וורן באפט לא מוצא השקעת חדשות; מה הוא עושה במזומנים ומי ההשקעה הכי בולטת של ברקשייר?
ברקשייר האת'ווי של וורן באפט דיווחה על רווח תפעולי של 7.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2021. זו עלייה של 45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקביל דיווחה החברה על רכישת מניות חוזרת בסך 6.9 מיליארד דולר. שווי החברה בוול סטריט - 708 מיליארד דולר.
הרכישות החוזרות בשנת 2021 הסתכמו לשיא של 27 מיליארד דולר, לעומת 24.7 מיליארד דולר בשנת 2020. ברבעון האחרון היתה ירידה קלה ברכישות החוזרות, ומסתבר שמתחילת השנה הסתכמו הרכישות ב-1.2 מיליארד דולר בלבד. באפט מסביר במכתב השנתי - "התיאבון שלנו נשאר גדול אבל תמיד יישאר תלוי במחיר".
ברקשייר מחזיקה כמות עצומה של מזומנים בהיקף של כמעט 147 מיליארד דולר בסוף 2021, ירידה קלה מ-149 מיליארד דולר ב-30 בספטמבר. באפט ממשיך למצוא מעט הזדמנויות השקעה חדשות ומתקשה למצוא יעדי רכישה משמעותיים בשנים האחרונות כשהוא ממתין למה שהוא כינה עסקה "בגודל פיל".
ברקשייר רכשה עסקים בפחות מ-500 מיליון דולר ב-2021, ירידה מ-2.5 מיליארד דולר ב-2020. העסקה הגדולה היחידה של ברקשייר בעשור האחרון הייתה הרכישה של Precision Castparts ב-32 מיליארד דולר שנסגרה ב-2016.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחזקה הבולטת - אפל
באפט כתב במכתב למשקיעים כי אפל היא אחת מארבעת עמודי התווך של השקעות ברקשייר - "טים קוק, המנכ"ל המבריק של אפל, רואה במשתמשי מוצרי אפל את אהבתו הראשונה, אבל כל המשקיעים נהנים מהמגע הניהולי שלו".
לברקשייר אחזקות של 5.55% ממניות אפל, אחזקה שגדלה במקביל לרכישות עצמיות של אפל. באפט החל להשקיע באפל ב-2016 כשבסה"כ הסתכמה ההשקעה ב-36 מיליארד דולר ושוויה כיום - 160 מיליארד דולר, כ-40% מתיק ההשקעות של החברה.
ומה באפט עושה במזומנים?
כ-120 מיליארד דולר מתוך 147 מיליארד של מזומנים מוחזקים באגרות חוב של הממשל האמריקאי לזמן קצר. שימו לב לזמן קצר. באפט יודע שאגרות החוב לזמן ארוך מסוכנות - עלייה בריבית תעלה את התשואה (תוריד את שערי האג"ח), כשבפועל זה כבר קרה בחצי השנה האחרונה באופן חלקי.
- 7.בבקשה להסיר (ל"ת)לא הולם. בבקשה להסיר 27/02/2022 12:51הגב לתגובה זו
- 6.בוא לישראל נמכור לך את השמאלנים תיצר מזון לבעלי חיים (ל"ת)ישראל 27/02/2022 09:01הגב לתגובה זו
- בבקשה להסיר (ל"ת)לא הולם 27/02/2022 12:46הגב לתגובה זו
- 5.שיקנה את טבע מכפיל פצצה (ל"ת)יגאל 27/02/2022 08:11הגב לתגובה זו
- חחחחח (ל"ת)אריה 27/02/2022 09:30הגב לתגובה זו
- 4.לרון 27/02/2022 07:45הגב לתגובה זוהוא מושקע פילנטרופית אצל גייטס ומלינדה אך הגיע הזמן לרדת מהשקעות "רגילות " ולהגדיל השקעה פילנטרופית משלו,השקעות "רגילות" בגילו וגיל מונגר זו סתם אובססיה חסרת טעם
- 3.יוסף 27/02/2022 06:55הגב לתגובה זוהשקעות חדשות. (לא השקעה. מה ההשקעה. (לא מי)
- אל תבזבז זמנך-יש איסור לדוברי עברית רהוטה לכתוב כאן (; (ל"ת)אריה 27/02/2022 09:34הגב לתגובה זו
- 2.לא מדוייק הוא קנה חברת נפט לאחרונה (ל"ת)שגיא 26/02/2022 22:23הגב לתגובה זו
- לרון 27/02/2022 07:48הגב לתגובה זוזו סיבה לא רעה להשקיע בגזפרום שהופכת יותר תנודתית ובעלת פוטנציאל ספקולנטי ראוי
- 1.באפט ילך השנה לעולמו (ל"ת)אלין 26/02/2022 19:54הגב לתגובה זו
- רק בולשביק זחוח יכול לאחל מוות לאדם אחר. (ל"ת)רז 27/02/2022 13:23הגב לתגובה זו
- לרון 27/02/2022 16:02אכן אין גבולות,מגבלות ונימוסים כלשהם,נו טוב מה אפשר לצפות כשיצר האדם אכן רע
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
