אמדוקס
צילום: יחצ

אמדוקס מעניקה "ימי חופש ללא הגבלה": לא בטוח שזה טוב לעובדים

אמדוקס מצטרפת לחברות בעולם שביצעו את המהלך הזה כבר קודם, ביניהן נטפליקס - אך לא בטוח שמדובר במהלך מבריק, מפני שהוא יכול לגרום לתוצאה ההפוכה -  לגרום לעובדים לקחת פחות ימי חופש, כיוון שימי החופש הופכים ללא מוגדרים וכי לא נעים להם משאר העובדים
סתיו קורן | (6)
נושאים בכתבה אמדוקס חופשה

קבוצת אמדוקס מכריזה על מעבר למודל עבודה חדש המאפשר לקיחת ימי חופשה ללא הגבלה. לא בטוח שמדובר במהלך מבריק, מפני שהוא יכול להוביל לתוצאה ההפוכה: לגרום לעובדים לקחת פחות ימי חופש, כיוון שימי החופש הופכים למעין אפיזודה אמורפית ולא מוגדרת. הם רואים את העובדים האחרים לא לוקחים חופש וחוששים לקחת בעצמם, או שהם חוששים שמישהו יגיד שזה לא בסדר, ולמעשה בדיקות שנעשו אצל חברות אחרות הראו כי בפועל העובדים לוקחים פחות ימי חופש מאלו שמגיעים להם. האם אצל אמדוקס התוצאה תהיה שונה? בחברה מבטיחים שהם קראו את כל החומר הרלוונטי בתחום והסיקו את המסקנות כיצד לגרום לכך שאצלם זה כן יעבוד. 

חברות נוספות בעולם ביצעו כבר את המהלך שאמדוקס מבצעת כעת, ביניהן נטפליקס  NETFLIX שמאפשרת לעובדיה לקחת כמה חופש שירצו, וזאת במידה והם פועלים "למען טובתה המלאה של החברה".

בכל מקרה, כתוצאה מהמלך, אמדוקס ישראל תהפוך למעסיק הגדול ביותר במשק שמאמץ תכנית כזו. ישראל וארה"ב הן המדינות הראשונות בהן תושק התוכנית, ולאחר מכן היא תתרחב למדינות נוספות בהן קבוצת אמדוקס פועלת.

בחברה מאמינים כי חברות ענק נוספות הפועלות בישראל יצטרפו ליוזמה ויפעילו מודל דומה, שהפך להיות כורח המציאות בעולם הפוסט קורונה. מהחברה נמסר כי המעבר למודל החדש יתבצע תוך שמירה על הזכויות הקיימות של העובדים. בנוסף, ימי החופשה במהלך השנה המגיעים להם עפ"י חוזה ימשיכו לעמוד לרשותם מידי שנה.

באמדוקס מאמינים שמודל החופשה ללא הגבלה יעודד לקיחת חופשה ופנאי על פי הצורך ולא רק כאשר מגיעים למקדם שחיקה גבוה, וכי החופשה תהיה כזו שתאפשר לעובד להתנתק באופן מוחלט מעבודתו.

 

יהודית ימפולסקי, מנהלת חטיבת משאבי אנוש, אמדוקס: "עם השחיקה שגברה בתקופת הקורונה, אנו מבחינים בצורך הגובר של עובדים לגמישות. תכנית "Vacation without Limits" באה לשנות מגמה זו באמצעות העצמת העובדים והענקת גמישות מרבית שתייצר איזון ורווחה מקסימלית. חשוב להדגיש כי הפקנו לקחים ממודלים דומים שהופעלו בעולם, על מנת שאכן נראה גידול משמעותי בלקיחת ימי חופשה.

הבסיס להטמעת התוכנית נטוע באמון שיש לחברה בעובדים, בביטחון בשיקול הדעת ובאחריות שיש לכלל עובדי אמדוקס. תוכנית זו  מעניקה לעובדים את החופש לבחור את התנאים הטובים ביותר עבורם למיצוי הפוטנציאל והגשמת המטרות שלהם בפן המקצועי והאישי. כמעסיקים, אנו מחויבים לשמור על איזון בריא בין עבודה לפנאי".

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רון 04/02/2022 15:28
    הגב לתגובה זו
    אופס שכחתם לציין -אין פדיון ימי חופשה יותר
  • 4.
    עשאלש 03/02/2022 16:33
    הגב לתגובה זו
    כמה מתאים לאמדוקס לעשות את זה בדיוק בגלל שהם ראו שבחברות אחרות התחילו לקחת פחות ימיי חופש. ובנוסף בטח יציעו פחות ימיי חופש בחוזה של עובדים חדשים כדי לשלם פחות על ימיי חופשה שנצברו.
  • 3.
    רווח 03/02/2022 09:28
    הגב לתגובה זו
    הם יודעים שהרוב יקח פחות מעכשיו כי זה כבר נחקר וזה מה שקורה. יש חברות שבאמת מאמינות ברווחה של העובדים שלהם וידחפו אותם לנצל את החופש. את אמדוקס מעניינת אך ורק הרווחיות.
  • 2.
    פיני 02/02/2022 15:20
    הגב לתגובה זו
    הנהלה חכמה , נתנה ימי חופש לא מוגבלים - נראה את העובד שיממש את זה , ומצד שני איפסה לגמרי את היכולת לפדות ימי חופש בכסף , כלומר חיסלה את החוב לעובדים. בסוף ובשורה התחתונה - החברה רק מרוויחה
  • 1.
    לא ברור לי למה איך זה עובד (ל"ת)
    שלומיד 02/02/2022 14:39
    הגב לתגובה זו
  • Sassi6 03/02/2022 06:23
    הגב לתגובה זו
    "ומצד שני איפסה לגמרי את היכולת לפדות ימי חופש בכסף, כלומר חיסלה את החוב לעובדים", אבל מצד שני הם נתנו ימי חופש לא מוגבלים - כלומר, עובד א' יממן את עובד ב' שייקח ימי חופש, ושם המנהל הישיר יבדוק אותם לפי תפוקה ולפי מבחן הצלחה, ולבסוף בשורה התחתונה - יפוטרו אלה שלא מועילים לרווחיות החברה, זאת יען כי ...אין ארוחות חינם, ואין משכורות חינם
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.