טאואר בפתיחת המסחר בנאסדק
צילום: Nasdaq MarketSite
דוחות

טאואר עומדת בציפיות: מעלה תחזית הכנסות לרבעון השלישי

החברה צופה ברבעון השלישי 385 מיליון דולר - גבוה מצפי האנליסטים; ברבעון הנוכחי הכניסה החברה 362 מיליון דולר, גם כן מעל קונסנזוס האנליסטים. המניה כבר עלתה ב-28% בשניים עשר החודשים האחרונים, וב-87% מהתחתית בקורונה
נתנאל אריאל | (4)

יצרנית השבבים הישראלית טאואר -3.88%  שנסחרת בארץ וגם בנאסד"ק (סימול: TSEM) מדווחת על הכנסה של 362 מיליון דולר ברבעון השני, זאת בהשוואה לצפי אנליסטים להכנסות של 360 מיליון דולר, ובהשוואה ל-310 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון גדלו ב-17% ביחס לרבעון מקביל.

 

החברה מדווחת על רווח למניה על בסיס Non-GAAP של 34 סנט סנט למניה, לעומת 33 סנט למניה שצפו האנליסטים. הרווח הגולמי ברבעון השני של 2021 הסתכם ב-74 מיליון דולר, עלייה של 28% לעומת 58 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-34 מיליון דולר, עלייה של 54% לעומת 22 מיליון דולר אשתקד.

החברה צופה ברבעון השלישי 385 מיליון דולר, מעל צפיות האנליסטים להכנסות של 364.77 מיליון דולר. תחזית הרבעון השלישי של 2021 מייצגת צמיחה כוללת של 24% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

מדובר בעלייה משמעותית בתחזית ועל רקע זה, נראה שמניית החברה צפויה לעלות, אם כי היא במומנטום חיובי בחודשים האחרונים על רקע הביקוש ההולך וגובר לשבבים והייחוד של טאואר כספקית שבבים לתעשיות עם דרישות ספציפיות. מנגד, חשוב לציין כי המניה כבר עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-28% וב-87% מהתחתית בקורונה, כך שייתכן שהעלייה כבר מגולמת במחיר המניה.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל החברה, אמר על רקע הדוחות: "הודענו על תחזית להמשך צמיחה ברבעון השלישי של 2021, המייצג קצב מכירות שנתי של מעל 1.5 מיליארד דולר. אנו מלאי בטחון שאנו ממוצבים במקום הנכון מבחינת השווקים בהם אנו פועלים והלקוחות אותם אנו משרתים"

אלוואנגר הוסיף: "תוכניות הרחבת כושר הייצור מתקדמות היטב ומאפשרות צפי להמשך צמיחה ברבעון הרביעי של 2021 הן במכירות והן ברווחיות. שיתוף הפעולה עליו דיווחנו עם חברת ST Microelectronics, במפעל ה 300 מ"מ באגראטה, איטליה, ישפר בצורה ניכרת את היכולות שלנו בתחום ה 300 מ"מ, וימשיך למצב את החברה כמובילה בטכנולוגיות מתקדמות של 300 מ"מ בתחומי ה-RF , בפלטפורמות ה– power, החיישנים ובטכנולוגיות נוספות."

טאואר צופה לשלש את כושר הייצור שלה בפלטפורמות ה-300 מ"מ

בחודש יוני 2021, הודיעו טאואר וחברתST Microelectronics  על שיתוף פעולה להאצת הרחבת כושר הייצור במפעל ה 300 מ"מ באגראטה. טאואר ר תתקין את הציודים שלה על פני שליש משטחי המפעל באגראטה. העסקה תיתן מענה לביקושים הגוברים מצד לקוחות טאואר בתחום הRF  האנלוגי, פלטפורמות ה-Power, החיישנים וטכנולוגיות אחרות וכתוצאה מהעסקה תשלש טאואר את כושר הייצור הכולל שלה בפלטפורמות ה-300 מ"מ.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

החברה תרחיב את כושר היצור ב-100 מיליון שקל נוספים

החברה ממשיכה ביישום תוכנית הרחבת כושר הייצור בסך 150 מיליון דולר עליה דיווחה בפברואר 2021 וכעת מודיעה על הרחבת התוכנית בסכום נוסף של 100 מיליון דולר כתוצאה מהביקושים העתידיים הגוברים לפלטפורמות ה- 200 מ"מ השונות שלה, שעולים על כושר הייצור שלה.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2021 הסתכם ב-93 מיליון דולר והשקעות ברכוש קבוע הסתכמו ב-56 מיליון דולר, נטו. בנוסף, ברבעון השני של 2021 פרעה החברה חובות בסך של 20 מיליון דולר והשקיעה סך של 17 מיליון דולר בפיקדונות וניירות ערך סחירים.

גרף המניה:

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ציקי 03/08/2021 08:21
    הגב לתגובה זו
    של המוליכים למחצה. השוק חזק ,מרכיב נידרש בכל מוצר היום.
  • 1.
    יגאל 02/08/2021 14:31
    הגב לתגובה זו
    מנייה שעולה לאחרונה. החיבור עם מקרו אלקטרוניקסיזניק אות קדימה בשנים הקרובות. וגם לשבבים למחצה יש והיה הקוד אדיר
  • חחחח 02/08/2021 15:05
    הגב לתגובה זו
    היתה בשער 12 אלף
  • נהגוס 02/08/2021 17:13
    לא מספיק שחברה צומחת. צריך להסתכל גם על מכפיל הרווח. מאזדה 3 זה אוטו נחמד, אבל ב 200 אלף שקל לא תקנה אותו. הוא יהיה יקר מדי.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
צילום: Istock

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

אדיר בן עמי |

מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


בבנק אוף אמריקה מזהירים

אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".