טסלה תתחיל למסור את הרכב המסחרי המהיר אי פעם; המניה תתאושש?
לאחר עיכובים של כמעט שנה, ביום חמישי האחרון, המנכ"ל של טסלה TESLA INC (TSLA) והמיליארדר אילון מאסק, הודיע כי החברה תערוך אירוע מסירת רכבים ראשון של מודל ה-S פלייד (Plaid), המכונית המסחרית המהירה בהיסטוריה. מדובר בשדרוג של מודל ה-S הקיים שהחברה החלה למכור כבר ב-2012. המכונית מציגה שורת נתונים מרשימה ביותר. 1,020 כוחות סוס, טווח נסיעה של למעלה מ-600 קילומטר להטענה והגעה מ-0 ל-100 ב-2.1 שניות.
לשם השוואה, בוגאטי צ'יירון, שעולה 2.3 מיליון דולר, מגיעה ל-100 ב-2.3 שניות. תג המחיר של הפלייד עומד על 120 אלף דולר, מה שהופך את הרכב לאחד מהיקרים ביותר של החברה, כשהמודל הכי פשוט עולה 40 אלף דולר.
המודל החדש מציג עיצוב עדכני שכולל הגה מירוצים במקום הגה סטנדרטי, מציג מסך מגע גדול ועוד שלל פינוקים של רכבי טסלה. אבל ברור לכולם שבשל תג המחיר היחסית גבוה, זו לא תהיה המכונית הכי נמכרת של החברה. אבל המכונית החדשה כן מראה שטסלה משתפרת עם הזמן.
אבל הדבר שיותר מעניין את וול סטריט, זה מה קורה עם המפעלים החדשים של החברה בטקסס ובברלין. למה זה מעניין יותר? כי יכולת הייצור של החברה מאוד מוגבלת והמשקיעים מעוניינים שעד סוף השנה המפעלים הללו כבר יתחילו לפעול – על מנת שתוכל להגדיל את המכירות והמסירות.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר הראלי המטורף במניה ב-2020, 2021 פחות מחייכת אליה. בתחילת השנה מחיר המניה עמד על 880 דולר, היום מחירה עומד על קצת פחות 581, ירידה של 35%. בחודש האחרון לבדו ירדה המניה בכמעט 21%. שבוע המסחר הקודם היה שיפור מסוים, אבל זה רק בגלל שלמרות ירידה של למעלה מ-4% באמצע השבוע, המניה הצליחה לסיים את השבוע ללא ירידת ערך – אבל גם לא עלתה.
עוד נושא שמעניין את משקיעיה הגדולים של החברה, היא תוכנית הנהיגה האוטונומית, שמאסק אמר שהוא קרוב להשלמתה. השוק רוצה לראות אם יש דברים בגו. צריך לזכור שבשנה שעברה, לקראת יום הסוללות, מאסק ו-TSLA יצרו הייפ סביב הטכנולוגיה, רק כדי לגלות שאין שום דבר חדש תחת השמש בגזרת אורך הנסיעה או בטכנולוגיה עצמה.
- 6.מאזדה 3 לבנה 30/05/2021 15:03הגב לתגובה זוהאוטו של טסלה פשוט נראה מיושן , שילוב של מאזדה 3 ודייהו
- 5.רונן 24/05/2021 18:51הגב לתגובה זושיפורים במפעל בסין ובארהב יובילו ל250 אלף מסירות ברבעון השלישי ורווח נקי מעל מיליארד דולר ושיא במכירת אתקני אגירת אנרגיה ואז...המניה שוב תעלה
- 4.מבין ברכבים 24/05/2021 16:51הגב לתגובה זוכל מה שקשור בטסלה זה כמו מילת קסם. לא חשוב מה, העיקר לרשום משהו. מודל S הוא רכב משפחתי גדול, לא מסחרי. התאוצה שלו מ-0 ל-200 לא התפרסמה, רק הנתון של 0-60 מייל שזה 0-96 קמ"ש ועומד על קצת מעל 2 שניות בגרסת הפלייד פלוס. אז עדיף שתדווחו רק על המחירים של המניות (או כל דבר אתם מבינים בו) ולא על נתוני הדגם, תשאירו את זה לאתרים המתמחים בזה (או תדייקו).
- 3.שובני 24/05/2021 14:51הגב לתגובה זולא שווה סנט יותר מזה. מה גם ששוק הרכבים החשמליים הוא תחרותי ביותר. המון יצרנים טובים וזזולים נכנסו לשוק. עכשיו, כשאלון מאסק וטסלה, מתעסקים לאחרונה יותר בגימיקים (קריפטו, רכב אטומי, 2 שניות למאה וכו'...) בטוח שהכיוון לא טוב..
- חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)טסלאי 24/05/2021 17:26הגב לתגובה זו
- 2.דובון 24/05/2021 14:29הגב לתגובה זו2 המפעלים החדשים ( ברלין וטקסס) יתחילו לעבוד בחודש דצמבר, וב-2022 טסלה תגיע לדרגת נהיגה עצמית בדרגה 5 שתאפשר לה להפעיל מוניות אוטונומיות
- יאיר 24/05/2021 18:23הגב לתגובה זוהדוברות של חמאס אמינה יותר. איפה הרודסטר המעוללת שהייתה אמורה להיות בייצור המוני בסוף 2020?
- משקיע מדוכא 24/05/2021 16:09הגב לתגובה זומדי בכל הקשור בלוז, וכמעט אף פעם לא עומד בו..
- דובון 24/05/2021 17:21פשוט תפעיל יוטיוב בימים הקרובים ותראה איך טסלה משיקה את גרסא 9.0 לתוכנת הנהיגה העצמית שלה. אחרי שתראה ותבין איך הרכב נוסע לבדו, גם לך לא יישארו שאלות.
- 1.צריך מצב יום יומי שלא מנצל את התכונה הזו ברחובות צפופים (ל"ת)לאסור 24/05/2021 12:53הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אסיה בורסות (גרוק)השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
השווקים באסיה פתחו את השבוע בעליות, בהובלת דרום קוריאה ויפן, על רקע התאוששות במניות הטכנולוגיה ונתוני אינפלציה מעודדים מסין; במקביל, החוזים בוול סטריט מטפסים לאחר דיווח על פריצת דרך במגעים בסנאט לסיום ההשבתה הממשלתית, ובשוק הקריפטו נרשמות עליות כשהביטקוין
חוזר מעל 105 אלף דולר
המסחר באסיה נפתח הבוקר במגמה חיובית, עם התאוששות רחבה במניות הטכנולוגיה לאחר שבוע תנודתי במיוחד שבו נרשמו ירידות חדות סביב חששות מהערכת יתר במניות הבינה המלאכותית. המשקיעים מגיבים גם לנתוני האינפלציה שפורסמו בסין בסוף השבוע, שהפתיעו כלפי מעלה והעידו
על התחלה של יציבות מחודשת בביקושים המקומיים, אם כי ההאטה בענפי הייצור והנדל״ן ממשיכה להעיב. ברקע, בשווקים גוברת האופטימיות לסיום השבתת הממשל האמריקאי, לאחר דיווחים על התקדמות משמעותית במגעים בין המפלגות בוושינגטון.
המסחר באסיה
בדרום קוריאה, מדד קוספי מזנק בכ-3.4% ומוביל את העליות באסיה, לאחר מימושים חדים בשבוע שעבר. מניות הבנקים וחברות הביטוח מושכות את השוק מעלה, לצד התאוששות חדה במניות הטכנולוגיה: סמסונג אלקטרוניקס עולה בכ-2.6% ו-SK הייניקס מזנקת ביותר מ-5%. גם החברות
SK Inc ו-GS Holdings בולטות בעליות של כ-10% ו-11% בהתאמה, על רקע שיפור בתיאבון הסיכון של המשקיעים.
ביפן, מדד ניקיי 225 מוסיף 1.3% והמדד הרחב טופיקס עולה בכ-0.6%, בהובלת מניות השבבים ואחרי פרסום
פרוטוקולי הבנק המרכזי (BOJ), שמהם עלה כי "התנאים להעלאת ריבית נוספת כמעט והבשילו". עם זאת, חברי הבנק הדגישו כי יש לבחון עד כמה האינפלציה הבסיסית אכן מבוססת כדי למנוע הידוק מוקדם מדי. תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה לשיא של החודש האחרון, כ-1.7%.
בסין, מדד שנחאי כמעט ללא שינוי ומדד CSI 300 יורד קלות ובהונג קונג,
מדד האנג סנג מתחזק בכ-0.9%, בהובלת מניות טכנולוגיה מקומיות שהתאוששו לאחר הירידות האחרונות.
- הירידות באסיה ממשיכות גם היום; עליות בחוזים בוול סטריט
- נפילות באסיה: הניקיי יורד 3% אחרי הירידות בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוסטרליה, מדד ASX 200 עולה ב-0.7% בהובלת מניות הפיננסים, ובראשן בנק ANZ שמטפס כמעט 2% לאחר שהודיע על צעדי התייעלות
נוספים.
