בארונס: עשר המניות המומלצות לשנת 2022
המגזין העסקי בארונס (Baron's) פרסם את המלצותיו לשנת 2022 עם עשר מניות מתחומים שונים שלדעתו יהיו השקעה מוצלחת בשנה הבאה.
אמזון AMAZON : בעוד חברותיה בצמרת זינקו בעשרות אחוזים, אמזון הסתפקה השנה בעליה של 4% בלבד, וגם כעת היא איננה זולה, יש לקחת בחשבון שהיא שולטת בשני שווקי ענק מרכזיים: 40% משוק המסחר האלקטרוני (e-commerce) וכמחצית משוק הענן. האנליסט מארק מהני (Mark Mahaney) סבור שהיא תעלה במעל 20% בשנה הקרובה.
AT&T AT&T INC : עוד מניה שאכזבה בשנת 2021 עם ירידה של 13% ומצאה את דרכה לרשימה. אמנם העובדה שהחברה תהפוך פשוטה יותר ועם פחות חוב לאחר העסקה שמיזגה את וורנרמדיה עם ערוץ דיסקוברי, ההנחה שהתחרות בשוק האינטרנט תירגע, והדיבידנד הנדיב שעומד כרגע על 9% אך ירד לאזור ה-6% לאחר המיזוג, עדיין אחת מתשואות הדיבידנד הגבוהות ביותר ב-SP500, עודדו את המגזין להכניס אותה לרשימה.
ברקשייר האת'ווי BERKSHIRE HATHAWAY A : חברת ההשקעות בניהולם של אגדות שוק ההון וורן באפט וצ'ארלי מאנגר ממשיכה להיות מגוונת, בעלת תזרים מזומנים חזק, חוסן פיננסי וניהול מופתי. תמיד המלצה סולידית וראויה.
בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו (להצבעה לחצו כאן)
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS : טסלה לא תהיה הנהנית היחידה מהמעבר של עולם הרכב לחשמל. ג'נרל מוטורס בעלת עשירית משווי השוק של טסלה ממוקמת בכדי ליהנות מהמגמה החזקה. החברה פועלת על מנת להגיע לרווח שנתי של 300 מיליארד דולר בשנת 2030 מתוכם 90 מיליארד מסגמנט הרכב החשמלי.
הרץ HERTZ GLOBAL HOLDINGS : השכרת הרכב הוא העסק הטוב ביותר בעולם הנסיעות, כאשר המחסור ברכבים הוביל למחירים גבוהים בשוק הרכב החדש והמשומש. הרץ שהתאוששה מפשיטת רגל ביוני נמצאת במצב נהדר לקראת 2022, עם מאזן נקי וחוב נמוך והיא מעורבת בכמה יוזמות רווחיות כמו רכישת 100 אלף מכוניות טסלה ועיסקה למכירת מכוניות משומשות דרך קארבנה CARVANA CO..
IBM INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES : החברה עשויה לבצע את אחד משינויי הכיוון הגדולים של שנת 2022. תחת המנכ"ל ארבינד קריסנה (Arvind Krishna) החברה נפטרה מכמה עיסוקים שהכבידו עליה ועברה להתמקד במחשוב ענן ובינה מלאכותית, והחלה לצמוח לראשונה מזה עשור. לחברה תשואת דיבידנד של 5.3% - הגבוהה ביותר במדד הדאו ג'ונס.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ג'ונסון אנד ג'ונסון JOHNSON & JOHNSON : החברה מנערת את התדמית המשעממת והכבדה עם פיתוח מגוון רחב של תרופות והיפרדות מעסקי הצרכנות שלה. היא נסחרת במכפיל רווח סולידי של 17 על רווחי 2022 ומחלקת דיבידנד של 2.5%. החברה חותרת להגדלת המכירות ב-5% מדי שנה עד שנת 2025 ואוחזת כרגע בלא פחות מ-13 בלוקבאסטרס - תרופות שמוכרות במעל מיליארד דולר בשנה.
נורדסטרום NORDSTROM INC : ענקית הביגוד נראית כמניה זולה עם מכפיל רווח של 10 על רווחי 2022. 40% ממכירות החברה מגיעות ממכירות אונליין והיא מנצלת זאת לשימוש בחנויות הקטנות בפרברים כמרכזים לוגיסטיים. רוב האנליסטים לא תומכים במניה אך עומר סעאד (Omar Saad) מאוורקור (Evercore) סבור שהמניה מציגה יחס סיכון-סיכוי טוב אפילו במקרה של ירידה במכירות.
של ROYAL DUTCH SHELL PLC : ענקית האנרגיה מציגה תמחור זול ביחס למתחרות שברון CHEVRON CORP ואקסון מוביל EXXON MOBIL כאשר היא נסחרת במכפיל 7 על רווחי 2022 לעומת 11 של המתחרות. יחד עם זאת החברה חתכה לאחרונה את תשלום הדיבידנד ל-3.9% בלבד - פחות מהמתחרות. העסק הטוב ביותר שלה הוא ככל הנראה עסקי הגז הנוזלי הגדולים בעולם שדורש השקעה נמוכה יחסית.
- 6.שלומי 21/12/2021 13:46הגב לתגובה זוחברת הענק העוסקת בכרטיסי אשראי תשלומים ופתרונות אשראי בכל העולם. המניה סבלה מרידות בשל השוק הלא יציב , ונראית בשלה לעליות אשר יכסו את הירידות. מבחינתי שער 400$ סביר לחלוטין בתוך החודשים הקרובים. רישמו והיווכחו.
- 5.איתן 21/12/2021 11:38הגב לתגובה זוסך הכל המלצות קונסרבטיביות והגיוניות, למעט gm שאני בספק אם ישרדו עד סוף העשור
- 4.אסף 21/12/2021 09:38הגב לתגובה זואמי עושה בדיוק ההפך
- 3.אבי1 20/12/2021 23:32הגב לתגובה זותשמרו לעצמכם פשוט חבל לחשוף מידע פנים ..כל כך זקוקים לעדר ??))
- 2.דניאל 20/12/2021 19:38הגב לתגובה זוSTRATA Skin Sciences בעלת השליטה היא קרן אקסלמד של אורי גייגר ומורי ארקין ! נחום (חומי) שמיר יושב שם בבורד רכש מניות בשוק (תעשו גוגל על האיש תקראו איזה אקזיטים יש לו) מזכירה בקטן במכשור הרפואי את הענקית אינמוד INMD שווי שוק נכון להיום רק 47 מיליון $ https://finance.yahoo.com/quote/SSKN?p=SSKN&.tsrc=fin-srch
- 1.מבין2 20/12/2021 18:27הגב לתגובה זואם השוק ירד המניות האלו ירדו עוד יותר
- אליעזר 21/12/2021 15:35הגב לתגובה זוראה איך חברות אלו צלחו משבר הקורונה ,וכן משבר 2018, ותראה שירידות לא מפחידות אותם
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
