וולנט הישראלית גייסה 35 מיליון דולר
חברת הסטארט-אפ וולנט (Walnut) השלימה סבב גיוס B בהיקף של 35 מיליון דולר לפיתוח הפלטפורמה המאפשרת לצוותי מכירות ליצור הדגמות של מוצרים באופן מותאם אישית, ולשלבם בתהליכי המכירה והשיווק, ללא תלות בצוותים אחרים בחברה (ללא-קוד). הגיוס הנוכחי מגיע חודשים ספורים בלבד לאחר סבב A ומביא את סך ההשקעה בסטארטאפ מאז הקמתו לפני כשנה וחצי ל-56 מיליון דולר.
סבב הגיוס הובל על ידי Felicis Ventures מעמק הסיליקון, קרן שהשקיעה בשלבים מוקדמים בסיפורי הצלחה כמו שופיפיי, פיטביט, נושיין, קרדיט קארמה, קאנבה ועשרות אחרים.
בגיוס השתתפו סדרת משקיעים בכירים מענקיות טכנולוגיה ובהם שרה פרנקלין, נשיאה בסיילספורס, פרדריק קרסט, מייסד ויו"ר אוקטה, אריאל כהן, מייסד ומנכ"ל טריפאקשנס, עינת גז, מייסדת ומנכ"לית פפאיה גלובל, מיכאל שאולוב, מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס, קים וולש, סמנכ״לית בהאבספוט, ועוד. הם מצטרפים לבכירים בגוגל, וויקס וגיטהאב שהשקיעו בסטארטאפ בשלבים המוקדמים, בנוסף לקרנות שהשקיעו בסטרטאפ לפני כן: NFX, Eight Roads Ventures, A Capital.
וולנט נוסדה בשנת 2020, לאחר פרוץ משבר הקורונה, על ידי יואב וילנר, מנכ”ל החברה, ודני פרידלנד, סמנכ”ל טכנולוגיות. הפלטפורמה שמפתחת החברה מאפשרת לצוותי מכירות ללא ידע בתכנות לייצר במהירות וביעילות הדגמות של מוצרים טכנולוגיים מותאמות אישית ללקוח אליו הם פונים, וזאת בלי צורך לפנות ולהעמיס עבודות על צוותי הפיתוח והעיצוב תוך יצירת חיכוכים פנימיים.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפלטפורמה של וולנט פועלת בסביבה בטוחה בענן שמונעת בעיות טכניות וקריסות מביכות במהלך המכירה. היא מספקת נתונים על תהליך הדמו שמאפשרים להפיק מהם תובנות ולחלוק אותם עם כלל אנשי החברה, ובכך להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.
החברה מעסיקה כ-55 עובדים בישראל, ארה"ב ולונדון ועובדת עם מעל 100 חברות טכנולוגיה בינלאומיות בהן Adobe, Dell, NetApp, People AI, Medallia, Treasure Data . כספי הגיוס ישמשו להמשך פיתוח הפלטפורמה, הרחבת מרכז הפיתוח וגיוס מפתחים, מהנדסי תוכנה, מנהלי מוצר, מעצבי מוצר, כותבי תוכן, אנשי מכירות, שיווק ועוד.
יואב וילנר, מנכ"ל Walnut: "הפלטפורמה שלנו מאפשרת לחברות לשים את הצרכים הספציפיים של הלקוחות שלהם במרכז. אין כל דרך להערך לכל הצגות המוצר עם התאמה אישית בדרכים המיושנות, ולכן הם בוחרים בלית ברירה במצגות קבועות. הלקוחות מרגישים שהמוצר שמוצע לא מדבר אליהם באופן אישי, וזו אחת הסיבות המרכזיות לכך שלמעלה ממחצית המצגות נכשלות. אנחנו גאים בהבעת האמון של המשקיעים מחברות הטכנולוגיה המובילות ובהצטרפותם אלינו. זהו ציון דרך משמעותי בהתרחבות לחברות ושווקי פעילות חדשים."
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
