אל על יורדת בכ-4% בעקבות ספליט הפוך במניה שיצא לדרך היום; האם המניה עדיין יקרה?
מניית חברת התעופה אל על 2.65% יורדת בשעה זו ב-4% בעקבות ספליט הפוך (איחוד הון) במניה שנכנס לתוקף הבוקר, ביחס של 8 ל-1. כל שמונה מניות של החברה מוזגו למניה אחת, כלומר, שער הבסיס הבוקר היה גבוה פי שמונה משער הנעילה ביום חמישי.
החברה מתמודדת עם סביבה עסקית מורכבת בצל הקורונה, עיכוב ההזרמה מצד הבעלים החדשים קני רוזנברג ומאבקים מול משרד האוצר - שמסרב להפוך הלוואה למענק, כפי שמבקשים באל על. לפני שנה, לפני הדרישות החדשות שהציגה אל על, ומול שר אוצר ומנכ"ל משרד אחר, ייתכן שבחסות התקוות למימוש תכנית ההתייעלות, חוותה המניה תקופה טובה בזמן שהחברה סופגת הפסדים גדולים.
מה שתמך בעליות אז היו גם הגיוסים - כסף נכנס לקופת החברה, השווי על פניו חייב לעלות. בביזפורטל סברנו אז כי המניה בכל זאת הייתה יקרה מדי - ומאז דצמבר האחרון השווי נחתך כמעט בחצי לכ-560 מיליון שקל (מקווים שחסכנו הפסדים מחלק מהקוראים). הירידות היום הן ביטוי לאותו סנטימנט, כשמקובל כי ספליטים הפוכים מביאים לירידות. אז אולי מדובר בירידה טכנית, אבל מכל הבחינות השווי של אל על עדיין גבוה. מדובר בחברה שאין לה בעצם זכות קיום אלמלא השקעת הבעלים והמדיה, חברה שהשווי שלה כעת הוא גבוה מהשווי שלה טרום הקורונה וזאת למרות שמאז היא איבדה מאות רבות של מיליונים מההון שלה. זה יתפוצץ מתישהו, השאלה היחידה היא מתי?
קודם לכן אל על נסחרה בסביבות 40-45 אגורות למניה, והיום אחרי המהלך שער הבסיס, היה 3.44 שקלים. מהון מונפק ונפרע בהיקף של 1,350,422,665 מניות, המספר ירד ל-168,802,833. ייתכן כי אחת הסיבות למהלך היה גם סעיף ישן בתקנון הבורסה, שלא מאשר למניות להיסחר מתחת לשער של 30 אגורות. הסיבה היא החשש מכך שמשקיעים יראו בתמחור כזה, בסיטואציות מסוימות, הזדמנות להשקיע בניתוק מעסקי החברה בפועל.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד זאת, מפרטת אל על בדיווחיה כי מספר כתבי האופציה נותר כשהיה, אך התמורה בעד מימושן עודכנה לפי מתווה הספליט, כלומר כל כתב אופציה יזכה בשמינית מניה בלבד. החברה תסדיר עם הבורסה מקרים בהם השינוי יביא לכך שמשקיע יוותר עם שברי מניות של אל על.
- 26.אחד העם 11/10/2021 15:25הגב לתגובה זואל על קיימת בשביל העובדים , לא בשביל הנוסעים. מצידה של אל על שיטוסו בחברה אחרת.
- 25.רונן 11/10/2021 14:49הגב לתגובה זוהמדינה עומדת מאחורי אל על,זה חברה בטחונית עם חשיבות על בעת שלום ועת מלחמות, חברים,סבלנות,אורך רוח, המניה תקפוץ מי 10
- 24.אבי 11/10/2021 12:51הגב לתגובה זוהחברה הודיעה ה FDA קבע המכשיר לטיפול בסרטן השדשל החברה הוא מכשיר פרץ דרך.והמניה ירדה מהשיא השער 4188 לשער 2314.החברה אינה מגיבה למי יש הסבר .
- מדוע החברה לא מדווחת על מכירות המכשיר (ל"ת)אבי 11/10/2021 13:02הגב לתגובה זו
- 23.ספליט הפוך נקרא איחוד. (ל"ת)עברית ? 11/10/2021 11:21הגב לתגובה זו
- 22.אור 11/10/2021 10:42הגב לתגובה זוויקנה בעשרות אחוזים פחות.
- 21.שמואל 11/10/2021 10:32הגב לתגובה זוהלוואות ענק, הגבלת טיסות,צמצום כח אדם מקצועי,ירידה ברווח.איך אפשר לחשב שווי? משימה בלתי אפשרית.
- 20.תמים 11/10/2021 10:18הגב לתגובה זולא הקורונה גרמה להפסדים באל על, אלא השחיתות הפנימית באל על הרסה את החברה.
