מייסדי קניבל פוד טק
צילום: Cannibble FoodTech

באיחור של חצי שנה: קניבל פוד טק תחל להיסחר בקנדה לפי שווי של 21 מיליון דולר קנדי

נתנאל אריאל | (4)
נושאים בכתבה פוד טק קנאביס

לשוק הקנאביס שמכיל כבר הרבה חברות חלום שרוצות להצליח (והשאלה כמובן מי מהן ישרדו בעוד מספר שנים) מצטרפת חברה נוספת: חברת קניבל פוד טק (Cannibble FoodTech) הוקמה לפני פחות מ-4 שנים וכבר מנפיקה, אבל השווי לא גבוה, והיא משלימה את ההנפקה חצי שנה מאוחר מהתכנון (תכננה להנפיק ביולי 2021). החברה הישראלית המייצרת מזון ומשקאות משולבים CBD בקנאביס מנפיקה בבורסה הקנדית לפי שווי של 21 מיליון דולר קנדי. החברה גייסה בעבר כ-3 מיליון דולר אמריקאי. החברה תיסחר תחת הסימבול CSE:PLCN

 

החברה נוסדה ב-2018 על ידי יואב בר יוסף, אלעד ברקן וזיו טרנר, המחזיקים בכ-75% ממניות החברה, והשאר מוחזקים ע"י משקיעים מגיוסי המונים שביצעה החברה בעבר.

 

לחברה משרדים בראש העין, פלורידה וקליפורניה ולדבריה, היא פיתחה כ-100 מאכלים שונים, משקאות, תוספי תזונה ותבלינים מועשרים בזרעי המפ וקנבינואידים פעילים כגון CBD עם מינון מבוקר ומדוד, כולל תערובות עוגות וקינוחים, תבלינים, פופקורן ומוצרים לספורטאים, כאשר על פי החברה, מדובר בכל הספקטרום של צריכת מאכלי קנאביס כיום. המוצרים הושקו בארה"ב ב-2020. המוצרים נמכרים גם באונליין והחברה שואפת להכניס אותם לבתי קפה, חנויות נוחות ורשתות סופרמרקטים ובתי מרקחת.

  

מנכ"ל החברה, יואב בר יוסף: "אנו מאושרים להגיע להנפקה אשר תוכננה זמן רב והושקעו בה אלפי שעות עבודה. אין לי ספק כי אלפי בעלי המניות שלנו יהנו מפירות ההצלחה של החברה. גייסנו בפלטפורמת מימון ההמונים 'פיפלביז' כ-5 מיליון שקל, מכ-1500 משקיעים שונים.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חגי 22/03/2024 20:31
    הגב לתגובה זו
    המניה שווה 10סנט זה מיינת פני עלובה להונאה של משקיעים טיפש מי שמשקיע בפיפלביז בכל חברה כלשהי כל החברןת בפיפלביז שוות לתחת חברה שצריכהלקושש גרושים ממשקיעים קטנים זה לברה זבל שאך משקיע וקרן הון לא התקרבה אליה ולכן הם מקוששים גרושים קחו זאת לתשומת לבכם לפני שתשימו את הכסף שלכם על קרן הצסי אני הייתי טיפש והשקעתי שם ב3 חברות עד עכשיו לא ראיתי כלום מאף חברה ועברו כבר 5 שנים
  • 3.
    חגי 04/11/2022 01:00
    הגב לתגובה זו
    עבןדה בעיניים ואנחנו תקןעים עם המניות זבל האלה
  • 2.
    רותם 31/03/2022 08:49
    הגב לתגובה זו
    המניה לא שווה היום שקל. עבדו על המשקיעים בעיניים. יש תביעה לרשות לניירות ערך שתחקור את השיווי שוק המוגזם שמציגים פיפל ביז למשקיעיםעל ההונאה הזו.
  • 1.
    חגי 12/03/2022 22:54
    הגב לתגובה זו
    מניה שווה לתחת
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.