"טסלה מובילה את המרוץ הטכנולוגי, בסוף יהיו 2 מתחרות בשוק"
כנראה שאם יש מניה שהשוק חלוק לגביה, היא מניית טסלה (TSLA). מצד אחד הצד השורי טוען שמדובר בחברה בעלת ידע עצום לא רק ברכבים חשמליים, אלא גם בשלל נושאים נוספים, במיוחד בתחום הסוללות. מנגד, הדוביים על המניה אומרים, כי לאור ההכנסות הזעומות של החברה, שכרגע נשענת בעיקר על סובסידיות ממשלתיות וקניית מכסות זיהום מחברות רכב מזהמות, הופכות את השווי למנופח לגמרי.
מה שבטוח הוא שההצלחה של החברה של אילון מאסק, הולידה גל חיקויים של יצרנים מקוריים שרוצים להפוך לטסלה הבאה. מצד שני, ההצלחה עוררה את התיאבון של ענקיות הרכב, שהחלו שופכות עשרות מיליארדים כדי להדביק את הפערים ולנגוס עמוק במה שנחשב לעתיד של הסקטור, עם ההתגברות במעבר לטכנולוגיות בנות קיימא.
לטענת פיטר ראולינסון, המנכ"ל של חברת הרכב החשמלי היוקרתי, לוסיד מוטורס – עוד אחת שרוצה להיות טסלה רק במחירים של פי 3 – שהודיעה בסופ"ש האחרון כי תתמזג עם הספאק CCIV ב-23 ביולי, להפיכתה של טסלה לחברת הרכב בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, יש סיבה אחת ויחידה: היא מובילה במירוץ הטכנולוגי של הרכבים החשמליים.
ראולינסון חשף בתקשורת האמריקאית, שלוסיד, שטרם סיפקה אפילו רכב אחד ונמצאת בשלבים ראשוניים של ייצור, כבר עם הזמנות של למעלה מ-10,000 רכבים ומשקיעה כסף בהגדלת יכולת הייצור ושרטט לאן הולך השוק.
- אינטל זינקה ב-23%, אנבידיה קפצה ב-3.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
- הנאסד״ק ירד ב-0.3%; אנבידיה איבדה 3%, אלביט נפלה ב-6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בסוף, הטכנולוגיה תנצח וחסרה ההכרה כי אכן מדובר במרוץ טכנולוגי. כרגע יש רק מתמודדת אחת בתחום הזה וזו טסלה. בגלל זה החברה מובילה בשווי השוק, בגלל זה היא נמצאת בפוזיציה שהיא נמצאת בה", אמר ראולינסון והוסיף כי "יש לנו טכנולוגיה ברמה עולמית ואנחנו מאיימים להפוך את המרוץ הזה לדו ראשי".
בכל מקרה, בין אם החזון הוורוד של ראולינסון – או של עשרות מתחריו – יישא פרי, עדיין יש לו הרבה גשרים לחצות עד שיוכיח בכלל שיש היתכנות כלכלית ארוכת טווח לחברה, או שבדומה ללורדסטאון (ROAD), החברה תגלה שיש פער עצום בין להקים חברת רכב, לבין הסקיילינג, שהוא יקר להחריד ודורש לא מעט כסף בקופה ולא פחות חשוב, צבר הזמנות עקבי לאורך שנים.
השוק מצפה לדוח המסירות של טסלה
כבכל רבעון, טסלה עומדת להודיע כמה רכבים מסרה ברבעון השני של השנה. בניגוד לרבעונים אחרים, ישנם כמה דברים שהפרסום יעיד עליהם, בין היתר איך החברה מתמודדת עם המחסור בשבבים העולמי – מה שגרם לה להעלות את המחירים כבר 5 פעמים בחודשים האחרונים – אבל גם מה מצבה בסין, השוק הכי משמעותי עבורה כרגע, שבו היא סובלת בשל ליקוים שגרמו לחברה לעשות ריקול לקרוב ל-300 אלף רכבים לעדכון תוכנה וחומרה.
- אינטל מתממשת, פדקס מזנקת - המניות הבולטות היום בוול סטריט
- ג’יי.פי מורגן: בועת ה-AI היא סיכון גדול יותר לשווקים מהמתיחות הגיאופוליטית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
לפי הקונצנזוס החברה מסרה 201 אלף רכבים במהלך רבעון, אך להערכת דן אייבס מוודבוש – אנליסט שורי ידוע על המניה – ייתכן שזה גם יהיה יותר. "200 אלף זה קו ששורטט בחול, אבל הוא כנראה יהיה מוטה מעלה בשל ביקושים גבוהים באירופה ובסין", אמר אייבס ונתן מחיר יעד של 1,000 דולר למניה שמהווים כמעט 45% אפסייד על מחיר השוק של 690 דולר למניה.
