בדרך להנפקה של יוטפו: שופיפיי העולמית תשקיע בה
חברת יוטופ (Yotpo) שפיתחה פלטפורמת שיווק טכנולוגית לאתרי סחר, ונמצאת בדרך להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 1.5-2 מיליארד דולר, הכריזה היום על שותפות עם Shopify, פלטפורמת סחר בה פועלים מעל ל-1.7 מיליון מותגים מכל רחבי העולם. שתי החברות יעבדו במשותף במטרה לפתח חוויית קנייה חלקה ורציפה.
Yotpo פיתחה פלטפורמת שיווק טכנולוגית המיועדת למסחר מקוון המספקת למותגים יכולות לבלוט, לרכוש ולשמר את לקוחותיהם בעולם ה-eCommerce התחרותי. פלטפורמה זו כוללת פתרונות שיווק הדרושים למותגים תחת קורת גג אחת הכוללים ביקורות גולשים, תמונות וסרטוני משתמשים, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר, ושיווק באמצעות SMS אשר יחד מייצרים חוויות לקוח ייחודיות ובעלות יחס המרה גבוה.
בחודש מרץ 2021, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בסך 230 מיליון דולר בסבב Series F, סבב ההשקעות הגבוה ביותר של Yotpo עד כה, בהובלת קרנות בסמר וטייגר גלובל, כך שסך גיוסי ההון של החברה עד כה עומדים על היקף של כ-406 מיליון דולר
מנכ"ל Yotpo תומר תגרין: "שתי החברות שלנו חולקות אמונה משותפת: כדי שעתיד הסחר המקוון יפרח, מותגים חייבים את היכולת לתחזק מערכת יחסים עם לקוחותיהם. השותפות האסטרטגית שיצרנו מגיעה כתגובה ישירה למצב בו מותגים נאלצים לכלות זמן, מאמץ ואנרגיה רבה בניסיונם להתחרות על תשומת הלב של הלקוחות. Yotpo ו-Shopify עובדות ביחד כדי לייצר התאמה הדוקה בין הטכנולוגיות של שתי החברות, התאמה שתאפשר להציג חדשנות ולהמציא מחדש את תשתית הסחר המקוון".
הסטארט-אפ ביט מגייס 25 מ' ד' בהובלת קרן אינסייט
הסטארט-אפ הישראלי Bit גייס בסבב B 25 מיליון דולר בהובלת קרן אינסייט פרטנטרס. עוד נטלו חלק בסבב הגיוס משקיעים קודמים בחברה ובהם קרן ההון סיכון Disruptive בהובלת טל בר נוח, מייסד וויקס נדב אברהמי וגיא פודג׳רני מייסד Snyk. ביט גייסה עד כה 36 מיליון דולר. בחברה לא חשפו את השווי בגיוס - וכן לא את מרכיב הסקנדרי בו, על אף שהודו בכך שקיים במידת מה ("קטן" הגדירו אותו). סקנדרי כזכור הוא מפגש של משקיעים קיימים עם כסף שלא נכנס לקופת החברה, ועשוי להעיד על האמונה של המשקיעים בעתיד החברה - או לחלופין להעיד על הצורך שלהם עצמם במזומן. עם תמורת הגיוס ביט מתכננת לגייס אליה עשרות עובדים בעולם, במטרה לשלש את כמות העובדים בשנה הקרובה. כיום היא מעסיקה 27 עובדים מ-7 מדינות. בחברה מסבירים כי הפלטפורמה שפיתחו עוזרת לארגונים לפתח אפליקציות ומוצרים דיגיטליים במהירות, בעזרת פיתוח תכנה מבוסס רכיבים ובמקום לבנות מחדש רכיבי קוד וחוויות משתמש חדשה. הפרקטיקה המקובלת בשוק, כך לדבריהם מקשה על סטארט אפים להגיע לשוק במהירות. בשונה מכך, ביט מאפשרת למפתחים לכתוב קוד בצורה של רכיבים - חתיכות עצמאיות ורב שימושיות שניתן להטמיע במגוון אפליקציות, מוצרים ושירותים דיגיטליים. הרכיבים הופכים ל"זיכרון הטכנולוגי״ של הארגון, שכל מפתח יכול לשלוף בעת הצורך, להטמיע בהליך הפיתוח ולחסוך זמן רב, הם טוענים. כך ניתן ביתר קלות לשתף פעולה בפיתוח אפליקציות על גבי פלטפורמת ענן שיתופית. Bit הוקמה ב-2014 על-ידי רן מזרחי, מנכ"ל החברה, יונתן ששון, סמנכ"ל התפעול ויונתן סרינג, סמנכ"ל השיווק. הפלטפורמה של ביט הושקה כגרסת בטא בתחילת 2021 ומשמשת כ-200,000 מפתחים ומאות ארגונים, בהן חברות Fortune-50 כמו Dell, AT&T, eBay ועוד.
