דמיליו
צילום: באדיבות Lightricks

לייטריקס הישראלית תשתף פעולה עם משפחת קרדשיאן של הטיקטוק

בני משפחת ד'אמיליו, המשפחה המפורסמת ביותר בטיקטוק, מצטרפים לחברת לייטריקס כשותפים, שגרירים ובעלי מניות; לייטריקס שמפתחת כלי מובייל לעריכה, עיצוב ועיבוד של תמונות ווידאו עבור יוצרי תוכן השלימה בספטמבר האחרון גיוס רביעי של 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר
סתיו קורן |
נושאים בכתבה הייטק סטארט-אפ

אם אתם מעל גיל 25 סביר להניח שלא שמעתם על משפחת ד'אמיליו האמריקאית, שנחשבת למשפחה המפורסמת בטיקטוק. אך כנראה שהילדים שלכם מכירים כל סרטון שלהם - ועכשיו הם הופכים לשותפים של סטארט-אפ ישראלי.

חברת ההיי-טק הישראלית לייטריקס (Lightricks), שמפתחת כלי מובייל לעריכה, עיצוב ועיבוד של תמונות ווידאו עבור יוצרי תוכן, תשתף פעולה עם בני המשפחה הבולטת ביותר בטיקטוק, משפחת ד'אמיליו.

בני המשפחה מצטרפים לחברה כשותפים, שגרירים ובעלי מניות. ההורים היידי ומארק ובנותיהם דיקסי וצ'ארלי – האחות הצעירה הנחשבת לכוכבת הטיקטוק הגדולה בעולם - יצטרפו כיועצים אסטרטגיים.

בספטמבר החברה השלימה סבב גיוס רביעי של 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר, והודיעה שמרבית ההון שגויס יופנה למהלכים שיבססו את החברה כפלטפורמה ו-one stop shop להשראה, יצירתיות ומונטיזיציה עבור יוצרי תוכן. Lightricks תמשיך להאיץ את צמיחתה על-ידי פיתוח כלים נוספים, רכישת חברות, שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן מוערכים, השקת מהלכים עסקיים חדשים ויצירת תוכן מקורי. 

משפחת ד'אמיליו הוזמנה על ידי החברה, לביקור בישראל. בין היתר, המשפחה תפיק יחד עם צוותי הפרודקט והקריאייטיב תוכן ייעודי ויספקו פידבק באופן קבוע על מהלכים בתוך החברה בתחומים אלה.

לצ'ארלי ד׳אמיליו בת ה-17 יש כ-135 מיליון עוקבים בטיק טוק, והיא הוכתרה כ"מלכת הטיק טוק" על ידי הניו יורק טיימס. בשנת 2020 הופיעה ברשימת 30under30 של פורבס וברשימת 40under40 של מגזין פורצ'ן והייתה האדם הצעיר ביותר שהופיע ברשימה זו אי פעם.

דיקסי ד׳אמליו החלה קריירת שירה והוציאה סינגל שזכה למעל ל- 86.1 מיליון האזנות בספוטיפיי, היידי היא צלמת ומאמנת אישית ומארק הוא פוליטיקאי ואיש עסקים. למשפחת ד׳אמיליו יש תוכנית טלוויזיה - The D'Amelio Show אשר משודרת בחברת הסטרימינג HULU.

קיראו עוד ב"BizTech"

 

בנוסף, החברה הודיעה על חשיפת LinkInBio – כלי מיוחד עבור יוצרים שפועלים במספר פלטפורמות, אשר מתעל את כל הנכסים הדיגיטליים שלהם למקום אחד, כך שעוקבים יוכלו לראות את כלל הפעילויות הדיגיטליות שלהם במבט אחד, ויאפשר ליוצרים לבצע בקלות יותר מוניטיזציה לתוכן שלהם. בני משפחת D'Amelio יצרו עיצובים ייעודיים, שהעוקבים שלהם יוכלו לאמץ לטובת העמודים האישיים שלהם. כמו כן, בני המשפחה ישתמשו באופן בלעדי ב-LinkInBio של Lightricks בכל עשרות החשבונות שלהם ברשתות החברתיות.

בנוסף, הד׳אמיליוס ו- Lightricks חושפים היום את The247 - מגזין מקוון עבור יוצרי תוכן חדשים וותיקים, שבו יוכלו לקבל השראה ועצות מיוצרי תוכן מובילים. במגזין יפורסמו תכנים יחודיים של הד׳אמיליוס, שיחלקו עם מעריצים ועוקבים תובנות, עצות והצצה למאחורי הקלעים של תהליכי יצירת תוכן.

"משפחת דאמיליו היא פורצת דרך ומעוררת השראה בקרב יוצרים בכל העולם", אמר ד"ר זאב פרבמן, ממייסדי Lightricks ומנכ"ל החברה. "אנו נרגשים שהד׳אמיליוס מצטרפים לצוות האסטרטגי של Lightricks ויסייעו לנו לבנות את הכלים והמשאבים הנדרשים ליוצרי תוכן ובניית המותג האישי שלהם. ביחד עם משפחת ד׳אמיליו, נעבוד על תהליכי הפיתוח והקריאייטיב של המוצרים שלנו ונקדם יחד אסטרטגיה אשר שמה את היוצרים במרכז״. 

משפחת ד׳אמיליו: "אנו נלהבים ליצור ולעורר השראה בקרב יוצרים, המעוניינים לשתף את התכנים שלהם עם שאר העולם. במסגרת הצטרפותנו ל-Lightricks אנו יכולים לתמוך בדור הבא של יוצרי תוכן ולהצית אצלם רעיונות חדשים ולהחיות אותם. אנחנו מתרגשים לקחת חלק ולתמוך בפיתוח ובעיצוב הכלים הללו, אשר יעצימו יוצרי תוכן ויגרמו להם ללכת בעקבות התשוקות שלהם ולמצוא השראות חדשות ליצירות שלהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.