סונדאר פיצאי גוגל
צילום: יוטיוב/Talks at Google

גוגל לעובדיה: "תתחסנו או תסתכנו בפיטורין"

ענקית הטק הודיעה לעובדיה שבמידה ויזלזלו במדיניות החיסונים נגד נגיף הקורונה, הם עתידים להפסיד שיעור ניכר משכרם, והדבר עלול להוביל בסופו של דבר לפיטורין; העובדים יצטרכו להגיש מסמכים רפואיים עם סטטוס ההתחסנות שלהם
סתיו קורן | (1)
נושאים בכתבה גוגל קורונה

ענקית הטכנולוגיה גוגל GOOGLE הודיעה לעובדיה, באמצעות תזכיר פנימי של החברה שנחשף כעת, שבמידה ויזלזלו במדיניות החיסונים נגד נגיף הקורונה, הם עתידים להפסיד שיעור ניכר משכרם, והדבר עלול להוביל בסופו של דבר לפיטורין.

לפי התזכיר, גוגל דרשה מעובדיה להעביר הצהרה עד ה-3 בדצמבר, הכוללת מסמכים רפואיים שמעידים על סטטוס ההתחסנות שלהם. כמו כן, גוגל נתנה לעובדים את האופציה להגיש פטור על רקע רפואי או דתי. 

לפי המסמך, החברה תתחיל לבצע שיחות עם עובדים שלא העבירו הצהרה רפואית עד התאריך שנקבע. עובדים שלא יעמדו בכללים אלה עד 18 בינואר יועברו ל"חופשה מנהלית בתשלום" למשך 30 יום, ולאחר מכן הם עשויים להישלח ל"חופשה אישית ללא תשלום" למשך עד שישה חודשים ולאחר מכן לקבל מכתב פיטורין.

"כפי שציינו בעבר, דרישות החיסונים שלנו הן אחת הדרכים החשובות ביותר בהן אנו יכולים לשמור על בטיחות כוח העבודה שלנו, ולשמור על השירותים שלנו בתפקוד מלא", אמרה דוברת גוגל לורה לי אריקסון ל-The Verge.

"אנו מחויבים לעשות כל שניתן כדי לעזור לעובדים שלנו שיכולים להתחסן לעשות זאת, ולעמוד בתקיפות מאחורי מדיניות החיסונים שלנו". הוסיפה אריקסון.

בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו- האם זה יהיה ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר שמוביל בבית שלו? (להצבעה לחצו כאן)

היום ב-19:00 בשיעור השני של קורס ההשקעות של ביזפורטל (ללא עלות) - אבישי עובדיה על מה זאת בורסה, למה מניות הן מכשיר השקעה חשוב לתיק שלכם, ועוד

קיראו עוד ב"גלובל"

לעומת חברות טכנולוגיה אחרות שהמשיכו לבסס מודל עבודה היברידי אגרסיבי גם אחרי החזרה לשגרה, גוגל מסרה כי העובדים שלה יצטרכו להגיע למשרדים לפחות שלוש פעמים בשבוע, החל משנת 2022.

בינתיים, הממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה גם לחברות אמריקאיות עם 100 עובדים או יותר להבטיח שהעובדים יחוסנו במלואם או שיבצעו בדיקות קורונה באופן קבוע עד ה-18 בינואר.

על פי הדיווחים, התזכיר הפנימי החדש של גוגל חל על כל התפקידים בחברה. "כל מי שנכנס לבניין של גוגל חייב להיות מחוסן". כך מסרה החברה.

התזכיר ציין כי עובדים שיצאו לחופשה אישית ללא תשלום יוכלו לשמור את ההטבות שלהם במשך 92 הימים הראשונים, אך אם הם עדיין לא יעמדו בכללי החיסון לאחר שישה חודשים העסקתם בגוגל תסתיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שפנפנים של גוגל (ל"ת)
    שפן 15/12/2021 23:16
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.