המיליונרים האמריקאים יקטינו פוזיציות ב-2022; "השוק יקר והם כועסים"
לאיזה כיוון הכלכלה האמריקאית תלך ב-2022? לפי סקר של CNBC, שנערך בקרב מיליונרים אמריקאים, נראה כי הם מצפים לריביות ושיעורי מס גבוהים יותר בשנת 2022. יותר מיליונרים (41%) אמרו שלדעתם הכלכלה צפויה להתחזק בשנה הבאה, לעומת 35% שאמרו שהיא צפויה להיחלש. קצת יותר ממחצית (52%) מהמיליונרים מצפים שה-S&P 500 יסיים את 2022 עם עלייה של 5% או יותר.
פעמיים בשנה סקר המיליונרים של CNBC בודק עם משקיעים עשירים באילו סוגי נכסים הם מתכננים להגדיל את החשיפה. ובכן, הסקר מצא כי התיאבון הכללי של המיליונרים האמריקאים ביחס להשקעות על כל סוגיהן נמוך ביחס לסקר שנערך באביב 2021.
לפי הסקר, נראה כי משקיעים עשירים צפויים להקטין פוזיציות בכל אפיקי ההשקעה שהם התבקשו לדרג - הכוללים מניות, נדל"ן להשקעה, השקעות אלטרנטיביות, השקעות בינלאומיות ומתכות יקרות. בסקר השתתפו 750 אמריקאים המחזיקים בנכסים להשקעה בשווי של מיליון דולר לפחות.
"השוק יקר ואנשים עצבניים", אמר לו אלטפסט, מנכ"ל Alfest Personal Wealth Management. "הלקוחות שלנו מפחדים, אבל אף אחד מהם לא נמצא בנקודת יציאה", אמר. "אין להם אומץ לצאת החוצה".
- הצעת חוק בארה"ב לחייב חברות לדווח על פיטורים בעקבות ה-AI
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"המשקיעים שלנו לא רוצים לשים את עצמם בסיכון גבוה", אמר דאג בונפרט', נשיא Bone Fide Wealth. "אז מה כדאי לעשות? להיפטר מכל המניות הגדולות בתיק, ולהשקיע בשווקים המתעוררים. אבל לרוב המשקיעים המבוססים אין באמת את האומץ לעשות את זה", אמר.
"13 שנים שאנחנו רצים בתוך שוק שורי, ולאחר גידול עצום בתנודתיות בשנה שעברה שנפתר בעזרת תמריצים ממשלתיים, והדפסת הכספים של הפד, נוצר מצב בו יהיה קשה מאוד להתקדם למעלה, אז כדאי להוריד רגל מהדוושה" אמר בונפרט. זה הגיוני שאנשים לוקחים צעד אחורה ומעריכים מחדש את תיקי ההשקעות שלהם. זו הייתה נסיעה מטורפת ותיאבון הסיכון רק גדל", הוסיף.
האינפלציה, הפד וכלכלת 2022
גם אם העשירים יהפכו לקונים פחות נלהבים של מניות, צריך לזכור שהם כן קונים של סחורות, וככל שהכלכלה תצליח, ורווחי החברות כחלק מכך יצמחו, גם שוק המניות יטפס למעלה. אמר אלטפסט. השוק ידאג יותר כאשר לאנשים ימאס לבזבז בחופשיות - פחות חשוב לכלכלה ולשוק שתאבון המשקיעים ירד.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
לאחר שנתיים חיוביות ביותר לשוק ב-2020 וב-2021, המשקיעים מעכלים את המידע על האינפלציה, ותוהים האם זה אומר שהם צריכים לצפות צמיחה איטית יותר של המניות בטווח הקרוב.
אבל עבור העשירים, האינפלציה אינה איום מידי. "אם אתה שווה 10 מיליון דולר ואתה חי מ-200 אלף דולר בשנה, גם אם תהיה אינפלציה של 6%, עליית המחירים לא תשנה את אורח החיים שלך", אמר מייקל זוננפלדט, מייסד ויו"ר טייגר 21, רשת השקעות לעשירים. "אבל אין מנוס מהעובדה שהאינפלציה עלולה לשחוק את ערך הנכסים שלהם, אמר זוננפלדט, וזה מקשה על שקלול האינפלציה ביחס להשקעות לאחר תקופה שבה המשקיעים נהנו משוק יוצא דופן שכזה.