מנגד בקרדיט סוויס, מעניקים למניה מחיר יעד של 800 דולר והמלצת החזק, אבל אומרים כי לא בטוח שהחברה תגיע ל-200 אלף. "הציפייה שלנו היא שטסלה תצטרך חודש שיא עם 115 אלף מסירות בחודש יוני כדי להגיע ליעד, מה שבהחלט ייתכן כי החברה נוהגת למסור את מרבית הרכבים שלה בחודש האחרון שלפני תום הרבעון", כתב האנליסט דן לוי מקרדיט.
כאמור, טסלה חווה חודשים קשים בסין. למרות שישנה עלייה של בין 170 ל-200% במסירות של אפריל ומאי ביחס לאשתקד, בשל תקלות שהובילו ללא מעט תאונות, בשל האצה פתאומית של הרכבים. החברה מכרה בסין בחודשים אלה 34 אלף רכבים, למרות שייצרה יותר וייצאה את חלקם לאירופה.
- 9.אבי 06/09/2021 10:45הגב לתגובה זואת זה אי אפשר לתקן בשדרוג גרסת תוכנה
- 8.ירמיהו 02/07/2021 19:06הגב לתגובה זובוא נקווה שאויביו לא יחסלו אותו
- 7.בסוף זה יהיה רק מימן (ל"ת)דוד 01/07/2021 20:52הגב לתגובה זו
- 6.איל 01/07/2021 18:03הגב לתגובה זוהשוק הסיני אבוד להם כי הסינים מאד לאומנים ויעדיפו חברות מקומיות כמו ניאו מי שעוקב אחרי ניאו רואה שמדובר בחברה מאד איכותית שמקדימה בחיישנים ומצלמות את טסלה שנות דור , והתחייבה לסוללה עם טווח של 1000 קילומטר ב 2022 מציע לצפות בקרוב ב power day של החברה המדהימה הזאת למי שאוהב מספרים נספרשפורשה מוכרת כמו טסלה ומרוויחה פי ששה ... ןאי אפשר לשכוח את פולקווגן ומרצדס שסוגרות על טסלה באירופה , וגם Gm Ford באמריקה מתקדמות מהר אז לטסלה היה יתרון סוללות בשוק אבל יש עשרות חברות שעוסקות בפיתוח סוללות עדיפות בהרבה ( qs למשל ) אני גם מאד אוהב את מודל חבילת הנסועה שניאו פיתחה ומאפשר יצירת תזרים הכנסות נהדר לניאו מי שעומד בראש החברה - אילון מאסק - משחק את הגאון המטורף עם חלליות מתפוצצות וביטקוינים , גם לא סיבה גדולה לאושר... הדבר שאולי יציל את טסלה הוא נושא טגירת האנרגיה אבל גם שם התחרות מאד קשה ימים ידברו
- 5.רונן 01/07/2021 15:36הגב לתגובה זוכל מה שנדרש מטסלה היה להוסיף צילצול כאשר מתחבר או מתנתק האוטופיילוט והיא עשתה זאת "דרך האויר"
- 4.יהווית 01/07/2021 13:35הגב לתגובה זוכולם בורחים
- 3.mgm 01/07/2021 01:59הגב לתגובה זוI look at it it like this if I want to buy a car today will I buy Tesla or Audi BMW GM and so and so Tesla does not have any more the edge it had 2 3 years ago the valuation of Tesla to me should be much lower
- 2.ארז מה עם השורט על טסלה??? (ל"ת)דובון 30/06/2021 23:06הגב לתגובה זו
- 1.יוני 30/06/2021 21:26הגב לתגובה זושיחררו עידכון תוכנה OTA אחרי יום שהוסיף צפצוף למערכת כמו שדרשו ברשויות ונסגר כל סיפור ה"ריקול המטורף ל 300 אלף רכבים" שתפס כ"כ הרבה כותרות שיקריות בכתבות התקיפה הקבועות נגד טסלה.
