סיסקו משקיעה 70 מיליון דולר בקווילט - לשיפור זרימת הווידאו בסטרימינג
Qwilt הישראלית, זוכה לאמון מצד חברת סיסקו העולמית, ומשקיעה בה 70 מיליון דולר, לפי שווי של 800 מיליון שקל. החברה סירבה לחשוף כמה אחוזים תקבל סיסקו בתמורה להשקעה, אך ניתן להניח שמדובר באחוז משמעותי, שכן לפני סבב הגיוס הזה הושקעו בקווילט עד כה 74 מיליון דולר, וכעת מדובר על הכפלת הגיוסים בחברה.
מדובר בסבב הגיוס החמישי של קווילט, ועל פי החברה ההשקעה תאפשר לה להאיץ את פיתוח הטכנולוגיות שלה, וכן לגייס כ-150 עובדים נוספים בשנה הקרובה.
פתרון תוכנה שפיתחה קווליט, להאצת קצב רציפות שידורי וידאו בלייב וב-VOD, מאפשרת אופטימיזיצה של תעבורת הנתונים ברשת, כדי לאפשר שידור רציף ואיכותי יותר, ומשולב במוצרים של סיסקו, מאז השנה שעברה. כעת החליטה סיסקו להשקיע בחברת הסטארט-אפ באופן רשמי.
כשהמערכת של Qwilt מזהה ביקוש רב לתכנים מסוימים, היא מפעילה שימוש בזיכרון מטמון ( Caching ) של התוכן במיקום סמוך לריכוז של הצרכנים וכך משפרת את הזרימה ואת חוויית הצפייה. התוכנה מנוהלת בענן ויכולה לפעול בכל נקודה בעולם על ידי הטמעה בתשתיות קיימות.
פתרון התוכנה שפיתחה Qwilt שולב בשנה החולפת בשירותי הסטרימינג של דיסני פלוס וכן בתשתיות של בריטיש טלקום, TIM ברזיל, טלקום ארגנטינה וחברות מדיה נוספות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלון מאור, מנכ"ל ומייסד שותף, Qwilt: "ההשקעה הנוכחית מהוות נקודת ציון חשובה עבורנו ובחזון שלנו: לאפשר לספקיות אחסון ב-Open Caching ברשתות שלהן ובכך לסייע להן למנף את מחשוב הקצה. בשנה האחרונה Qwilt נמצאת בעיצומו של תהליך צמיחה מואץ, תוך גידול מתמיד של מחלקות המחקר והפיתוח, המוצר והשיווק על מנת ליצור את תשתית הזרמת הוידאו הגדולה בעולם".
ג'ונתן דוידסון, סמנכ"ל תשתיות בכיר בסיסקו: "הרחבת שיתוף הפעולה שלנו עם Qwilt, תאיץ את הזרמת שידורי הוידאו של ספקיות מדיה ברחבי העולם ותיתן מענה לצורך קריטי של הלקוחות שלנו. הזרמת תוכן היא השירות הראשון בחשיבותו שיש לייעל על מנת לייצר רווחים ממחשוב הקצה בעידן ה-5G. שיתוף הפעולה עם Qwilt, מהווה אבן דרך משמעותית ביכולת שלנו לשנות את כלכלת האינטרנט בעתיד הקרוב והרחוק".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
