מה חושבת קאת'י ווד על המניות הישראליות בוול סטריט?
קתרין ווד, מנכ"לית גוף ההשקעות Ark Invest, המנהל קרנות בהיקף כולל של כ-42 מיליארד דולר, היא אחת מן המשקיעות המשפיעות ביותר השנה בוול-סטריט, לאחר שבשנה שעברה קרן הדגל שלה הכתה את השוק עם תשואה חלומית של כ-150% בשנה אחת. עם זאת, השנה הקרן שלה בכלל נמצאת בהפסד, וזאת לעומת תשואה של יותר מ-20% במדדים המובילים. היא ידועה בכך שהיא מפרסמת את החלטות ההשקעה שלה בכל יום, מה שהביא לה באזז לא קטן בקרב המשקיעים. מי שישאל את ווד מה דעתה על השווקים הנוכחיים, יזכה לתשובה כי כל עוד לא תתכווץ הכלכלה האמריקאית לכדי מיתון, אנחנו נמצאים בשוק שורי יחסית, בטווח הנראה לעין.
> קת'י ווד הפסידה 255 מיליון דולר על השקעתה ב-ZILLOW
> בעקבות הסנקציות של סין על הביטקוין: הקרן של קת'י ווד חוטפת מכה
זאת ללא ספק תחזית מעניינת, בהתחשב בכך שמבט קצר על וול-סטריט יספר למשקיעים כי השוק גועש כרגע כשה-S&P500 נסחר בשיאי כל הזמנים. אבל כשמשקיעה שהצליחה בצורה יוצאת דופן בשנה שעברה מדברת - השוק מקשיב. יש כמובן כאלה שבכלל חושבים ההיפך ממנה ואף פתחו או נכנסו לשורט על הקרן שלה. אבל למי שאוהב את ווד, הנה דעתה על שלוש מניות שנוספו לאחרונה לתיק ההשקעות שלה, שכולן עם המלצת תשואת יתר שוק, מה גם שהן "משלנו" - אך צריך לסייג ולומר שמדובר על רכישות בסכומים קטנים יחסית.
ווקמי
הראשונה, היא מניית ווקמי (סימול: WKME). יוניקורן ההייטק הישראלי נסחר כיום בשווי של כ-1.8 מיליארד דולר, לאחר שהונפק בסך הכל לפני מספר חודשים לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר (נפילה של 27% מההנפקה). אגב, החברה רצתה בכלל להנפיק לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר.
החברה, נחשבת נישה בכל מה שקשור בענף ה-SaaS (תוכנה כשירות) אשר זוכה לפופולאריות בשנים האחרונות. הפתרון של ווקמי מתממשק ומותאם לסביבת העבודה של לקוחותיה, בעיקר תאגידים ובהם איביי, פייפאל ועוד, ומפשט עבור עובדיהן את השימוש בתוכנות השונות בהן הם עושים שימוש, בין היתר באמצעות מעין סייר וירטואלי וצא'ט רובוטי. בווקמי מגדירים זאת כמעין GPS שמוביל את המשתמשים ליעד, שהוא בעצם המשימה שהם נדרשים לבצע.
ווד, רכשה לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי כ-118 אלף מניות של החברה, השוות כיום סכום של כ-2.62 מיליון דולר. בדוחות אלו, אותם פרסמה ווקמי מוקדם יותר החודש, השניים בתור חברה ציבורית, הציגה ווקמי הכנסות של כ-46.1 מיליון דולר, עלייה של כ-37% בהשוואה לתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי המתואם (Non-GAAP) עמד על כ-13 סנט למניה, שיפור ביחס לתקופה המקבילה. כמו כן, סיימה החברה את הרבעון עם תזרים מזומנים שלילי של כ-12.9 מיליון דולר, אך עדיין רשמה נכסים נזילים בשווי של כ-361.9 מיליון דולר.
ווד אינה היחידה שמאמינה במנייה כשאחד האנליסטים המסקר את החברה מעניק לה המלצת קנייה עם מחיר יעד של כ-39 דולר למניה, או אפסייד של כ-64%. מעניין לציין שווד קונה בדרך כלל 'מניות מומנטום' - כלומר מניות שנמצאות בעליה, כך שמדובר כאן בהשקעה מעניינת מבחינתה.
