מצלמת מהירות כביש מצלמה רכבים נהיגה
צילום: Istock

מפת אגרות הגודש של האוצר: כמה תשלמו בשעות העומס בכבישי גוש דן?

במסגרת רפורמת אגרות הגודש, יוטלו אגרות על נהגי הרכבים הפרטיים בשעות העומס באזור גוש דן - אז כמה תצטרכו לשלם?
סתיו קורן | (22)

רפורמת אגרות הגודש צריכה עדיין לעבור את אישור הכנסת, אבל ככל שזה תלוי באוצר, בעוד כמה שנים הנכנסים לגוש דן ישלמו אגרות גודש. אז כמה תצטרכו לשלם בגין אגרות גודש בכבישי גוש דן?

על פי טיוטת חוק ההסדרים שהגיש משרד האוצר, אגרת הגודש בגוש דן תתחלק לשלוש טבעות וירטואליות - פנימית, תיכונה וחיצונית, הטבעות ישמשו כאזורי תשלום נפרדים. האופן בו תתבצע האכיפה היא באמצעות מצלמות דרך. כמו כן, בעלי הרכבים יוכלו להתקין רכיב שיזהה את רכבם, וכך יגבה תשלום מופחת.

התשלום יושפע משעת העומס - בנסיעה בטבעת הפנימית בשעות 10:00-06:30 יגבה תשלום של 5 שקלים על נסיעה לטבעת החיצונית, 10 שקל לטבעת התיכונה ו-10 שקל נוספים לטבעת הפנימית. כמו כן, בנסיעה לכל כיוון בין השעות 19:00-15:00 יגבה תשלום של 2.5 שקלים על נסיעה בטבעת החיצונית, 5 שקלים לטבעת התיכונה ו-5 שקלים נוספים לטבעת הפנימית - כשהמקסימום יהיה 37.5 שקלים ליום.

