מסכה קורונה
צילום: Mark Konig, Unsplash

למעלה מ-110 אלף חולי קורונה בארה"ב ביום, אבל יש חדשות טובות...

מספר האשפוזים עלה ב-90% ואחוזי התמותה עלו ב-92%, כשנכון לכרגע מתו למעלה מ-617 אלף בני אדם ושיא של כ-1,450 ילדים מאושפזים. מניות התעופה והקרוזים בירידה
ארז ליבנה | (3)
נושאים בכתבה וירוס הקורונה

אחת מהדמויות המרכזיות שצמחו בארה"ב מאז פריצת מגפת הקורונה הוא ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות מדבקות, ומי שמכהן כיועץ המיוחד של הבית הלבן לנושאי הקורונה. אז אתמול הוא אמר את מה שכולנו חושבים, בנוגע להופעתם של מוטציות נוספות של הנגיף. "גם כל מי שיהיה מחוסן לוורייאנט הדלתא, לא יהיה חסין לוורייאנט זטא", אמר פאוצ'י לתקשורת האמריקאית.

 

פאוצ'י הוסיף כי "אם % מאוד גבוה של האוכלוסייה היה מחוסן הנגיף היה נעלם, אבל אוכלוסייה מחוסנת חלקית תוביל לעליית רמות ההדבקה עד לסתיו, תמשיך בחורף ואל תוך האביב".

 

נכון לכרגע, לפחות 90 מיליון בגירים בארה"ב, שם יש תנועה גדולה של מתנגדי חיסונים, לא התחסנו נגד הקורונה. "אם יתר העולם לא יהיה מחוסן, אז זה אומר שיהיו עוד ורייאנטים בשנים הקרובות", המשיך.

 

הדברים באים על רקע העלייה החדה ברמת התחלואה בארה"ב, שם למרות סוף השבוע ומיעוט הבדיקות, הממוצע ב-7 הימים האחרונים חצה את ה-110 אלף נדבקים ביום, כשב-47 מדינות מספר המקרים עלה ב-10% ביחס לשבוע שעבר ואלה הנתונים הגבוהים ביותר בחצי שנה האחרונה.

 

סך הכול מספר האשפוזים עלה ב-90% ואחוזי התמותה עלו ב-92%, כשמספר המאומתים עלה ב-112%. נכון לכרגע מתו למעלה מ-617 אלף בני אדם בארה"ב בלבד.

 

במקביל, הילדים, שבתחילת המגפה נחשבו לנשאי המחלה אבל לא כאלה שנפגעים ממנה, מראים כי הוורייאנטים החדשים לא מרחמים גם עליהם. סך הכול יש כ-1,450 ילדים מאושפזים בארה"ב בגלל הקורונה שמהווה שיא של כל הזמנים.

 

החדשות מובילות לנפילות במניות חברות התעופה יורדות על רקע העלייה בתחלואה בקורונה. דלתא איירליינס DELTA AIR LINES INC  (DAL) יורדת, כמו גם אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES (AAL) וסאות'ווסט SOUTHWEST AIRLINES CO (LUV), מחשש לפגיעה בהכנסות בשיא עונת התיירות, כשיש חשש שהפגיעות יימשכו גם לתוך הסתיו.

 

כשהחדשות על התפשטות מחודשת של הנגיף מורידות גם את מניות חברות הקרוז. רויאל קריביאן ROYAL CARIBBEAN CRUISES (RCL), נורוויז'ן קרוז NORWEGIAN CRUISE (NCLH) וקרניבל קרוז  CARNIVAL CORP (CCL) יורדות בלמעלה מ-3%.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

נחזור לפאוצ'י, שהמשיך בסדרת הראיונות שלו בסופ"ש ואמר כי נכון לכרגע, החיסונים של פייזר PFIZER (PFE) וביונטק BIONTECH SE ADR (BNTX), מודרנה MODERNA (MRNA) וג'ונסון אנד ג'ונסון JOHNSON & JOHNSON (JNJ), קיבלו אישור לשימוש חירום מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אבל טרם קיבלו אישור מלא. "אני מקווה שהאישור המלא יינתן כבר בשבועות הקרובים, אם לא באוגוסט עצמו", אמר.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אורי 10/08/2021 07:48
    הגב לתגובה זו
    אנשים מתים במקרה מסיבות אחרות(מחלות רקע)!! אני לא חולה ולא התחרבנתי, זו עובדה.
  • אנונימי 10/08/2021 12:17
    הגב לתגובה זו
    מי משקר יותר? ברור שמכחישי הקורונה. מכחישי הקורונה אומרים שללא האדם האנושי אז אין מחלות.... הם מתכחשים לכך שגם בטבע יש מציאות של מחלות. ובעלי חיים בטבע גם מתים ממחלות.
  • 1.
    הכל חרטא 09/08/2021 21:59
    הגב לתגובה זו
    כל שבוע,סיפור,חדש והזוי יותר מבקודם
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.