מהו המבחן המשולב ל-S&P500 ול-VIX? הזדמנות קנייה במניית טסלה?
שבוע חיובי עבר על השווקים ובהמשך למאמר שלנו מהשבוע שעבר, המדדים הצליחו להישאר בטריטוריה חיובית. מדד ה-S&P500 קרוב לשיא של כול הזמנים. רמת ה-4150 שנבחנה כרמת התנגדות משמשת עכשיו כרמת תמיכה חשובה. מהלך מתחתיה יכול לסמן היפוך סנטימנט ואת תחילת היווצרותה של תבנית פסגה כפולה. תמיכה מעל 4150 תשמר את המגמה העולה.
ברוח הדברים מהשבוע שעבר, מעקב רמות תמיכה ועדכונן כלפי מעלה הם הדרך לשלב בין הערכות לירידה למסחר הנצמד למגמה הראשית שהיא עדיין מגמת עליה. חשוב לעקוב השבוע גם אחרי ה-VIX שהגיע לתמיכה באזור ה-15.5 דולר ועלה משם. מדובר בסטיות תקן נמוכות יחסית. אם ה-VIX ירד מתחת ל-15.5 נקבל חיזוק למגמת העליה של השוק. עליה של ה-VIX מרמת התמיכה במקביל לירידה של ה-S&P500 מתחת ל-4150, אם תתרחש, יחשבו סימן דובי. זהו השילוב ששווה למקד בו את תשומת הלב כשהשווקים יפתחו לאחר סוף השבוע הארוך.
סערת הקריפטו נמשכת
סערת הביטקוין ומטבעות הקריפטו נמשכת. מכיוון שמדובר במטבע ולא בחברה שיש לה רווחים או הכנסות או מוצר, תחום השערים שבין 0 ל-1,000,000 דולר הוא בערך התחום שמדברים בו. 0 זה המספר עבור מי שמאמינים שמדובר בבועת המאה. 1,000,000 הוא המספר שזורקים מי שחושבים שהיחס בין הביקוש שאמור לעלות למלאי המוגבל שמתקרב לתקרה ידחף למעלה. האמת שאם מסתכלים על הטווח הזה אזי תנודתיות הביטקוין בטלה בשישים.
נכון ליום שישי בלילה (מכיוון שהמטבע נסחר ברציפות יכולים להיות שינויים רבים עד פרסום / קריאת טור זה) הביטקוין נסחר בין תמיכה ב-35000 להתנגדות הממוצע ל-200 יום הנמצאת קצת מעל הרמה הפסיכולוגית 40000. זאת אחרי שהתמיכה ב-29000 שהוגדרה כאן בזמנו כיעד מחיר – קניה החזיקה מעמד. המשמעות היא שהקונים כן הגיעו ברמות המתאימות והרמזים הרגולטוריים עבדו רק עד רמת מסויימת (תרתי משמע). המבחן להמשך הוא מבחן הפריצה של אחת הרמות האלו. ניתן להתייחס לאזור 35000-40000 כאזור התכנסות שבו נהדפה מתקפת המוכרים. יציאה ממנו יכולה להעיד על הכרעה במערכה לטווח הבינוני. מאוד מעניין וחשוב לעקוב אחרי הגרף שכן כאמור, במקרה של הביטקוין, הלך הרוח הוא מרכיב משמעותי מערכו והגרף הוא הדרך לראות הלך רוח.
- S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות
- וול-סטריט בדרך לשיא - למה כדאי לשים לב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל לביטקוין אנחנו עוקבים אחר מנית בורסות המטבעות - COIN. חלק מהמגמה שלה מושפע מהלך הרוח הכללי בשוק אבל כחברה עסקית, ישנם גם פרמטרים מספריים להתייחס אליהם והללו נובעים ממחזורי המסחר במטבעות. המניה מקבלת המלצות קניה לרבות מבית ההשקעות הזהיר אופנהיימר. ניתן לראות על אינדיקטורים ייעודיים שלחץ המוכרים מתמתן. אולם, לא ניתן, עדיין לפחות, לראות התפתחות של מגמת עליה על הגרף הראשי. נראה שאם תעלה מעל 245, ההימור על התפתחות מגמת עליה יהיה מושכל למדי. עלתה לי מחשבה לאחרונה לפיה אם התפתחות הקריפטו היא ההתפתחות החשובה ביותר מאז פריצת האינטרנט, אז COIN יכולה להיות ה״גוגל״ של הענף. המניה גם הונפקה בשער אופטי גבוה, כפי שגוגל הונפקה בזמנו. בדרך כלל מנפיקים בשער אופטי גבוה כאשר רוצים לתת למניה מיצוב של החזקה רצינית לטווח הארוך. זה לא תמיד עובד.