קוגנייט
החברה השנייה שזכתה לעניין מצד ווד היא קוגנייט (סימול: CGNT) הישראלית. חברת הספין אוף שעברה פיצול בפברואר האחרון ומתמחה במתן פתרונות הגנה לסייבר ולדאטה. החברה התפצלה מתוך חברת ורינט (סימול: VRNT) כאשר ההודעה על הפיצול נעשה כבר ב-2019. הסיבה: לאפשר לשתי החטיבות הגדולות של החברה להתמקד באסטרטגיות ופיתוח עסקי עצמאי. קוגנייט תבצע פעילות מודיעין וסייבר, ולעומתה ורינט תתמקד בפעילות אזרחית. קוגנייט נרשמה כחברה ישראלית ו-ורינט כחברה אמריקאית.
אז מה יש לנו כאן בעצם? אם תשאלו את ווד - חברת סייבר עם מוניטין מבוסס יחסית שבסך הכל עוברת מעט כאבי גדילה ועם תוכניות מרשימות לטווח הארוך. לא סתם קרן ההשקעות שבהנהלתה קנתה 144 אלף מניות של החברה, בכ-3.17 מיליון דולר. כמו בווקמי, גם כאן לא ווד לבד, כאשר האנליסטים קובעים לחברה מחיר יעד של כ-36 דולר למניה, אפסייד של כ-64% על שער המנייה כיום.
החברה דיווחה לאחרונה על כך שהכנסותיה נפגעו מעט מאז שהחלה את מסלולה העצמאי בבורסה, כאשר ברבעון האחרון דיווחה החברה על הכנסות של כ-115.9 מיליון דולר, עלייה של כ-10% יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. על אף הפגיעה בהכנסות, הצליחה החברה לחתוך את ההפסד לבעלי המניות ביותר מחצי, לכדי 17 סנט למניה, לעומת 36 סנט למניה ברבעון המקביל. בכך, הכתה החברה את תחזיות האנליסטים המקודמות הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.
אינוויז
החברה האחרונה שנוספה לתיק ההשקעות של Ark Invest היא חברת ה-Lidar הישראלית אינוויז. קרן ההשקעות של ווד החליטה לקנות 353 אלף מניות של החברה, תמורת כ-2.36 מיליון דולר. החברה עוסקת בפיתוח של Light detection and ranging, מדובר בחיישן שמודד את המרחק מאובייקטים שונים ומשתמשים בו בין השאר בשוק הרכב האוטונומי. בטסלה אמנם, אילון מאסק פחות מאמין בזה, אך באינוויז טוענים כי היא פיתחה לידאר במצב-מוצק שמקבל תמונה של עד 360 מעלות מסביבת הרכב. מדובר בפיתוח מתקדם יותר מלידאר מכני אליו מתייחס מאסק, והוא רכיב גדול יותר ובו חיישן שמסתובב על ציר המוצב על הרכב ופוגע בעיצוב שלו.
אינוויז נסחרת לפי שווי שוק של כ-976 מיליון דולר, נפילה של 30% לעומת מחיר המיזוג לספאק (חברה עם מזומנים ללא פעילות שמטרתה לקלוט חברה ולהכניס אותה לבורסה מהדלת האחריות) שעמד על כ-1.4 מיליארד דולר.
לאחרונה, דיווחה החברה כי טכנולוגית ה-PERCEPTION SOFTWARE אותה היא מפתחת נתמכת על גבי הפלטפורמה הפתוחה של ענקית השבבים NVIDIA COR . בדוחות האחרונים דיווחה אינוויז על הכנסות של 2.1 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הציגה החברה הפסד של 20 סנט למניה, כשצפי האנליסטים היה ל-17 סנט.