"הנכסים עלו יותר מהאינפלציה השנה, יותר ממה שהם נשחקים. אבל בשנה הבאה עלולה להיות פגיעה כפולה, אם האינפלציה צומחת והשוק שטוח, נוכל לראות שחיקת ערך", אמר. "לפחות השנה, לא הייתה סיבה לפאניקה ושומרי העושר הגדילו את הנכסים מהר יותר מקצב האינפלציה בגלל שהפד הציף את השוק. אני לא מכיר הרבה אנשים עשירים שלא עלו על האינפלציה השנה", הוסיף.
"אנשים עדיין מעכלים את הקורונה ואת הבחירות שהם עשו מבחינת ההשקעות, וכרגע הם פשוט מחכים לראות מה יקרה. אמר טום ווין, מנהל המחקר ב- Spectrem Group. "אנשים מחכים לראות מה קורה עם האינפלציה והמיסים, ואף אחד לא באמת נוקט עמדה כזו או אחרת כרגע", אמר ווין.
מה לעשות עם אחזקה של מניות גדולות?
אלטפסט ייעץ למשקיעים שיושבים על תשואות ענק במניות כמו מיקרוסופט MICROSOFT שהגיע הזמן למכור חלק מהאחזקות שלהם, לדבריו לרוב המשקיעים לא קיבלו את דבריו.
"הרבה אנשים נצמדים לטענה שהשוק היה טוב אליהם, וזה נכון במיוחד לגבי אנשים שמחזיקים במניות צמיחה", אמר אלטפסט, והוסיף כי רוב העליות האחרונות ב-S&P 500 הגיעו מארבע חברות טכנולוגיה כולל מיקרוסופט.
כאשר המשקיעים אכן חוזרים לניתוח מניות הליבה, לא ניתן להתעלם ממכפילי המחיר לרווח, אפילו כשהרווחים של החברות גדלים בקצב מהיר. המניות הללו לא יכולות לצמוח לנצח, צריך גם לדעת מתי לצאת. אמר אלטפסט.
מיץ' גולדברג, נשיא חברת ייעוץ ההשקעות ClientFirst Strategy, אמר שעד היום, בכל פעם שמישהו ייעץ למשקיע למכור חלק מהאחזקות באפל ובמיקרוסופט כנראה טעה. הוא גם טוען שזה לא ימשך לנצח, וקשה למצוא את העיתוי הנכון ליציאה.
להסתכן בצורה הנכונה
משקיע שלא ביצע שינויים בתיק שלו השנה, ומחזיק יותר במניות עשה תשואות יפות השנה, בהתחשב בתנאי השוק השוריים של שוקי המניות, והתשואות החלשות של שוק האג"ח, אמר גולדברג. ומשקיעים רבים אינם ממהרים לאזן את הרכב התיק, לאחר תקופות של עלייה בסוגי נכסים מסוימים, מה שגורם להם להגדיל חשיפה לנכסים מסוימים, במקרה זה, למניות.
"אין אלטרנטיבה", אמר. "לפי מה שאני רואה המשקיעים יותר לחוצים, אבל הם לא נותנים לזה להניע אותם", אמר. "בעיני זו שאננות, זה כמו לחכות לצלצול הגואל, שבמקרה הזה לא ממש גואל".
משקיעים מבוגרים שאינם זקוקים לכסף שוק כדי לענות על צרכים מידיים, כולל כאלה המשתייכים לדור הבייבי בום והצליחו במניות, צריכים לחשוב לעומק על הפחתה של המניות בתיק שלהם, אמר גולדברג. הם אמנם התרחקו ממניות הממים וממניות המגיפה, אבל הם גם העלו את ערך במניות בחלקים אחרים של השוק, כמו מוצרי צריכה ומניות דיבידנדים.
- 1.קונים סחורות אז אי סי אל תגיע לשער 50 (ל"ת)מליונרים 28/12/2021 20:24הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
