וולנט הישראלית גייסה 35 מיליון דולר
חברת הסטארט-אפ וולנט (Walnut) השלימה סבב גיוס B בהיקף של 35 מיליון דולר לפיתוח הפלטפורמה המאפשרת לצוותי מכירות ליצור הדגמות של מוצרים באופן מותאם אישית, ולשלבם בתהליכי המכירה והשיווק, ללא תלות בצוותים אחרים בחברה (ללא-קוד). הגיוס הנוכחי מגיע חודשים ספורים בלבד לאחר סבב A ומביא את סך ההשקעה בסטארטאפ מאז הקמתו לפני כשנה וחצי ל-56 מיליון דולר.
סבב הגיוס הובל על ידי Felicis Ventures מעמק הסיליקון, קרן שהשקיעה בשלבים מוקדמים בסיפורי הצלחה כמו שופיפיי, פיטביט, נושיין, קרדיט קארמה, קאנבה ועשרות אחרים.
בגיוס השתתפו סדרת משקיעים בכירים מענקיות טכנולוגיה ובהם שרה פרנקלין, נשיאה בסיילספורס, פרדריק קרסט, מייסד ויו"ר אוקטה, אריאל כהן, מייסד ומנכ"ל טריפאקשנס, עינת גז, מייסדת ומנכ"לית פפאיה גלובל, מיכאל שאולוב, מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס, קים וולש, סמנכ״לית בהאבספוט, ועוד. הם מצטרפים לבכירים בגוגל, וויקס וגיטהאב שהשקיעו בסטארטאפ בשלבים המוקדמים, בנוסף לקרנות שהשקיעו בסטרטאפ לפני כן: NFX, Eight Roads Ventures, A Capital.
וולנט נוסדה בשנת 2020, לאחר פרוץ משבר הקורונה, על ידי יואב וילנר, מנכ”ל החברה, ודני פרידלנד, סמנכ”ל טכנולוגיות. הפלטפורמה שמפתחת החברה מאפשרת לצוותי מכירות ללא ידע בתכנות לייצר במהירות וביעילות הדגמות של מוצרים טכנולוגיים מותאמות אישית ללקוח אליו הם פונים, וזאת בלי צורך לפנות ולהעמיס עבודות על צוותי הפיתוח והעיצוב תוך יצירת חיכוכים פנימיים.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפלטפורמה של וולנט פועלת בסביבה בטוחה בענן שמונעת בעיות טכניות וקריסות מביכות במהלך המכירה. היא מספקת נתונים על תהליך הדמו שמאפשרים להפיק מהם תובנות ולחלוק אותם עם כלל אנשי החברה, ובכך להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.
החברה מעסיקה כ-55 עובדים בישראל, ארה"ב ולונדון ועובדת עם מעל 100 חברות טכנולוגיה בינלאומיות בהן Adobe, Dell, NetApp, People AI, Medallia, Treasure Data . כספי הגיוס ישמשו להמשך פיתוח הפלטפורמה, הרחבת מרכז הפיתוח וגיוס מפתחים, מהנדסי תוכנה, מנהלי מוצר, מעצבי מוצר, כותבי תוכן, אנשי מכירות, שיווק ועוד.
יואב וילנר, מנכ"ל Walnut: "הפלטפורמה שלנו מאפשרת לחברות לשים את הצרכים הספציפיים של הלקוחות שלהם במרכז. אין כל דרך להערך לכל הצגות המוצר עם התאמה אישית בדרכים המיושנות, ולכן הם בוחרים בלית ברירה במצגות קבועות. הלקוחות מרגישים שהמוצר שמוצע לא מדבר אליהם באופן אישי, וזו אחת הסיבות המרכזיות לכך שלמעלה ממחצית המצגות נכשלות. אנחנו גאים בהבעת האמון של המשקיעים מחברות הטכנולוגיה המובילות ובהצטרפותם אלינו. זהו ציון דרך משמעותי בהתרחבות לחברות ושווקי פעילות חדשים."
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