ההפסד האבסולוטי הסתכם ברבעון השלישי ב-26 מיליון דולר לעומת 15 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים האחרונים הפסידה 119.6 מיליון דולר לעומת 49 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לא משנה כיצד תבחרו לבחון את הדוחות, את ווד - החברה ותוצאותיה הרשימו. כמה הרשימו? מספיק כדי לגרום
גם במקרה של אינוויז ווד אינה המאמינה היחידה בחברה. אנדרס שפרד, אנליסט בנק ההשקעות "קנטור", קבע כי המניה תהיה שורית על השוק, הן בגלל ביצועיה בתחום ה-LIDAR והן בזכות השת"פ האחרון עם Nvidia, וקבע לה מחיר יעד של כ-12 דולר למניה, אפסייד של 33%.
ווד מאמינה בטכנולוגיה הישראלית
לא מדובר במגמה חדשה של התקופה האחרונה, היות וווד סיפרה כבר בתחילת השנה כי "גילתה" את הכישרונות הטכנולוגיים בישראל ממזמן, ואת "אוצר החדשנות הישראלי", כפי שהיא מכנה זאת.
- 7.Nathan 22/11/2021 08:27הגב לתגובה זוכיום מחזיקה כבר ב 700000 מניותמוזמנים לראות את הנתונים באתר שלark izrl
- 6.חברה מדהימה והאנשים עוד יותר (ל"ת)אינוויז 22/11/2021 08:22הגב לתגובה זו
- 5.אוולין-ארה"ב 22/11/2021 07:38הגב לתגובה זוהיא מפרסמת מה היא קונה ומוכרת בתקווה שהאנשים יפעלו כמוה. ואכן הרבה עושים כך. היא לא מאלה שמשקיעים לתווך ארוך. היא מה שנקרא סווינג טרדר. כולם קונים מה שהיא קונה, המחיר עולה היא מוכרת חצי רבע שלושת רבעי וכד. לוקחים רווח. ככה זה עובד. ישנם מאות חברות שבאמת עושות רווח טוב עם יכולת טובה מאד ובלי השגעונות של למעלה למטה וקריסה. הרבה, הייתי אומרת אפילו הרוב, בסל שלה לא מומלצים להשקעה כרגע. המשקיעים הרציניים לא קונים או מוכרים ע"פ ווד רק הretail עושים זאת ואפשר לעשות הרבה כסף אבל גם להפסיד הרבה. עובדה שהיא בהפסד ואני בטוחה שרוב אלה שעקבו אחריה גם הם בהפסד.
- היא השקיעה בטסלה לפני כולם (ל"ת)מרק 22/11/2021 09:46הגב לתגובה זו
- 4.גועש. (ל"ת)לא גואש 21/11/2021 15:30הגב לתגובה זו
- 3.לרון 21/11/2021 12:31הגב לתגובה זוממניות הנפקות חדשות יחסית כמו אינוויז שעלתה בחודש אחרון 39% לאחר ירידה של 48% בשנה קודמת,ואת זה הגב' ווד קונה, נ ו באמת,שתקנה אופציות וגמרנו
- 2.לרון 21/11/2021 12:21הגב לתגובה זוהצליחה ברוב חכמתה , אולם בתנאים אידיאליים של שוק שורי של פעם ב100שנה,בימים האחרונים כבר רואים מה יקרה בקרנות שלה בירידות,מעניין האם אז תקנה בירידות רציניות,לדעתי לא!!
- 1.Led 21/11/2021 11:41הגב לתגובה זוזה כלום בפורטפוליו שלה לדוגמא אנוויז. שהלוואי ותצליח. גילוי נאות אני בחוץ. שווה אחרי הירידות והעלייה האחרונה כמיליארד דולר
- זה עדיין 2-3 יותר ממה שהשקיעו בך (ל"ת)מרק 22/11/2021 08:56הגב לתגובה זו
- לרון 21/11/2021 12:32הגב לתגובה זו"לא" שווה במציאות,רק על ניירות ,סליחה מחשבי,הבורסה
- לרון 21/11/2021 12:24הגב לתגובה זוכל מניה חדשה SPAC או אחרת ובטח ישראליות שכולן מתהדרות במיליארדים כשאינן מרוויחות,מזכיר מ א ו ד את מפולת 2000
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
