אנרגיה סולארית
צילום: American Public Power Association
דוחות

סולאראדג' בתוצאות אמביוולנטיות - מכה את תחזית ההכנסות, פספוס קטן ברווח

רווח של 98 סנט למניה לעומת תחזית ממוצעת של 99 סנט למניה; ההכנסות 405 מיליון דולר לעומת צפי ל-396 מיליון דולר; מספקת תחזית טובה לרבעון שני
נושאים בכתבה סולאראדג'

חברת סולאראדג' הישראלית הנסחרת בניו יורק מדווחת על הכנסות של 405.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 396 מיליון דולר ולעומת כ-431.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה החברה דווקא פספסה עם רווח של 98 סנט למניה בעוד הקונסנזוס העריך רווח של 99 סנט למניה. 

ברבעון השני החברה מצפה להכנסות של 445-465 מיליון דולר, גבוה מצפי האנליסטים ל-446 מיליון דולר. יש לציין כי סולאראדג' עקפה את תחזיות האנליסטים ב-3 מארבעת הרבעונים האחרונים, אך במהלך השנה האחרונה איבדה המניה כ-13.5%, ונסחרת תמורת 260 דולר למניה ולפי שווי שוק של כ-13.52 מיליארד דולר, וזאת כאשר מדד ה-S&P500 דווקא עלה בשיעור של כ-12%. עם זאת צריך לזכור שבשנה שעברה סולאראדג' טסה 233%.

הרווח התפעולי (Non-GAAP) עמד על 71.9 מיליון דולר, לעומת כ-78.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של כ-9%.

תזרים המזומנים של החברה ירד ל-24.1 מיליון דולר, לעומת כ-10.7.7 מיליון דולר בשנה שעברה.

מנכ"ל החברה צבי לנדאו אמר על רקע הדוחות: "תוצאות הרבעון הראשון מייצגות המשך צמיחה בעסקים בכל המגזרים. הביצועים התפעוליים שלנו ברבעון יאפשרו לנו לעמוד בגידול בביקוש למוצרי המגורים והמסחר ברחבי העולם. ברבען האחרון התחלנו לספק ערכות הנעה לתחום הניידות האלקטרונית (e-Mobility) באירופה וזה עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית הצמיחה שלנו"

לאחר הדוחות הקודמים התראיין סמנכ"ל הכספים של החברה רונן פייר לביזפורטל ודיבר על מנועי הצמיחה והשת"פ שצומצם מול טסלה, ולא שלל גם כניסה לתחום המימן (לראיון המלא).

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איך יכול להיות בגלל פספוס ממש קטן המניה נופלת בגדול (ל"ת)
    א 04/05/2021 22:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משקיע 04/05/2021 16:20
    הגב לתגובה זו
    אמנם יש לטבע בעיות אבל שווי יותר נמוך מסולאראדג' הקטנה? לא הגזמנו?
  • 2.
    מניה מענינת, השאלה אם שווה להשיאר או לחפש טיל חדש (ל"ת)
    יוסי 04/05/2021 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני כנראה היחידי בעולם שהפסיד כסף במניה הזאת (ל"ת)
    המנחוס 04/05/2021 09:02
    הגב לתגובה זו
  • בשם הפראיירים, אנחנו רק מתחלפים :) (ל"ת)
    בשם הפראיירים 04/05/2021 13:15
    הגב לתגובה זו
  • סבלנות חברה מעולה לטווח ארוך (ל"ת)
    דני 04/05/2021 10:54
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אביגל שורק, קרדיט: החברהאביגל שורק, קרדיט: החברה

רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר

שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק US

דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66%  , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.

החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.

מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר. “ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.


במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.