מובן שמכיוון שהמטרה היא קידום התחבורה הציבורית, אגרת הגודש לא תיגבה מנוסעי התחבורה הציבורית, וכן מרכבי שירות ומוניות. אופנועים, שגם תורמים לפקקים אם כי פחות, ישלמו מחצית מהתשלום, ולעומתם נהגי משאיות צפויים לשלם סכום כפול. לפי הטיוטה של האוצר, החל מחודש דצמבר 2025 יתבצע עדכון של ההסדר, בהתאם לשינויים בהיקף הגודש בגוש דן. בהנחה והמצב יחמיר, שעות העומס בחוק יורחבו בחצי שעה לכל כיוון.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    תוכנית מנוי 14/12/2021 08:55
    הגב לתגובה זו
    כשיגמר מצב החירום יחזירו לכולם ללא ריבית פיגורים
  • 17.
    תוכנית מנוי 14/12/2021 08:54
    הגב לתגובה זו
    להטיל מס חמצן... לעודד לאכול בריא ולנשום לאט כי כל נשימה זהב !
  • 16.
    שר אוצר מטורף!! אף אחד לא מעיז לעצור אותו?!! (ל"ת)
    ary 06/12/2021 00:53
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    עברי 21/10/2021 17:47
    הגב לתגובה זו
    למימון גחמות של שכירים בכירים
  • 14.
    המיואש 26/09/2021 09:06
    הגב לתגובה זו
    כנראה כדי לפצות על הירידה בתקבולי המס על הדלק ץחבורה ציבורית בארץ זוואה ואין שום כוונה לשפר אותה - רק להרוס ולהמאיס את התחבורה הרגילה
  • 13.
    חזי 23/09/2021 02:07
    הגב לתגובה זו
    בעוד כמה שנים לא יהיה לאוצר הכנסות של מליארדים מהספק. מנגד ההוצאות לפנסיה התקציבית יעלו לשיאים חדשים. בעוד 5 שנים כשרוב המכוניות יהיו חשמליות האוצר לעולם לא יוותר על ההכנסות מהדלק והוא בקנוניה יחד עם הפוליטיקאים יטילו מס על כל קמ שהרכב נוסע. זה מה שעומד להיות
  • 12.
    לזרוק את ליברמן 21/09/2021 13:44
    הגב לתגובה זו
    צריך לצאת לרחובות ולזרוק אותם לפח את המחורבנט
  • 11.
    8 03/09/2021 14:33
    הגב לתגובה זו
    20 דקות נסיעה לתחנת הרכבת. ואז 10 דק' רכבת ראשונה, 10 דק' החלפה, 15 דק' נסיעה של הרכבת השניה. ואז 15 דק' הליכה בשמש מהתחנה לעבודה.
  • 10.
    תושבי תל-אביב ישלמו כדי לצאת ולחזור הבייתה. חחחחח (ל"ת)
    מגיע לשמאלנים 03/09/2021 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    א 03/09/2021 12:17
    הגב לתגובה זו
    "למה צריך למנות ועדה אם ידוע מראש שהיא תחליט שהרפורמה הצליחה כי לאנשים אין כסף ("אני רוצה למשוך אנטישמים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי"[ מתוך יומנו של הרצל ימ"ש])
  • 8.
    שימי 03/09/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
    הכניסה לירושלים קטסטרופלית. למה שוב ליצור אפליה בין תל אביב לירושלים. מאידך כל אלו שחושבים להפגין נגד הממשלה יחסכו ויתחילו להפגין בירושלים
  • דוד 22/09/2021 18:00
    הגב לתגובה זו
    אין בירושלים אנשים שישלמו. זה כמו מס הכנסה, מי משלם אנשי המרכז שעובדים משרתים. מה לא ברור פה?
  • 7.
    שר אוצר 03/09/2021 00:58
    הגב לתגובה זו
    גם את הנייה הרג ב 48 שעות
  • אנונימי 19/09/2021 12:54
    הגב לתגובה זו
    מילה של ליברמן זו מילה!!! הצחקתם אותי
  • 6.
    ברבור שחור 03/09/2021 00:25
    הגב לתגובה זו
    פופוליסטים יש כל הזמן. אין פוליטיקאי שיהיה מוכן לחתום על זה כשתגיע השעה
  • 5.
    לא להסכים לעבוד בתל אביב (ל"ת)
    רון 03/09/2021 00:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ענק..... 02/09/2021 21:41
    הגב לתגובה זו
    ועוד הם הצביעו שמאל. לא מפסיק לצחוק (עמוק בלב כמובן) עם מבט מסכן בעיניים...
  • 3.
    לזרוק את ליברמן 02/09/2021 19:57
    הגב לתגובה זו
    צריך לצת לרחובות ולזרוק את הממשלה המחורבנט של השקר הנוכל הבוגד בובה על חוטים
  • 2.
    בניטו השפן דפק בשמאל 02/09/2021 19:34
    הגב לתגובה זו
    בקיצור שמאלנים דפוקים ואלו שהצביעו מרכז כי חשבו שהם מרכז דפקו אתכם הממשלה הזאת העלאת גיל הפנסיה לנשים , ארונה מתייקרת , חשמל מתייקר , יוקר המחיה מתיקר , מס בדמות פרוטקשן הכבישים שייכים לממשלה השמאלנית ואתם האזרחים הדפוקים שהצבעתם עבורנו תשלמו ובגדול
  • שוויון 02/09/2021 21:10
    הגב לתגובה זו
    העתק הדבק על משך השירות של נשים. כל השאר זה מיסוי מיותר שיהווה אבן ריחיים על מעמד הביניים והמעמד הנמוך, ועל הדרך יגרום לעליית מחירים רוחבית במשק.
  • ? מאיפה אתה רוצה שיתנו 53 מליארד לעבס (ל"ת)
    ==================== 02/09/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מדינה של נוכלים שרק מחפשת לגנוב מהאזרחים (ל"ת)
    אפק 02/09/2021 19:12
    הגב לתגובה זו
מוניות
צילום: תמר מצפי

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק

רן קידר |

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית. 

כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק. 

רוב נהגי המוניות הם עברייני מס    


במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.

במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.

מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגם IM5. צילום רונן טופלברג

דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג

קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים. 

דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים

IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין. 

יואב פולס |

קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.

בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6  ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.

דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.

דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.

לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.