תוצאות טובות למיקרון עם צמיחה במכירות וברווחים - טיפסה ב-7% באפטר
מיקרון MICRON TECHNOLOGY טיפסה ב-7% במסחר המאוחר לאחר שהכתה את תחזיות האנליסטים בתוצאות הרבעון השלישי. החברה עקפה במעט את התחזיות שלה עצמה ופרסמה תחזית טובה מהצפוי לרבעון הבא.
הכנסות קפצו ב-33% מהרבעון המקביל ל-7.69 מיליארד דולר מעט מעל צפי החברה להכנסות של 7.65 מיליארד ומעל צפי האנליסטים ל-7.68 מיליארד, אך ב-7% פחות מהרבעון הקודם. הרווח על בסיס Non-GAAP עמד על 2.16 דולר למניה, מעל תחזית החברה לרווח של 2.1 דולר ומעל תחזיות האנליסטים ל-2.12 דולר למניה.
ההכנסות ממוצרי הזיכרון הנדיף (DRAM) מהווה את המוצר העיקרי של החברה עם 73% מכלל ההכנסות עלו ב-38% למרות ירידה בשיעור חד ספרתי במחיר המכירה הממוצע. קו המוצרים השני של החברה, זיכרון הפלאש (NAND) המהווה 24% מההכנסות הציג עליה של 19% משנה שעברה עם ירידה של אחוזים בודדים במחיר המכירה.
התחזית לרבעון הבא: הכנסות של 7.5 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים
אמצע תחזית ההכנסות של החברה לרבעון הבא עומד על 7.5 מיליארד דולר עם מרווח של 200 מיליון דור למעלה או למטה ורווח נון גאאפ של 1.95 עם מרווח של 10 סנט למעלה או למטה, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-7.2. מיליארד דולר. רווח הגולמי הצפוי הוא של 46%, ירידה של אחוז מהרבעון הקודם. בנוסף דיווחה החברה על קניה מחדש של מניותיה בסך 259 מיליון דולר ברבעון האחרון.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל החברה סאנג'אי מאהורטה (Sanjay Mehorta) אמר כי הוא מצפה לשנה של הכנסות שיא עם רווחיות סולידית. הוצאות ההון של החברה יעמדו על 11 עד 12 מיליארד דולר לעומת 9.7 מיליארד בשנה האחרונה. כמו כן, החברה מצפה שהביקוש למוצרי DRAM יעלה בסביבות ה-20% ושל מוצרי ה-NAND ב-30%.
מאהורטה אמר לאחרונה בראיון כי החברה מעולם לא הייתה ממוקמת טוב יותר בשני השווקים המרכזיים שלה שמהווים שחקן מרכזי בכל התחומים הטכנולוגים הצומחים - בינה מלאכותית, מחשוב ענן, דור 5, רכבים אוטונומיים וחשמליים, אינטרנט של הדברים וכן יקום המטאוורס.
יחס עם זאת מודה מנכ"ל החברה שהורגשה השפעה של משבר שרשרת האספקה, כאשר מספר לקוחות האטו את הזמנת מוצרי הזיכרון עקב מחסור במוצרים אחרים, בעוד מיקרון עצמו סבלה מבעיות במספר רכיבים כגון שבבים לניהול כוח. אך הוא הוסיף שהחברה פועלת לפתור את הנושאים הללו והוא מצפה שהבעיה תיפתר במהלך שנת 2022.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
עוד בצד האופטימי ציין המנכ"ל שתי נקודות נוספות. ראשית, שהשרתים חדשים עם דרישות זיכרון גבוהות מחברות אינטל ו-AMD תתן דחיפה למוצרי החברה יותר מאוחר בשנת 2022. שנית, עולם המטאוורס ידרוש יותר ויותר שרתים עוצמתיים עם צריכת חשמל נמוכה הדורשים כמויות גבוהות של זכרון ואחסון, דבר שיהווה התפתחות חיובית מאד לחברה.
מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-11% לעומת כמעט 25% במדד ה-SP500. שווי השוק של החברה עומד כעת על 92 מיליארד דולר ומכפיל הרווח על 16. מתוך 31 אנליסטים המסקרים את החברה 20 אוחזים בהמלצת קניה, 8 קניה חזקה ורק 3 בהמלצת החזק.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
