דרור בן-אשר, מנכ"ל רדהיל
צילום: רדהיל

רדהיל מתרסקת ב-36% לאחר שנכשלה בניסוי לתרופה לקורונה

על פי החברה "הניסוי לא השיג את יעדיו" והיא מקווה כי הוא תוכל להשתמש בתרופה עבור חולים במצב קל יותר מאשר אנשים עם סיבוכים בריאות
נתנאל אריאל | (11)

חברת הביופארמה הישראלית  רדהיל שנסחרת בוול סטריט (סימול:RDHL) מדווחת על כישלון הניסוי שלה לתרופה לקורונה, האופגניב, וצוללת ב-36% בוול סטריט, או בלשון החברה "הניסוי לא השיג את יעדיו".

השתתפו בניסוי 475 מטופלים חולי קורונה במצב יחסית קשה - עם תסביכים בריאות, אבל התוצאות הראו כי למרות שהייתה השפעה מסוימת, היא לא הייתה מובהקת.

כדי לנסות ולהרגיע את המשקיעים (מה שכמובן לא קורה כרגע) החברה טוענת כי היא תבדוק אם אפשר יהיה להשתמש בתרופה בשלבים מוקדמים יותר של המחלה - כלומר עבור חולים במצב קל יותר.

בדוחותיה לרבעון השני של השנה דיווחה רדהיל על עליה קלה בהכנסות ל-21.5 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת 20.9 מיליון אשתקד. במחצית הראשונה של השנה היא הכניסה 42 מיליון דולר, לעומת כ-22 מיליון אשתקד. עם זאת, ההפסד התפעולי שלה זינק גם הוא ל-24.9 מיליון דולר, לעומת 12.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית השנה ההפסד זינק ל-43 מיליון דולר, לעומת 29.5 מיליון אשתקד. ההפסד למניה ברבעון עמד על 0.06 דולר, לעומת 0.04 ברבעון המקביל אשתקד.

לחברה, שכרגע לא מייצרת רווח תפעולי, יש בסל עוד מספר ״מוצרים״ שנמצאים בשלבי ניסוי מתקדמים. RHB-104 המיועד לטיפול בחולי קרוהן, החברה מעריכה את פוטנציאל השוק העולמי בשנת 2022 בכ-12.8 מיליארד דולר.

התרופה השנייה היא RHB-204, טיפול כנגד חיידק בעייתי שגורם לדלקות כרוניות בריאות. מחלת ה-NTM הינה ״מחלת יתום״, כלומר למספר קטן מדי של מטופלים מכדי להיות כדאית וללא טיפול שמאושר פורמלית ע״י ה-FDA ולכן מקנה לחברה 12 שנים מוגנים בפטנט. לחברת אינזמד (סימול:INSM) שנסחרת לפי שווי גבוה מ-3 מיליארד דולר, יש רק טיפול מאושר אחד בסל התרופות, והוא מיועד  לכ-10% מהחולים במחלת NTM.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אליאב 15/09/2021 01:24
    הגב לתגובה זו
    אחרי דילול המשקיעים בהנפקה האחרונה , ואחרי הכישלון בניסוי הנוכחי החברה לא תוכל לגייס יותר הון. צריכה לצמצם מחקרים ,ולנצל את 70 מיליון הדולר האחרנים עד להצלחת תרופה נוספת מעבר לשלושה הקיימים.הקורונה יותר מידי טריקית ולכן אסור לחברה קטנה במצבה להשקיע הון נוסף בנושא הקורונה, הסיכון גבוה מידי.
  • 6.
    מנסים עכשיו לגרד עוד טמבלים שיכנסו. שום תרופה אינו 14/09/2021 22:23
    הגב לתגובה זו
    מנסים עכשיו לגרד עוד טמבלים שיכנסו. שום תרופה אינובטיבית
  • 5.
    יודע דבר 14/09/2021 19:05
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין בפוטנציאל זה הזמן לקנות אחרי הירידה הזו
  • משתתף בצערך הכבד (ל"ת)
    איציק 14/09/2021 21:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הצדיק מסדום 14/09/2021 18:51
    הגב לתגובה זו
    חברה עם מיגוון רחב של תרופות גסטרו.
  • 3.
    שמואל 14/09/2021 18:46
    הגב לתגובה זו
    נטו ב ו תקוות שוןא עם כל הפרסומים.
  • 2.
    בר 14/09/2021 17:54
    הגב לתגובה זו
    יש ממצאים אוביקטיבים בניסוי בצילום ראה
  • 1.
    מוטי 14/09/2021 17:46
    הגב לתגובה זו
    לחברה מספר תרופות בשלב 3 של הניסוי. כמובן שהאופגניב משמעותי, אבל נראה שהחברה תמצא את הדרך לפרוץ קדימה בקרוב עם תרופה כלשהי
  • אבל מוצר חרא (ל"ת)
    חברה נהדרת 14/09/2021 21:11
    הגב לתגובה זו
  • אנג'לה 14/09/2021 18:03
    הגב לתגובה זו
    לא יכולה לפרט יותר
  • אלירן 14/09/2021 19:04
    את בורחת ?? אני קונה....עוד ניפגש
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.