הרברט דיאס מנכ"ל פולקסווגן הזמין את אילון מאסק להלהיב את המנהלים של פולקסווגן
מנכ"ל פולקסווגן VOLKSWAGEN A G ORD הרברט דיאס ביקש ממנכ"ל טסלה TESLA INC אילון מאסק להופיע בכנס גדול של מנהלי ועובדי פולקסווגן. מאסק הרים את הכפפה. הוא לא חידש הרבה, אבל עצם הנוכחות היתה חשובה – היא הראתה שמאסק לא לחוץ או חושש מהמתחרים והיא גם הראתה את הכוונות הרציניות של פולקסווגן בתחום ה-EV - הרכבים החשמליים ובהמשך האוטונומיים. חוץ מזה, אחווה כזו בין מתחרים היא אולי התחלה של ידידות שתתקדם לשיתופי פעולה.
"אני שמח לשמוע שאפילו המתחרה החזק ביותר שלנו חושב שנצליח לעשות את המעבר ל-EV אם נניע את השינוי אצלנו במלוא העוצמה", אמר דיאס ויש כאן מסר. כשדיאס אומר "המתחרה החזקה ביותר" זו מחמאה ענקית: פולקסווגן גדולה פי עשרות מונים מטסלה מבחינת מכירות, מבחינת היקף ייצור ועוד. פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם עם מכירות של יותר מ-10 מיליון יחידות בשנה.
אבל, למרות גודלה והיקף פעילותה, טסלה גדולה מפולקסווגן בשווי השוק עם שווי של 840 מיליארד דולר – פי 6 מפולקסווגן, והיא גדולה ממנה למרות שהיא מכרה 700 אלף רכבים בלבד בשנה האחרונה – כ-7% מהמכירות של פולקסווגן. הסיבה היא כמובן ההובלה בתחום ה-EV והצמיחה.
וזו הסיבה שדיאס הזמין את מאסק. הוא רצה להסביר למנהלים אולי הרדומים-יבשושיים שלו שצריך להתעורר, שצריך לרוץ, שמי שלא צומח – צונח; שהם צריכים לחשוב במונחים אחרים, לרענן את היכולות, לחשוב מחוץ לקופסה ולהפנים שהעתיד הוא רכבים חשמליים.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.רק NIO 17/10/2021 15:34הגב לתגובה זוובסין תשלוט חברה סינית
- בינתיים רק טסלה שולטת בסין חחחח (ל"ת)טסלאי 17/10/2021 16:46הגב לתגובה זו
- 2.חיים 17/10/2021 13:39הגב לתגובה זואם זה לא שוק מנופח, אני לא יודע יודע מה זה שוק נורמלי.
- מומלץ לקרוא (ל"ת)אתה באמת לא יודע 17/10/2021 15:33הגב לתגובה זו
- 1.דובון 17/10/2021 13:33הגב לתגובה זורק שפולקסוואגן תמכור 5 מיליון בסה״כ בעוד 3 שנים, וטסלה תמכור 7-8 מיליון בשלב הזה. ורק שטסלה מרוויחה היום על מיליון רכבים את מה שפולקסוואגן מרוויחה היום על 10 מיליון. יחי ההבדל הגדול!
- דוב גדול 17/10/2021 14:14הגב לתגובה זואיך בדיוק טסלה תמכור 7-8 מיליון מכוניות בעוד 3 שנים ? איפה בדיוק נימצאים כל המפעלים שלה שייצרו את המכוניות האלה ? מי בונה אותם ואיפה ? אולי מאסק מקים אותם כיום במאדים ולכן כל כך רוצה להגיע לשם ?
- דובון 17/10/2021 16:451. טסלה הרוויחה .14 מליארד דולר ברבעון השני, וכבר ביום רביעי הקרוב תבין שהיא הרווויחה מעל ל-2 מליארד דולר ברבעון השלישי. 2. מפעלי פרימונט ושנחאי של טסלה בעלי תפוקה של 1.2 מיליון רכבים בשנה היום, ובעוד שנה שניהם יגדלו למיליון כל אחד. 3. המפעל בברלין ייצר 2 מיליון ב-2024, אחרי שיתחיל בייצור מועט בחודש הבא. 4. המפעל בטקסס הוא גדול יותר מכל שלושת המפעלים האלה, והוא לבדו ייצר 3-5 מיליון רכבים בשנה. 5. ב-2022 טסלה תודיע איפה היא פותחת את המפעל הבא שלה.... 6. מספיק לך???
- אלון מאסק 17/10/2021 16:22טסלה חברה רווחית.. לטסלה שיעור רווח נקי של 5.51 אחוזים (ב-12 חודשים האחרונים)... טסלה ממש לא מפסידה כיום... אתה טועה ומטעה.. אני לא טוען שהיא כן/ לא כדאית אבל מה שבטוח, עובדתית, שהיא לא מפסידה כיום
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
