הרברט דיאס מנכ"ל פולקסווגן הזמין את אילון מאסק להלהיב את המנהלים של פולקסווגן
מנכ"ל פולקסווגן VOLKSWAGEN A G ORD הרברט דיאס ביקש ממנכ"ל טסלה TESLA INC אילון מאסק להופיע בכנס גדול של מנהלי ועובדי פולקסווגן. מאסק הרים את הכפפה. הוא לא חידש הרבה, אבל עצם הנוכחות היתה חשובה – היא הראתה שמאסק לא לחוץ או חושש מהמתחרים והיא גם הראתה את הכוונות הרציניות של פולקסווגן בתחום ה-EV - הרכבים החשמליים ובהמשך האוטונומיים. חוץ מזה, אחווה כזו בין מתחרים היא אולי התחלה של ידידות שתתקדם לשיתופי פעולה.
"אני שמח לשמוע שאפילו המתחרה החזק ביותר שלנו חושב שנצליח לעשות את המעבר ל-EV אם נניע את השינוי אצלנו במלוא העוצמה", אמר דיאס ויש כאן מסר. כשדיאס אומר "המתחרה החזקה ביותר" זו מחמאה ענקית: פולקסווגן גדולה פי עשרות מונים מטסלה מבחינת מכירות, מבחינת היקף ייצור ועוד. פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם עם מכירות של יותר מ-10 מיליון יחידות בשנה.
אבל, למרות גודלה והיקף פעילותה, טסלה גדולה מפולקסווגן בשווי השוק עם שווי של 840 מיליארד דולר – פי 6 מפולקסווגן, והיא גדולה ממנה למרות שהיא מכרה 700 אלף רכבים בלבד בשנה האחרונה – כ-7% מהמכירות של פולקסווגן. הסיבה היא כמובן ההובלה בתחום ה-EV והצמיחה.
וזו הסיבה שדיאס הזמין את מאסק. הוא רצה להסביר למנהלים אולי הרדומים-יבשושיים שלו שצריך להתעורר, שצריך לרוץ, שמי שלא צומח – צונח; שהם צריכים לחשוב במונחים אחרים, לרענן את היכולות, לחשוב מחוץ לקופסה ולהפנים שהעתיד הוא רכבים חשמליים.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.רק NIO 17/10/2021 15:34הגב לתגובה זוובסין תשלוט חברה סינית
- בינתיים רק טסלה שולטת בסין חחחח (ל"ת)טסלאי 17/10/2021 16:46הגב לתגובה זו
- 2.חיים 17/10/2021 13:39הגב לתגובה זואם זה לא שוק מנופח, אני לא יודע יודע מה זה שוק נורמלי.
- מומלץ לקרוא (ל"ת)אתה באמת לא יודע 17/10/2021 15:33הגב לתגובה זו
- 1.דובון 17/10/2021 13:33הגב לתגובה זורק שפולקסוואגן תמכור 5 מיליון בסה״כ בעוד 3 שנים, וטסלה תמכור 7-8 מיליון בשלב הזה. ורק שטסלה מרוויחה היום על מיליון רכבים את מה שפולקסוואגן מרוויחה היום על 10 מיליון. יחי ההבדל הגדול!
- דוב גדול 17/10/2021 14:14הגב לתגובה זואיך בדיוק טסלה תמכור 7-8 מיליון מכוניות בעוד 3 שנים ? איפה בדיוק נימצאים כל המפעלים שלה שייצרו את המכוניות האלה ? מי בונה אותם ואיפה ? אולי מאסק מקים אותם כיום במאדים ולכן כל כך רוצה להגיע לשם ?
- דובון 17/10/2021 16:451. טסלה הרוויחה .14 מליארד דולר ברבעון השני, וכבר ביום רביעי הקרוב תבין שהיא הרווויחה מעל ל-2 מליארד דולר ברבעון השלישי. 2. מפעלי פרימונט ושנחאי של טסלה בעלי תפוקה של 1.2 מיליון רכבים בשנה היום, ובעוד שנה שניהם יגדלו למיליון כל אחד. 3. המפעל בברלין ייצר 2 מיליון ב-2024, אחרי שיתחיל בייצור מועט בחודש הבא. 4. המפעל בטקסס הוא גדול יותר מכל שלושת המפעלים האלה, והוא לבדו ייצר 3-5 מיליון רכבים בשנה. 5. ב-2022 טסלה תודיע איפה היא פותחת את המפעל הבא שלה.... 6. מספיק לך???
- אלון מאסק 17/10/2021 16:22טסלה חברה רווחית.. לטסלה שיעור רווח נקי של 5.51 אחוזים (ב-12 חודשים האחרונים)... טסלה ממש לא מפסידה כיום... אתה טועה ומטעה.. אני לא טוען שהיא כן/ לא כדאית אבל מה שבטוח, עובדתית, שהיא לא מפסידה כיום
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
