המתחרות של טסלה: מי אתן לוסיד וריוויאן?
יצרנית הרכבים החשמליים לוסיד LUCID GROUP פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה, שבראשם עומדים נתוני המכירות של הרכב החשמלי שלה ה-Lucid Air אותה הציגה החברה בספטמבר השנה. וכבר הספיקה לזכות בתואר מכונית השנה לשנת 2022 על ידי מגזין הרכב הנחשב MotorTrend.
Lusid Air החדשה כבר עקפה את רף 17 אלף ההזמנות אליו היא שאפה, ובכך הביאה לעלייה של 31% בהזמנות, וזאת בהשוואה לרבעון הקודם בו נמכרו סה"כ 13 אלף רכבים. מדובר ברכב סדאן יוקרתי, עם עיצוב חדשני הכולל חלל פנימי בגודל מלא ובטביעת רגל חיצונית בגודל בינוני. רכבי החברה מיוצרים במפעל החדש של Lucid בקאסה גרנדה, אריזונה.
ההזמנות ברבעון השלישי צפויות להכניס לכיס החברה 1.3 מיליארד דולר. עיקר ההזמנות מתבצעות על ידי אזרחים בארה"ב, כאשר ערב הסעודית תופסת את המקום השני. החברה קיבלה השקעה כספית גדולה מקרן העושר הריבונית של ערב הסעודית, והקרן ממשיכה להיות בעלת המניות הגדולה ביותר של יצרנית הרכב.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל החברה פיטר רולינסון אמר בהצהרה תקשורתית כי הוא צופה שהחברה תגיע לכושר ייצור של 20,000 כלי רכב בשנה הבאה, שהמטרה לטווח הארוך של לוסיד שאפתנית אף יותר. החברה תנסה להגיע לכדי 500,000 יחידות עד סוף העשור.
חברת Lucid שהוקמה ב-2007 התחילה כיצרנית סוללות EV ומערכות הנעה ועברה לייצור של רכבי יוקרה. החברה יצאה להנפקה ביולי האחרון לאחר שהתמזגה עם צ'ק ריק, מניית החברה נסחרת לפי שווי שוק של 84 מיליארד דולר.
חברה נוספת שמאיימת על העליונות של טסלה היא Rivian
חברת רכבי היוקרה החשמליים ריוויאן (RIVIAN), שהשלימה IPO בוול סטריט רק לפני שבוע, לפי שווי של 77 מיליארד דולר, שכבר הספיק לזנק ב-186% לרמה של 143 מיליארד דולר מאז ההנפקה. ביום רביעי האחרון, כאשר המניות זינקו ב-29% כשהחלו להיסחר בהנפקה הראשונית הגדולה ביותר של ארה"ב מאז פייסבוק ב-2012.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מדובר בחברת רכבים חשמליים שבין הרכבים אותם היא מייצרת עומד הטנדר החשמלי שלה שכבר הספיק לקטוף מחמאות ברחבי העולם. החברה שהחלה כסטארט-אפ כבר רשמה הצלחה ענקית מצידה בכך שהפכה ליצרנית הרכב השלישית בעולם מבחינת שווי שוק וזאת על אף שלא מכרה ולו רכב אחד.
אמזון AMAZON שמחזיקה ב20% ממניות החברה כבר הזמינה 100,000 רכבים של Rivian שיסופקו עד 2030 ומתכננת לקבל 10,000 רכבים שתספק לה Rivian בשנה הבאה. החברה כבר נצחה את טסלה, GM ופורד עם הטנדר החשמלי המלא הראשון שהושק, ה-R1T. ביולי דיווחה רויטרס כי Rivian מתכננת להשקיע 5 מיליארד דולר במפעל רכב נוסף.
בכך מוכיח השוק כי הביקוש לרכב חשמלי ממשיך לעלות ועוד צרכנים מחפשים לאמץ את הטכנולוגיה החשמלית אצלם. נוסף לחבילת התשתית האחרונה שנחתמה על ידי הנשיא ג'ו ביידן ביום שני בעסקה שמוערכת במיליארדי דולרים, עסקה שתקדם עוד יותר את רשת התשתיות לרכבים חשמליים ברחבי ארה"ב ותגביר את הביקוש אליהם.
- 7.א. 17/11/2021 05:12הגב לתגובה זומישהו יודע האם יש בעית קרינה במכוניות חשמליות?
- קורן פזיזי 17/11/2021 19:44הגב לתגובה זוהקרינה היא מהשמש אין קרינה המצבר יותר מהסלולר ובשניהם הקרינה היא מינורית ומה שחשוב יותר - לא מינהל. אז תפסיקו עם המנטרה
- 6.כשהבועה תתפוצץ - זה יכאב (ל"ת)רק נזהר 16/11/2021 21:52הגב לתגובה זו
- 5.אבישלום 16/11/2021 21:34הגב לתגובה זוחברה שעוד לא מכרה רכב אחד שווה 143 מליארד??? טסלה עצמה היא בועה, השוק השתגע.
- 4.אסי לאסי 16/11/2021 21:08הגב לתגובה זווטסלה מייצרת רכבים, תחנות הטענה לרכבים, פאנלים סולאריים, ביטוח רכב, סוללות לאחסנת אנרגיה ביתיות, סוללות אחסנת אנרגיה תעשייתיות, חשמל, רובוטיקה, תוכנת רכב לנהיגה אוטונומית ועוד….
- 95 אחוז מההכנסות של טסלה זה מרכבים.. (ל"ת)תקרא תצליח 17/11/2021 01:13הגב לתגובה זו
- אסי לאסי 17/11/2021 09:55וזה הולך וקטן מרבעון לרבעון, למרות שחטיבת הרכב של טסלה צומחת 70-80 אחוז בשנה.... עכשיו תעשה את החשבון לבד!
- 3.יונתן 16/11/2021 20:49הגב לתגובה זואף אחד לא יכול לאיים על טסלה. ריוויאן מכרה 200 רכבים השנה - כולם לעובדי החברה חחחח לוסיד רק מתכננת למכור בשנה הבאה 20,000 רכבים, כשטסלה כהר תמכור 2 מיליון - בדיוק כפול 100… איפה הן ואיפה טסלה?????
- 2.(ל"ת)16/11/2021 20:26הגב לתגובה זו
- 1.כל הטכנוגיה של חשמל יותר מזהמת מרכב רגיל עד שלא יה 16/11/2021 20:26הגב לתגובה זוכל הטכנוגיה של חשמל יותר מזהמת מרכב רגיל עד שלא יהיה רכב בדלק מימן לא תהיה התקדמות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
