פייזר חיסון תרופה
צילום: פייזר
דוחות

דוחות פייזר: עקפה ברווחים, פספסה בהכנסות - המניה יורדת 4% בטרום

החברה דיווחה על רווח מתואם של 1.08 ד' למניה, מעל הצפי שהסתכם בכ-0.87 ד'. ההכנסות יותר מהוכפלו והסתכמו בכ-23.84 מיליארד ד', אך מתחת לצפי שעמד על כ-24.16 מיליארד. החברה צופה הכנסות מחיסונים ותרופות של כ-54 מיליארד ד' ב-2022

תומר אמן | (2)

עדכון לשעה 14:00

חברת התרופות פייזר PFIZER  (סימול: PFE) נופלת ב-4% בטרום. החברה פרסמה את דוחותיה הכספיים ודיווחה כי הרווח הנקי הסתכם בכ-3.39 מיליארד דולר או רווח מדולל של כ-0.59 דולר למניה, אשתקד דיווחה על רווח של 847 מיליון או רווח מדולל של 0.15 סנט למניה. בניכוי הכנסות שאינן חוזרות על עצמן דיווחה החברה על רווח מתואם של כ-1.08 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים שהסתכם בכ-0.87 דולר למניה. בתקופה המקבילה עמד הנתון על כ-0.43 דולר. 

ההכנסות יותר מהוכפלו והסתכמו בכ-23.84 מיליארד דולר, אם כי מתחת לצפי האנליסטים שהסתכם בכ-24.16 מיליארד דולר. מכירות חיסון הקורונה של החברה הסתכמו בכ-12.5 מיליארד דולר, מעל הצפי שעמד על כ-12.38 מיליארד דולר. 

החברה העלתה את התחזיות לסוף השנה ומעריכה כעת כי תמכור את חיסון הקורונה שלה בשווי של כ-32 מיליארד דולר במהלך השנה הקרובה. עוד צופה כי מכירות התרופה האנטי-וויראלית שלה לנגיף יסתכמו בכ-22 מיליארד דולר. לכל שנת 2022 צופה החברה רווח למניה של בין 6.35 ל-6.55 דולר, מתחת לצפי האנליסטים שעומד כעת על 6.71 דולר. החברה צופה הכנסות של בין 98 ל-102 מיליארד דולר, גם כעת מתחת לצפי האנליסטים שעומד על כ-103.2 מיליארד דולר. 

חיסון הקורונה של החברה משומש בכ-160 מדינות ברחבי העולם, כולל במגרש הביתי של פייזר - ארצות הברית, והחברה צופה כעת כי תייצר 4 מיליארד מנות חיסון נוספות בשנת 2022, זאת בהשוואה ל-3 מיליארד מנות כאלו במהלך השנה החולפת. תרופת הקורונה של החברה, "Paxlovid", הראתה יעילות גבוהה במניעת אישפוז ומוות בקרב חולים בנגיף, ועל כן צופה החברה תייצר כ-120 מיליון מנות של התרופה בשנה הקרובה. 

========

פייזר שהשיקה במהלך שנת 2021 את החיסון לקורונה, לצד חברת התרופות MODERNA (סימול:MRNA) תפרסם היום את תוצאות הרבעון הרביעי ולשנת 2021 ואיתן גם תחזיות לשנה הקרובה. 

התחזיות לשנת 2022 יהיו חזקות בזכות הקורונה. השאלה הגדולה באמת היא - מי יקרה אחר כך?

לקריאה נוספת:

>>>  "פייזר היא מניית ערך עם דיבידנד יפה - וצמיחה של מניית צמיחה"

>>>  מחקר הראה: חיסון הספוטניק יעילו יותר משל פייזר נגד האומיקרון

קיראו עוד ב"גלובל"

>>>  מניית פייזר – אחרי שנה מדהימה, יש עוד מקום להמשך עליות?

האנליסטים צופים כי פייזר תציג הכנסות של כ-24.2 מיליארד עבור הרבעון הרביעי של שנת 2022, ועליהן רווח מדולל למניה של כ-0.87 דולר. פייזר, על פי ההערכות תמכור חיסונים ותרופות לקורונה בסכום של 56.8 מיליארד דו כשכלל ההכנסות צפויות להגיע ל-103.2 מיליארד דולר. 

מדובר בגידול משמעותי של כ-26% על הכנסות החברה המוערכות לשנת 2021, כאשר השוק צופה הכנסות של 81.8 מיליארד דולר, מתוכן חיסוני קורונה בכ-36.5 מיליארד דולר לצד מכירות התרופה שצפויות להסתכם בשנה זו בסכום יחסית נמוך כ-99 מיליון דולר (ההשקה אושרה בסוף השנה). 

כאשר החברה תדווח את דוחותיה, המשקיעים צפויים לחפש דבר עיקרי אחד - צפי לשנים הקרובות, לאחר שנת 2022; תקופה בה הרוח הגבית לה זכתה פייזר במהלך המגפה צפויה לדעוך. 

"כפי שהיה קשה לצפות כיצד תתפשט המגפה בתחילתה, כך יהיה קשה לצפות את מנועי הצמיחה הצפויים של פייזר בטווח הבינוני לארוך", זאת לדברי מנהל אסטרטגיית תחום הבריאות של בית ההשקעות האמריקאי אופנהיימר, ג'ארד הולץ. "שאר עסקי החברה, שאינן קשורים בהכרח לקורונה צפויים לחזור למרכז הבמה, ויתכן שהשוק יאלץ להתרגל למספרי הטרום קורונה אותם הציגה החברה". 

במהלך השבוע שעבר דווח כי החברה, לצד השותפה ביונטק BIONTECH SE ADR (סימול: BNTX), מתכוונת להגיש בקשה לאישור FDA עבור מתן חיסון הקורונה שלה לפעוטות בין הגילאים 6 חודשים עד 4 שנים, וכי המנהל צפוי להתכנס במהלך השבוע הקרוב על מנת לדון בבקשה.

טרם פרוץ המגפה נסחרה המניה בשיא של כ-36.1 דולר למניה במהלך חודש פברואר 2020. עד לתחילת שנת 2021 עלה מחיר המניה בכ-2% בודדים למחיר של כ-36.81. במהלך שנת 2021 עלה מחיר המניה בכ-60% ל-59.05 דולר למניה וזאת בעקבות חיסון הקורונה הצפוי עליו דיווחה החברה במהלך הרבעון הראשון של השנה. מאז תחילת 2022 ירד מחיר המניה בכ-10% לשער נעילה אחרון שעמד הבוקר על כ-53.21 דולר למניה. החברה נסחרת כעת במכפיל של פי 8 על תחזיות הרווח ל-12 החודשים הקרובים, מתחת לממוצע 5 השנים האחרונות שעמד על כ-12.2. אבל זה בגלל שאף אחד לא יודע מה יהיה באמת ב-2023 ואילך. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תמים 08/02/2022 14:42
    הגב לתגובה זו
    לפייזר יש עתיד. ולא בגלל הקורונה.
  • 1.
    שמואל 08/02/2022 13:42
    הגב לתגובה זו
    ציטוט :"...החברה נסחרת כעת במכפיל של פי 8 על תחזיות הרווח ל-12 החודשים הקרובים..." צ"ל : "...החברה נסחרת כעת במכפיל 8 על תחזית הרווח ל-12 החודשים הקרובים..."
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.