טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash

למה טסלה זינקה ב-5% בשישי והאם המניה תשלש את שוויה עד 2025?

בשוק מעריכים, כי החברה תגיע 800 אלף מסירות של רכבים השנה, אך לפי ההזמנות של החברה מספקים, המספר הזה יכול גם להגיע למיליון רכבים
ארז ליבנה | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה
בכנס המשקיעים של ברקשייר הת'אוויי (BRKA) שנערך הלילה, יו"ר חברת ההחזקות והמשקיע האגדי וורן באפט נשאל האם יסכים לבטח את פעילות SPACEX, חברת החלל של המנכ"ל של טסלה (TSLA), אילון מאסק, שאמש שברה שיא מרשים של שהייה בחלל. "זה תלוי בפרימיום וגם אם מאסק יהיה על החללית או לא", השיב באפט בחיוך. "המחיר יהיה שונה אם כן".   בכל מקרה, כפי שכבר הבנתם, על מאסק עובר סוף שבוע חלומי. פרט לספייס אקס, ביום שישי האחרון, בניגוד לכל השוק שירד, מניית טסלה זינקה בכמעט 5%, על פניו, אבל רק על פניו, ללא סיבה נראית לעין.   אז מה היא הסיבה שהמניה זינקה? קוראים לה STMicroelectronics (STM.France) והיא מייצרת סוג של סיליקון, שנקרא בעברית צורן קרביד, שבין היתר משמש לחיתוך יהלומים ושיריון קרמי. בשיחת המשקיעים האחרונה שלה בשבוע שעבר, החברה נתנה תחזית לשנה הנוכחית, שבה היא צופה כי היא תמכור צורן קרביד ב-550 מיליון דולר – או עלייה של בין 10 ל-20% במכירות ביחס לתחזית שלה בינואר.   אז איך זה משפיע על טסלה אתם שואלים? הלקוח הגדול ביותר של STM היא TSLA, כש-80% ממכירות של יצרנית הסיליקון הצרפתית היא לא אחרת מאשר חברת הרכבים בעלת שווי השוק הגבוה בעולם.   לפי האנליסט פייר פאראגו מניו סטריט, העלאת התחזית מרמזת כי ייתכן וטסלה תמסור 1 מיליון רכבים במהלך השנה הנוכחית, לעומת צפי של 800 אלף רכבים שלו השוק מצפה. זה 25% יותר וזה משמעותי. פאראגו, שור ידוע של טסלה, העלה את מחיר המטרה שלו ל-900 דולר.   אבל זה עוד כלום. משקיע שורי נוסף של TSLA הוא גארי בלאק, שלו קרוב ל-75 אלף עוקבים בטוויטר (TWTR). בלאק צייץ במהלך סוף השבוע כי לפי המכפילים הנוכחיים של החברה, המניה צריכה להגיע לרמה של 1,000 דולר בטווח שבין חצי שנה לשנה, כשלהערכתו עד 2025 המניה יכולה להגיע גם ל-1,500 דולר למניה.   יתר על כן, בלאק אמר כי בדוחות טסלה, הדירקטוריון העריך כי ההכנסות של החברה יכולות להגיע ל-55 מיליארד דולר השנה. זה 10% יותר ממה שהקונצנזוס מצפה לו.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פולני פלמוני 02/07/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    ניתנה לשוטים!
  • 7.
    רונן 02/05/2021 23:02
    הגב לתגובה זו
    חידושים רבים בדרך יצור הרכבים נותנות לטסלה יתרון בעליות היצור, היא כבר היום מיצרת הכי הרבה רווח למכונית חשמלית והיתרון שלה רק יגדל
  • 6.
    מאסק זה הלאונרדו דה וינצ׳י של המאה ה-21.כדאי להפני 02/05/2021 17:58
    הגב לתגובה זו
    מאסק זה הלאונרדו דה וינצ׳י של המאה ה-21.כדאי להפנים,ללמוד ולהרוויח כסף.
  • 5.
    כשכולם כול כך אופטימיים שם מתחיל הטריגר (ל"ת)
    רמי 02/05/2021 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כמו כשיצאו הטלוויזיות השטוחות , בהתחלה פלזמה 42 אינץ עלתה 60000 שח והיום טלויזיה לד 75 אינץ ניתן להשיג ב 4000 שח . היום טסלה נהנית מתמחור גבוהה של רכבים לא בטוח שתמיד זה יהיה ככה.נהפוכו מנועים חשמליים אמורים להיות זולים יותר (ל"ת)
    אלי 02/05/2021 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דובון 02/05/2021 16:01
    הגב לתגובה זו
    אתה כל הזמן צעקת שטסלה בועה
  • 2.
    שכחתם לציין עובדה מאוד מהותית כרגע טסלה נהנית מזכות ראשונים של פיתוח רכבים חשמליים אבל רוב יצרניות הרכב הפנימו שהעולם מתפתח לכיוון רכבים חשמליים ולכן לטסלה תהיה תחרות קשה מאוד בהמשך השנה יצאו רכבים חשמליים מאוד אטרקטיביים ובמחיר מאוד נמוך וכן דבר נוסף כר (ל"ת)
    אריאל 02/05/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
  • רז 03/05/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    ברגע שעלות הסוללה תרד, גם עלויות הרכבים של טסלה ירדו בהתאם.
  • 1.
    בוכים על החלב 02/05/2021 14:59
    הגב לתגובה זו
    ברור שזה תוכן ידיעתי ותודה וכו', אבל כמו שכאן לא מדובר בהרצה של מניית TSLA, ככה גם כשאנשים מספרים זה לזה בפורומים שהם קנו או שהם חושבים שזה יעלה, זאת לא הרצה. הגולשים ברדיט עדיין פגועים