רדהיל: התרופה לקורונה נמצאה יעילה לחולים פחות קשים מבניסוי שכשל
חברת הביופארמה הישראלית רדהיל שנסחרת בוול סטריט (סימול:RDHL) חושפת נתונים מעודדים על יעילות התרופה שלהם לקורונה, האופגניב (Opaganib), בקרב החתך של החולים הפחות קשים מבין של משתתפי הניסוי שדיווחה באחרונה על כשלון בו. כלל משתתפי הניסוי היו חולים קשה בדרגה 5, ומתוכם פילחה החברה את אלו במצב קל יותר - שזקוקים מחד להנשמה, אך לפחות חמצן מאשר החולים הקשים יותר באותה דרגה 5. שיעור התמותה בחתך זה היה נמוך ב-62% עם מובהקות סטטיסטית לעומת קבוצת הביקורת. המניה קופצת כ-27% במסחר המוקדם בוול סטריט.
במספרים מדובר ב-7 מתים מתוך קבוצת ניסוי של 117 איש מול 21 מיתות בקרב 134 חברי קבוצת הביקורת שנטלו פלסיבו. באשר להשבת יכולה הנשימה העצמאית, שיעור היעילות היה 21% עם מובהקות סטטיסטית גם כן, תוך שבועיים של טיפול בתרופה - זה היה גם יעד החברה העיקרי לניסוי (אצל משתתפי קבוצת הניסוי מדובר בשיעור של 77% מול 63.5% ששבו לנשום בקבוצת הביקורת תוך שבועיים, ללא התרופה).
המשתתפים שנטלו את התרופה שוחררו מהאשפוז בבית החולים תוך 10 ימים, ארבעה ימים מוקדם יותר - זהו הנתון החציוני - לעומת קבוצת הביקורת. מדובר בסך הכל בחיסכון של 524 ימי אשפוז עבור כלל הקבוצה עד היום ה-42 לניסוי.
לניסוי כולו גויסו תחילה 475 משתתפים, אולם התוצאות בו לא הוכיחו מובהקות סטטיסטית. על כן אמרו ברדהיל עם ההודעה הקודמת על הכשלון כי יבחנו שימוש בתרופה עבור חולי קורונה קצת יותר קלים אותם 251 איש שעל הנתונים שלהם הסתכלה החברה כעת (53% מהקבוצה המקורית) - ואלו הם הנתונים אותם הם חושפים עתה אם כן.
- אזורים דרשה פטור מפיצוי בשל הקורונה, ונדחתה
- הקורונה היא אירוע מסכל? קניון TLV נגד חברת התכשיטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.חולים פחות קשים יכולים גם לשתות מים קרים ויעבור להם הכל,צריך תרופה לחולים היותר קשים,גונבי דעת יש בלי סוף. (ל"ת)גוני 06/10/2021 09:51הגב לתגובה זו
- 4.דניאל 05/10/2021 10:02הגב לתגובה זוזן הדלתא הרים מהקרשים את הצורך בתרופה אוראלית , אם הנתונים טובים החברה אמורה לרוץ עם שתי התרופות בשיא הכוח למרות ששתיהן לאותו שלב כמעט בסופו של דבר. חייבת לנצל את הגל של זן הדלתא ולא לחכות לגל הבא. חייבת גם לאתר מדינות המוכנות לאשר את התרופה גם מדינות שמוכנות לאשר המשך ניסוי. לנצל את הגל הזה, ולפעול בכל כיוון אפשרי, ולא לחפש רק את ההכי טוב שזה ה-FDA בשביל לאכול את כל העולם.אי אפשר לדעת מהיכן תגיע הסנונית הראשונה, צריך לפזר הרבה חכות, למדינות העולם.
- 3.יוסי 04/10/2021 22:09הגב לתגובה זויכולה להשתמש המודל פייזר ולמכור את התרופה במחיר מופחת למדינה ראשונה.אם מרק מוכרים ב-700 דולר לאדם יכולה למכור ב-50 דולר לאדם למדינה ראשונה.ולהמשיך ניסוי במדינה אחרת על חולים מרגע האימות לקורונה.כמו כן יכולה לתגמל מדינה שתיתן לה אפשרות לניסוי בזק שיתווסף לנתונים הקיימים, שהרי כמו תרופה של רג'נרון שראו כי עוזרת בתחילת המחלה אז גם פה אם התרופה עוזרת במידה מסויימת לחולים קשים היא יכולה להציל חולים אם מהיום הראשון יקבלו טיפול.הרי מרק אחרי 29 יום הפסיקו את הניסוי לאישור חירום אז על אחת כמה וכמה ניסוי משלים יכול להיות עניין של חודש או יותר.מרק הוכיחו הקטנת תמותה ב-50 אחוז , זה לא מחסום גבוה כל כך אם תרופה עוזרת כבר לחולים קשים מאוד בשלב 5.
- 2.קסנדרה 04/10/2021 21:40הגב לתגובה זוזה שפוי שיש תרופה שיכולה להציל חיים וחלק מהחולים מקבלים סוכר במקום ומתים ? היו צריכים לנסות את התרופה על חולים שמוכנים לנסות אותה ! לא יתכן שאישור תרופות למחלות הממיתות יבוא על חשבון גופות.
- תומר 05/10/2021 20:28הגב לתגובה זוהכי חשוב שהרבה אנשים אחרים יכולים להינצל בעתיד, אם התרופה כן יכולה לעזור.
- 1.יואב 04/10/2021 16:39הגב לתגובה זורואים שגם התרופות האחרות הינם לשלב התחלתי. כמו רג'נרון. השאלה אם ניתן לשנות את היעוד מחולי ריאות לחולים בשלב הזיהוי?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אביגל שורק, קרדיט: החברהרבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%
דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66% , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית
של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.
החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום
תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.
מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר.
“ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.
אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת
מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר
נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.
- דלק US קופצת בוול סטריט - זוכה להעלאת המלצה מוולס פארגו
- האביר הלבן של ויסמן ובירן: דלק US רוכשת את השליטה באלון USA ב-572 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.
