קזינו
צילום: Getty images Israel

הימור לא בטוח: הדוחות של דראפטקינגז תופסים אותה ברגע הכי לא נוח

מצד אחד, פלטפורמת ההימורים המקוונת, שחתמה על שורה של שיתופי פעולה, צפויה לצמוח בצורה יפה. מצד שני, המניה בטרנד ירידה כבר 5 חודשים וככל הנראה מה שיציל את המניה זו רק תחזית חזקה במיוחד
ארז ליבנה | (2)
נושאים בכתבה וול סטריט

בעוד התביעות הייצוגיות נערמות נגדה, בשל החשד כי ספקית פלטפורמות ההימורים המקוונת, דראפקינגז DRAFTKINGS INC  (DKNG) מעורבת בשוק השחור באמצעות חברת SBTech של המיליארדר הישראלי שלום מקזני, מניית החברה נמצאת במומנטום שלילי כבר ממארס. בשיאה אז, המניה גירדה את ה-72 דולר מלמטה, אבל נכון לסגירה של יום רביעי, היא עומדת על קצת פחות מ-48.7 דולר למניה, כך שמשיאה היא ירדה בלמעלה מ-32%. עם זאת, את השנה החלה עם קרוב ל-45 דולר, כך שהיא עדיין ב-8.5% אפסייד ב-2021.

 

בחמישי החברה צפויה לדווח את תוצאותיה הכספיות, הצפי בשוק זו עלייה של 220% בהכנסות. זה אולי נשמע מדהים, אבל כפי מה שלמדנו בשבוע האחרון, תוצאות טובות, גם של הגדולות והחזקות ביותר, אינן ערובה לעלייה במניה.

 

אולי כניסיון להקדים תרופה למכה, היום הודיעה DKNG כי חתמה על הסכם עם חברת איסוף הדאטה גניוס ספורט (GENI). מדובר על שיתוף פעולה בין 2 מזוכות המכרז של ליגת הפוטבול האמריקאית, ה-NFL. DKNG זכתה במכרז ההימורים והיא הודיעה כי תשתמש במידע של GENI, שנבחרה לספק ל-NFL דאטה על משחקים. פייר, לא כזה מרגש ולא מה שיעלה את דראפטקינגז.

 

בכל מקרה, בקונצנזוס צופים שבשורת הרווח למניה (EPS), החברה צפויה להציג הפסד של 52 סנט. בשורת ההכנסות היא צפויה לעלות מ-75 מיליון דולר ל-242 מיליון.

 

החברה פעילה ב-12 מדינות בארה"ב, כשהיא מכסה 25% מהאוכלוסייה בכלל המדינות. ברבעון הראשון מספר המשתמשים היוניקים עלה ב-114% ל-1.5 מיליון בכל חודש. הצפי הוא שחזרתם של אירועי ספורט בארה"ב ברבעון הקודם תתרום רבות לשורה העליונה, כמו גם שורה של הסכמים שחתמה החחברה עם ליגת הבייסבול ושורה של קבוצות בולטות כמו הניו יורק ג'ייאנטס.

 

אז ברבעון הנוכחי כבר יודעים שתהיה צמיחה, השאלה היא מה יהיה ברבעון הבא, עכשיו כשבארה"ב מתחילות לחזור חלק מההגבלות בשל התפשטות ורייאנט הדלתא. כמו כן יראו מה שיעור הצמיחה האמיתי של מספר היוניקים וכן לאן הולכת התחזית השנתית של החברה.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא הבנתי איך חברת הימורים מפסידה כסף? (ל"ת)
    הבית לא תמיד מנצח? 05/08/2021 23:47
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 06/08/2021 13:28
    הגב לתגובה זו
    היא בעצם מפסידה מפעילות תפעולית. שגוברת על ההכנסות ויוצר לה הפסד.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.