ביזאבו
צילום: Bizzabo

Bizzabo קונה את Kilk בתחום המכשור הלביש ב-13.5 מיליון דולר

סכום הרכישה לא פורסם על ידי הצדדים. זו הרכישה הרביעית של Bizzabo בשישה חודשים, כשהחברה מקווה כי הרכישה "תאפשר לגשר על פער איסוף המידע שקיים בכנסים הפיזיים"
איתי פת-יה |

Bizzabo המפתחת מערכת הפעלה לחוויות בכנסים עסקיים תרכוש את חברת Klik ממונטריאול, בתמורה ל-13.5 מיליון דולר. החברה הנרכשת פיתחה טכנולוגיה לבישה חכמה (smart wearables). 

למעשה, הפיתוח של קליק הוא מכשיר זעיר בגודל של מטבע, המתחבר אל תגי השם של אורחים בכנסים ומאפשר תקשורת דו כיוונית, כולל בקרת כניסה ״ללא מגע״, החלפת פרטי קשר, העברת משובים, איסוף פרטי קשר למציגים ועוד. לקוחותיה של Klik כוללים חברות כמו Airbnb, MIT ועוד.

עוד הסבירה קליק כי הטכנולוגיה תסייע למארגני אירועים למדוד ולהגביר את האינטראקציות בין המשתתפים, המציגים ונותני החסויות במרחב הפיזי. הרכישה תאפשר ל-Bizzabo לחבר את החוויה הפיזית והווירטואלית ולגשר על פער איסוף המידע שקיים בכנסים הפיזיים, טוענים בצד הרוכש.

  

״שמנו לעצמנו כמטרה לעצב את מערכת ההפעלה כך שמארגני אירועים יוכלו להתמקד ביצירת חוויות משמעותיות ופרסונליות עבור הלקוחות שלהם - משתתפי האירועים, נותני החסויות, המציגים והדוברים״, אומר ערן בן-שושן, מייסד שותף ומנכ״ל Bizzabo. ״עם הטכנולוגיה החדשנית והצוות המנוסה של Klik אנחנו מאיצים את המרוץ לייצר חזון וסטנדרט חדש לחוויות באירועים מכל הסוגים״.

 

הצוות של Klik יצטרף ל-Bizzabo במשרדי החברה החדשים שיפתחו במונטריאול, קנדה. זהו המשרד החמישי של ביזאבו לאחר שבשנה האחרונה פתחה משרד בלונדון כדי להרחיב את פעילותה באירופה.  

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברהמשמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברה

AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות

חברת Carbyne הישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לניהול תקשורת לשעת חירום, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 100 מיליון דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גיוס הון

המהלך נועד לתמוך בהמשך הפיתוח של פתרונות הבינה המלאכותית של החברה, ובפרט של פלטפורמת APEX מערכת הדגל שלה לניהול שיחות חירום. הגיוס, שבו השתתפו שחקנים בולטים מעולמות הטכנולוגיה מגיע אחרי שנת פעילות שבה הציגה החברה צמיחה חדה בהכנסות ומספר המשתמשים.

הפלטפורמה שפיתחה Carbyne, APEX, מציעה מענה טכנולוגי לניהול שיחות חירום בסביבות קריטיות, עם שילוב מלא של רכיבי בינה מלאכותית בזמן אמת. בשנה האחרונה הציגה החברה צמיחה של 477% בהכנסות החוזרות השנתיות של המוצר, ועלייה של 105% במספר הלקוחות. גופי חירום, בהם מרכזי 911 בארה"ב, עושים טרנספורמציה ממערכות התקשורת המיושנות לטובת פתרונות מבוססי ענן, ומאמצים את הכלים הדיגיטליים שמציעה Carbyne כדי לנהל אירועים בשטח משליחת כוחות ועד לתיאום משאבים והחלטות תחת לחץ.

לפי החברה כיום פועלים כ-300 מרכזים המשתמשים בטכנולוגיה שלה ב-23 מדינות בארה"ב, ובשש מדינות נוספות ברחבי העולם. יותר מ-7,000 מוקדנים עושים שימוש במערכת, מה שמעניק ל-Carbyne פריסה רחבה ומיצוב טוב להמשך התרחבות. לדברי המייסד אמיר אליחי, הביקוש לפתרונות מסוג זה צפוי להתרחב גם אל סביבות שאינן מנוהלות בהכרח על ידי מוקדי חירום רשמיים, "ההשקעה המשמעותית הזו היא הבעת אמון חזקה בחזון וביכולת הביצוע של Carbyne", הוא אומר, "בשנה האחרונה הראינו כיצד הגישה שלנו, המבוססת על ענן ועל חדשנות בתחום הבינה המלאכותית, יכולה לחולל מהפכה בתקשורת לשעת חירום – לא רק עבור מוקדי 911 אלא גם בשווקים נוספים הזקוקים לפתרונות מתקדמים לניהול אירועים שונים."

מודלי ה-AI שמציעה Carbyne הם לא רק רכיב נלווה, אלא חלק מהותי במבנה הפלטפורמה. בניגוד לפתרונות שנבנו כתוספים חיצוניים, המערכות של החברה משלבות את ה-AI באופן אינטגרלי מה שמאפשר תמיכה רציפה במוקדן, תוך קבלת החלטות מהירה על סמך מידע מצטבר ממיליוני אינטראקציות חירום. החברה מתארת שימוש ב"Assistive AI" לאימון סוכנים וירטואליים שמבינים את הדחיפות והמורכבות של אירועי אמת – ומדווחת על קיצור זמנים ושיפור בעומסי עבודה.

בזכות מערכי הנתונים הייחודיים והאיכותיים של החברה, שנוצרו על בסיס מיליוני אינטראקציות חירום, ניתן לאמן סוכנים וירטואליים מדויקים במיוחד המבינים לעומק את הדחיפות והרגישות של מצבי קצה. מהאצה משמעותית של זמני תגובה ועד להקלה על עומסי כח האדם בקו החזית, הבינה המלאכותית של קרביין איננה חזון עתידי - אלא מציאות שכבר מניבה תוצאות בשטח.