובר ברכב עם מערכת הפעלה של חברת  Huawei. סרס ידועה יותר בשם SF Motors והיא חברה בת יצרנית הרכב סוקון (Sokon). היתרון ברכב של סרס (בדומה לרכבים של Li Auto) הוא העבודה שהוא שמגיע גם עם מיכל דלק רגיל, כדי להגדיל את טווח הנסיעה של הרכב והמחיר שלו נמוך בקצת מאשר דגם Y של טסלה בסין.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

המחיר לרכב עולה 249 אלף יואן (כ-39.6 אלף דולר), וזאת לעומת 31.8 אלף יואן לרכבי טסלה בסין, לאחר שהעלתה את המחיר ב-21 אלף יואן בחודש דצמבר האחרון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    loko 05/03/2022 12:51
    הגב לתגובה זו
    הונדה לא זקוקה לסוני וסוני לא זקוקה להונדה. סתם דברת. אם הונגה עם gm לא צריך את סוני
ווימו
צילום: ווימו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין

המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ווימו VIA טסלה

נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.

ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.

העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי.  הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.

יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.

טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת

בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.