- איל 01/07/2021 18:09הגב לתגובה זוהסינים לא רוצים את טסלה בשוק המקומי והם מאד לאומנים, חוץ מזה שניאו עדיפה על טסלה ... גם באירופה טסלה היא כמו ג'וק עבור פולקסווגן ומרצדס והפער נסגר היתרון של טסלה מצטמצם ונעלם
- החליפו סוללה בעדכון דרך האינטרנט. יא נעל. (ל"ת)היבואן 01/07/2021 12:22הגב לתגובה זו
- א 01/07/2021 08:11הגב לתגובה זוכמה שיותר כתבות שיקריות אני רואה אני מגדיל פוזיציה…
- כן ברור, החליפו סוללה מתלקחת דרך האינטרנט (ל"ת)עוד נעל. פחח 01/07/2021 00:57הגב לתגובה זו

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
ענקית השבבים הוותיקה מקבלת חבל הצלה מהמתחרה לשעבר - האם זה יספיק להחזיר אותה לגדולה?
היום, כאשר אינטל מצויה בשפל תדמיתי ופיננסי, נודע כי חברת אנבידיה תשקיע 5 מיליארד דולר באינטל ותשתף עמה פעולה בפיתוח שבבים חדשים לשוק השרתים, מרכזי הנתונים והמחשבים האישיים. העסקה כוללת רכישת מניות של אינטל במחיר של 23.28 דולר למניה, הנחה של 6.5% ממחיר הסגירה הקודם (הנחה של כ-30% ביחס למחיר החדש - אינטל מזנקת מעל 30%). זה הופך את אנבידיה לאחת מבעלי המניות הגדולים ביותר של אינטל, עם נתח של כ-4% מהחברה. להרחבה: אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
עבור אנבידיה, מדובר במהלך שמעניק דריסת רגל משמעותית ביכולות הייצור של אינטל, לרבות בחטיבת ה-Foundry שסובלת מקשיים כרוניים. עבור אינטל, זו הזדמנות לקאמבק שכה נדרש. השותפות תאפשר פיתוח שבבים משולבים המשלבים את יכולות ה-AI של אנבידיה עם ארכיטקטורת ה-x86 המסורתית של אינטל. העסקה הזו מגיעה אחרי שלפני כחודש הממשל האמריקאי השקיע כ-9 מיליארד דולר בחברה.
מאחורי העסקה הזו מסתתר סיפור עמוק על אחת מחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם, שעברה כברת דרך משמעותית מאז נוסדה. סיפור זה כולל ניצחונות טכנולוגיים היסטוריים, החמצות אסטרטגיות כואבות והתמודדות עם תחרות גלובלית עזה, בעיקר מצד יצרניות כמו TSMC, סמסונג ו-AMD. העסקה עם אנבידיה, עשויה להיות נקודת מפנה לאינטל. היא קיבלה הבעת אמון מהמובילה העולמית. עכשיו, נשאר "רק" להצדיק זאת.
1968: ההתחלה - מהפכה בזיכרון ובמיקרו-מעבדים
אינטל נוסדה ב-18 ביולי 1968 בקליפורניה על ידי רוברט נויס וגורדון מור, שני מדענים פורצי דרך שעזבו את חברת Fairchild Semiconductor, לצד המשקיע ארתור רוק. השם "Intel" הוא קיצור של "Integrated Electronics", ומשקף את החזון שלהם לייצר שבבים משולבים שיהפכו את הטכנולוגיה לזולה ונגישה יותר. בתחילת הדרך, התמקדה החברה בפיתוח זיכרונות מסוג SRAM ו-DRAM, שהיו חידוש טכנולוגי משמעותי בתעשייה. עיקר ההכנסות הגיעו ממכירת זיכרונות אלה, ששימשו במחשבים מוקדמים ובציוד תעשייתי.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל זינקה ב-23%, אנבידיה קפצה ב-3.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר בראשית שנות ה-70 החלה פריצת הדרך המשמעותית הראשונה: המעבד הראשון בעולם, ה-Intel 4004, הושק בשנת 1971. המעבד, אשר פותח לבקשת יצרנית מחשבונים יפנית בשם Busicom, הכיל 2,300 טרנזיסטורים והיה בעל 4 ביט בלבד. הוא סימן את המעבר ההיסטורי מהעולם האנלוגי לדיגיטלי. הוא אפשר למחשבים לבצע חישובים מורכבים יותר במקום קטן וזול, והפך את אינטל לחלוצה בתחום המיקרו-מעבדים.