מהכיוון הבעייתי, המניה נסחרת בשווי שוק של כ-60 מליארד דולר. שווי שוק גבוה מאוד. קצת יותר מפי 2 משווי השוק של בורסת הנאסד״ק שנסחרת במכפיל 27. או קצת פחות מהשווי של בורסת CME. מרגיש לי קצת אופטימי מדי בשלב הזה.
ואם בביטקוין עסקינן, נציץ גם על הגרף של TSLA שאילון מאסק קשר אותה, ואז התיר חלקית את הקשר שלה, אל הביטקוין. נראה שזוהרה של המניה, שעד לא מזמן היתה כוכבת השווקים, התעמעם ואולי כך גם זוהרו של אילון מאסק. אבל, רק באור מעומעם ניתן לאתר מציאות. טסלה נתמכה מעל ממוצע ל-200 יום ומעל תיקון פיבונאצ׳י של 61.8 אחוזים ומהבחינה הטכנית מדובר בהזדמנות קניה. מהלך מתחת ל-600 יהרוס את התמונה החיובית המתפתחת. מהלך מעל 660 יאשר התפתחות של מגמת עליה. כדאי לעקוב ובמקביל לעקוב אחרי שאר מניות הענף כי אם טסלה תעלה היא תוכל להחזיר את המומנטום לשאר מניות הסקטור החבוטות.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
סיבוב עליה חדש ל-NNOX?
הקורא נ. שאל על NNOX. הוא חושב שנוצר עניין טכני במניה ואני מסכים עימו. אפשר לראות על הגרף שלוש נקודות מעניינות:
- הגעה לרמת שפל היסטורית ועליה ממנה
- התחלה של סגירת פער המחיר היורד אותו סימנתי בשני קווים
- התחזקות של ה-macd
שני רעיונות טכניים לסיום
הרעיון הראשון הוא ZNGA. המניה הומלצה השבוע ברשימת ה-5 של האתר Motley Fool והגרף שלה נראה ממש מעניין כך שמדובר בהמלצה צולבת. הגרף מעניין מכיוון שיש פוטנציאל לפריצה כלפי מעלה של קו המגמה היורד ובמקרה כזה צפי להגעה של המניה לפחות אל השיא הקודם.
הרעיון השני הוא INTC. על הגרף שלה ניתן לראות תמיכה מאוד משמעותית ב-53 דולר שכוללת גם תמיכה אופקית וגם תמיכה של ממוצע נע ל-200 יום. מהלך של אינטל מעל 58 דולר יסמן התקדמות במגמת העליה וניתן לנסות רכש כל עוד המניה מעל 56 דולר.
כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 7.לונג במניה היחידה שלא צומחת בסקטור הסמיקונדקטורים? (ל"ת)מידע פנים 02/06/2021 10:06הגב לתגובה זו
- 6.ג'סי 31/05/2021 23:07הגב לתגובה זולפני כ20 שנה בטור של זיו הופיע טוקבקסיט בשם מאקסים ופרסם שער סגירה ליום למחרת. אחרי זה סיפרו שהוא עבר לגור בלונדון. מה שמעניין שהוא סיפר ממי למד לנתח. קניתי את כל הספרים והסרטונים של הגורו של מאקסים. ערכתי רשימות למדתי ולמדתי ולא יצא לי כלום
- 5.איציק 31/05/2021 20:17הגב לתגובה זומה שמשמש כרמת התנגדות חשובה. מהלך של שבתאי מתחתיה יכול לסמן היפוך סנטימנט ואת תחילת היווצרותה של תבנית פסגה כפולה בחייך. תמיכה מעל אוראנוס תשמר את המגמה העולה בחודש הקרוב.
- 4.כתבה מעולה שמתארת מה קורה בשוק (ל"ת)מאיר 31/05/2021 19:34הגב לתגובה זו
- 3.כתבה מצויינת ! תודה (ל"ת)דני 31/05/2021 16:50הגב לתגובה זו
- 2.סקירה טובה (ל"ת)31/05/2021 15:35הגב לתגובה זו
- 1.תודה רבה - (ל"ת)נתי 31/05/2021 15:21הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
