קזינו
צילום: Getty images Israel

תהמרו עליה? DKNG נתבעת על הונאת משקיעים, אבל המניה עולה...

בסוף השבוע שורה של משרדי עורכי דין מובילים החלו בהליכים של תביעות ייצוגיות מטעם משקיעים, לאחר דוח של חברת השורט הינדנבורג, שבו נטען כי החברה חשופה לשוק האפור בשל מיזוג עם חברת SBTech. למה המניה לא מתרסקת?
ארז ליבנה | (1)

מתחילת השנה מנייתה של פלטפורמת ההימורים המקוונת, דראפטקינג (DKNG) עלתה ב-9.4%, מרמה של כמעט 45 דולר, לקצת יותר מ-49 דולר. על פניו, לא רע. בשיאה במארס, מניית DKNG הגיעה לשווי של 72 דולר, אך בתוך פחות מחודשיים נפלה ב-43% למחיר של 41 דולר ומאז ועד היום עלתה ב-20% לרמתה הנוכחית.

 

באפריל אשתקד, DKNG שמתמחה בהימורי ספורט, נכנסה לנאסד"ק לאחר מיזוג משולש, שכלל גם את הספאק דיאמונד איגל (DEAC), אבל גם עם ספק הטכנולוגיה שלהם, SBTech. באופן די אירוני, היא נכנסה לבורסה בתקופה שלא היו הימורי ספורט בכלל בשל המגפה. אבל זה לא מה שהיקשה עליה והכניס אליה משקיעים קטנים כגדולים, כשגם קרן ARK של המשקיעה קת'י ווד נכנסה והמניה מהווה 1.9% מקרן ARKK, ספינת הדגל של ווד.

 

מה שמקשה עליה היום זה המיזוג עם SBTech. לפני חודש, ב-15 ביוני, חברת השורטים המוערכת הינדנבורג – שכבר הפילה לא מעט חברות בשוק, כמו יצרנית המשאיות ניקולה (NKLA) – כהרגלה בקודש, הטילה פצצה. בהינדנבורג טענו כי חלק מהכנוסתיה של DKNG הגיעו מגורמים בשוק האפור, בשל החשיפה של SBTech לגורמים עברייניים. המשמעות היא שדיווחיה למשקיעים היו מטעים ושקריים. באותו היום המניה נפלה ביותר מ-8%, מרמה של 51 דולר למניה ל-46 דולר.

 

אז איך הגיוני שבשבועיים שאחרי פרסום הדוח, המניה עלתה ב-13.6%? שתי סיבות, שכנראה הובילו לסוג של מיני שורט סקוויז. הראשונה היא כנראה העובדה שהמשקיעים הגדולים, כמו ווד, עדיין מחזיקים בה. השנייה היא משקיעי הרדיט, שהפכו את משימת חייהם להתנגד לכל מניה שהשורטיסטים שמו עליה את הטופרים שלהם ומנסים, כנראה שבהצלחה לייצר סוג של שורט סקוויז.

 

נכון לכרגע, לפי אתר מרקטביט, כמות המניות של DKNG הנמצאות בשורט עומדת על 28 מיליון, שמהווים 8.37% מסך כל 401 מיליון המניות המונפקות. בדולרים זה שורט ב-1.36 מיליארד, על חברה בשווי שוק של כמעט 20 מיליארד דולר. אגב, בחודש האחרון היקף המניות בשורט ירד ב-18%, מה שאומר שנראה שהשורטיסטים לאט לאט מוותרים על הפוזיציה, אבל גם כעת היא עדיין בתשואה של קרוב ל-400%, ביחס למחיר היחידה הראשוני בספאק שעומד על 10 דולר.

 

המחקר של הינדנבורג הוביל לחקירת ה-SEC, כשבסוף השבוע האחרון 5 משרדי עורכי הדין מהמובילים בניו יורק לענייני שוק ההון, פתחו נגדה בתביעות ייצוגיות מצד המשקיעים. סביר להניח שתהיה לזה השפעה על המניה, אבל מצד שני, לא ברור כמה המשקיעים הקטנים יגדילו את הפוזיציה שלהם "ויהמרו" בעד המניה.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Yy 12/07/2021 21:33
    הגב לתגובה זו
    השקעה יותר מוצלחת בתחום הימורי הספורט
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.