בדרך לאישור הבוסטר: מודרנה איבדה 20% משוויה ב-3 שבועות
אז אחרי וירוס הקורונה המקורי שפרץ לתודעה בסוף 2019 ואחרי שוורייאנט הדלתא עשה שמות ב-2020, בארגון הבריאות העולמי (WHO) עוקבים בדאגה אחרי ורייאנט חדש בשם "mu" – כן, כמו הקול של פרות – שידוע גם בשם המקצועי כ- B.1.621 הוסף השבוע לרשימת הוורייאנטים שאחריהם עוקב הארגון, יחד עם 4 ורייאנטים נוספים.
הוורייאנט החדש התגלה בינואר השנה בקולומביה כבר הגיע ל-39 מדינות. אז מה מדאיג את WHO בוורייאנט החדש? "הווירוס הוא קונסטלציה של מוטציות שמראות כי הוא בעל פוטנציאל לחמוק ממערכת החיסון", כתבו ב-WHO בהודעה מטעמם. "למרות שמספר הדבקים בוורייאנט בעולם ירד ונמצא כרגע מתחת ל-0.1% של כלל המקרים, החוסן שלו בקולומביה, שם הוא מהווה 39% מהמקרים ובאקוודור (13%) עולה בצורה עקבית", הוסיפו.
אז אמנם הוא לא מדבק כמו הדלתא, אבל במדינות שאינן מתקדמות בחיסונים, הוורייאנט הזה מהווה קטליזטור לוורייאנט הבא. נכון לכרגע, WHO מנטרים רק 4 ורייאנטים, ביניהם האלפא מבריטניה, שנמצא ב-193 מדינות והדלתא שהתגלה ב-170 מדינות. mu ו-4 ורייאנטים נוספים נכנסים למעקב.
מודרנה בדרך לאישור הבוסטר
במקביל, מודרנה (MRNA) שחיה ונושמת את המגפה עם החיסונים שפיתחה והפכו אותה לחברה בשווי שוק של 153 מיליארד דולר, הגישה את חיסון הבוסטר שלה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA.
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מסרה כי ממחקר שביצעה על הבוסטר, התוצאות הראו כי הוא מעורר "תגובה איתנה של נוגדנים לוורייאנט הדלתא", וכמובן שכמו המתחרות פייזר (PFE) וביונטק (BNTX), החברה מצפה לאישור, לקראת מבצע חיסונים נרחב של זריקות הבוסטר בארה"ב.
אתמול פורסם כי במסגרת מחקר שפורסם ב-Journal of the American Medical Association, ניתנו שתי מנות חיסון של החברות לכ-1,650 עובדים במדינה, מתוכם 688 חוסנו בחיסון של מודרנה, ו-959 חוסנו בחיסון של פייזר. המנה השניה של החיסון ניתנה בסוף אפריל ובמהלך חודש מאי - אבל החיסון של מודרנה ייצר פי 2 נוגדנים.
מודרנה תרצה לשכוח את אוגוסט 2021
בינתיים 2021 היא שנה נהדרת עבור MRNA, שעלתה מרמה של כמעט 112 דולר למניה לרמה של 390 דולר למניה, או 249% אפסייד. מרשים ביותר. עם זאת, ב-9 לאוגוסט החברה עמדה על מחיר של 484 דולר למניה, ובשלושת השבועות האחרונים איבדה כמעט 20% משוויה.
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 3.אאא 02/09/2021 17:03הגב לתגובה זותלכו לעזאל ותשלמו על הניסוי הזה במחלה ויסורים קשים שקרנים רודפי בצע את הילדים תעזבו קחו אתם תחיסוניםותקבלו שיתוק אמן
- איזה איש טוב. הצלם אלוהים ממש (ל"ת)ירון 02/09/2021 22:18הגב לתגובה זו
- 2.דליה 02/09/2021 17:00הגב לתגובה זוזה נבלה וזה טרפה לא חשוב באיזה חיסון מחסנים פייזר מודרנה הם קטלניים הורסים יותר תבריאות התחלואה בקרב המחוסנים רק עולה די לשקרים שלכם זה לא ענין של בריאות זה ענין של כסף כסף ועוד ניסוי ועוד ניסוי אין לכם טיפה צלם אנוש הלוואי שתשלמו על זה בבריאותכם ביסורים אמן
- 1.עזי 02/09/2021 15:30הגב לתגובה זוהבלוקבאסטר הבא שלה הוא חיסון משולב לקורונה ושפעת.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