- 19.אחד 11/10/2021 10:10הגב לתגובה זואם רוזנברג היה יודע עד כמה אל על מושחתת היה בורח ממנה במהירות האור. הוועדים המושחתים והמנהלים המושחתים גנבו את החברה.
- 18.ההנהלה צופה ירידות חדות במניה ולכן הספליט. היא תרד ל 1 (ל"ת)א 11/10/2021 09:42הגב לתגובה זו
- 17.מוקי 11/10/2021 06:47הגב לתגובה זוהמניה צפויה לעלות ב 30% תוך חודש
- 16.לא משנה 10/10/2021 23:29הגב לתגובה זוולא מתוך ראייה מפוקחת של הנתונים והמציאות.
- 15.רפאל 10/10/2021 23:04הגב לתגובה זואני אישית מתחת ל 300 נכנס.
- תמתין הרבה הרבה זמן ... הרבה. (ל"ת)דן 13/10/2021 11:49הגב לתגובה זו
- 14.עד 10/10/2021 21:28הגב לתגובה זויש פה הזדמנות לעשות קופה המחיר ברצפה תראו את התנועה בנת״בג כולם טסים. החברה התיעלה צימצמה כח אדם יקר. בקיצור מי שרוצההלעשות קופה אני מוכן להחייב שתוך שנה יעשה מעל 100% במידה ולא יהיה וריאנט אחר
- 13.תדברו עד מחר, נראה מי צוחק אחרון... (ל"ת)משה 10/10/2021 20:55הגב לתגובה זו
- 12.איזה עליות יורדת כבר שנה ברצף (ל"ת)חיים 10/10/2021 19:22הגב לתגובה זו
- 11.אבי 10/10/2021 19:12הגב לתגובה זולפני שנתיים המניה הייתה 330 לפני הספליט של היום איזה אכזבה
- 10.תמשיכו ללכלך אנחנו משתינים עליכם בקשת (ל"ת)עובד אלעל 10/10/2021 18:15הגב לתגובה זו
- סתם אחד 11/10/2021 12:23הגב לתגובה זורוב עובדי אל על הם נוכלים וגנבים כמו אנשי הוועדים שלהם והמנהלים שלהם.
- נוסע מתמיד 11/10/2021 11:07הגב לתגובה זוכמו השיח שלך ככה גם החברה נראית. גם על הנוסעים שלכם אתם משתינים בקשת ואתה הפרצוף האמיתי של החברה הזו
- אחד 10/10/2021 23:27הגב לתגובה זוארגון פשיעה
- חברת חשמל ? (ל"ת)דין 13/10/2021 11:51
- 9.מגמה 10/10/2021 18:00הגב לתגובה זוהחיסונים משפיעים וישפיעו על כל מדינות אירופה ואמריקה . אל על תרחיב את טיסותיה פי כמה !! זה הזמן להשקיע !!
- איצ 10/10/2021 19:14הגב לתגובה זוהיזדמנות קנייה
- 8.ביזו 10/10/2021 17:55הגב לתגובה זולהתרחק מהמניה הזו.. מפה ירידות לאותו המחיר..
- 7.אל על = הסתדרות = מועדון פרישה ליוצאי חיל האויר (ל"ת)משקיע 10/10/2021 17:38הגב לתגובה זו
- 6.תומר 10/10/2021 17:25הגב לתגובה זומספקים דלק לשורטיסטים ההנהלה וההסתדרות דופקים את המשקיעים
- 5.מעניין שהכותב מונע עם רעל.... (ל"ת)יול 10/10/2021 17:09הגב לתגובה זו
- 4.שרון 10/10/2021 15:59הגב לתגובה זוחחח, מצחיק כמה אתם כל הזמן טועים , עשיר מי שעושה הפוך ממה שאתם מציעים
- 3.מה חשבו הנערים כאשר קנו את החברה? (ל"ת)נתי 10/10/2021 15:54הגב לתגובה זו
- אחד העם 11/10/2021 18:15הגב לתגובה זורוזנברג לא ידע שאל על מושחתת עד היסוד. הוא חשב שעושה עסקים עם אמריקאים תמימים.
- 2.חילקו טיסות חינם לכל החיים לעובדים שפרשו/הועזבו ? (ל"ת)מוטי ברכה 10/10/2021 15:44הגב לתגובה זו
- משה 10/10/2021 17:09הגב לתגובה זואתה לא יודע כלום ,ולא מבין בכלל אז עדיף שתשתוק
- 1.אנונימי 10/10/2021 15:35הגב לתגובה זועוד פלופ של בורסת תא.עכשיו יש בשר נוסף לרדת.
- הראש שלך פח אשפה (ל"ת)תומר 10/10/2021 17:25הגב לתגובה זו
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1% , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).
ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35% שירדה ביותר מ-8%.
מתוך הדוח של מעלות
בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק
מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.
בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי
שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים
הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?
המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11% צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.
מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI.
תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.
גם טבע 0.56% צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44% ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51% ו נובה -8.04% צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
