טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash

למה טסלה זינקה ב-5% בשישי והאם המניה תשלש את שוויה עד 2025?

בשוק מעריכים, כי החברה תגיע 800 אלף מסירות של רכבים השנה, אך לפי ההזמנות של החברה מספקים, המספר הזה יכול גם להגיע למיליון רכבים
ארז ליבנה | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה
בכנס המשקיעים של ברקשייר הת'אוויי (BRKA) שנערך הלילה, יו"ר חברת ההחזקות והמשקיע האגדי וורן באפט נשאל האם יסכים לבטח את פעילות SPACEX, חברת החלל של המנכ"ל של טסלה (TSLA), אילון מאסק, שאמש שברה שיא מרשים של שהייה בחלל. "זה תלוי בפרימיום וגם אם מאסק יהיה על החללית או לא", השיב באפט בחיוך. "המחיר יהיה שונה אם כן".   בכל מקרה, כפי שכבר הבנתם, על מאסק עובר סוף שבוע חלומי. פרט לספייס אקס, ביום שישי האחרון, בניגוד לכל השוק שירד, מניית טסלה זינקה בכמעט 5%, על פניו, אבל רק על פניו, ללא סיבה נראית לעין.   אז מה היא הסיבה שהמניה זינקה? קוראים לה STMicroelectronics (STM.France) והיא מייצרת סוג של סיליקון, שנקרא בעברית צורן קרביד, שבין היתר משמש לחיתוך יהלומים ושיריון קרמי. בשיחת המשקיעים האחרונה שלה בשבוע שעבר, החברה נתנה תחזית לשנה הנוכחית, שבה היא צופה כי היא תמכור צורן קרביד ב-550 מיליון דולר – או עלייה של בין 10 ל-20% במכירות ביחס לתחזית שלה בינואר.   אז איך זה משפיע על טסלה אתם שואלים? הלקוח הגדול ביותר של STM היא TSLA, כש-80% ממכירות של יצרנית הסיליקון הצרפתית היא לא אחרת מאשר חברת הרכבים בעלת שווי השוק הגבוה בעולם.   לפי האנליסט פייר פאראגו מניו סטריט, העלאת התחזית מרמזת כי ייתכן וטסלה תמסור 1 מיליון רכבים במהלך השנה הנוכחית, לעומת צפי של 800 אלף רכבים שלו השוק מצפה. זה 25% יותר וזה משמעותי. פאראגו, שור ידוע של טסלה, העלה את מחיר המטרה שלו ל-900 דולר.   אבל זה עוד כלום. משקיע שורי נוסף של TSLA הוא גארי בלאק, שלו קרוב ל-75 אלף עוקבים בטוויטר (TWTR). בלאק צייץ במהלך סוף השבוע כי לפי המכפילים הנוכחיים של החברה, המניה צריכה להגיע לרמה של 1,000 דולר בטווח שבין חצי שנה לשנה, כשלהערכתו עד 2025 המניה יכולה להגיע גם ל-1,500 דולר למניה.   יתר על כן, בלאק אמר כי בדוחות טסלה, הדירקטוריון העריך כי ההכנסות של החברה יכולות להגיע ל-55 מיליארד דולר השנה. זה 10% יותר ממה שהקונצנזוס מצפה לו.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פולני פלמוני 02/07/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    ניתנה לשוטים!
  • 7.
    רונן 02/05/2021 23:02
    הגב לתגובה זו
    חידושים רבים בדרך יצור הרכבים נותנות לטסלה יתרון בעליות היצור, היא כבר היום מיצרת הכי הרבה רווח למכונית חשמלית והיתרון שלה רק יגדל
  • 6.
    מאסק זה הלאונרדו דה וינצ׳י של המאה ה-21.כדאי להפני 02/05/2021 17:58
    הגב לתגובה זו
    מאסק זה הלאונרדו דה וינצ׳י של המאה ה-21.כדאי להפנים,ללמוד ולהרוויח כסף.
  • 5.
    כשכולם כול כך אופטימיים שם מתחיל הטריגר (ל"ת)
    רמי 02/05/2021 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כמו כשיצאו הטלוויזיות השטוחות , בהתחלה פלזמה 42 אינץ עלתה 60000 שח והיום טלויזיה לד 75 אינץ ניתן להשיג ב 4000 שח . היום טסלה נהנית מתמחור גבוהה של רכבים לא בטוח שתמיד זה יהיה ככה.נהפוכו מנועים חשמליים אמורים להיות זולים יותר (ל"ת)
    אלי 02/05/2021 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דובון 02/05/2021 16:01
    הגב לתגובה זו
    אתה כל הזמן צעקת שטסלה בועה
  • 2.
    שכחתם לציין עובדה מאוד מהותית כרגע טסלה נהנית מזכות ראשונים של פיתוח רכבים חשמליים אבל רוב יצרניות הרכב הפנימו שהעולם מתפתח לכיוון רכבים חשמליים ולכן לטסלה תהיה תחרות קשה מאוד בהמשך השנה יצאו רכבים חשמליים מאוד אטרקטיביים ובמחיר מאוד נמוך וכן דבר נוסף כר (ל"ת)
    אריאל 02/05/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
  • רז 03/05/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    ברגע שעלות הסוללה תרד, גם עלויות הרכבים של טסלה ירדו בהתאם.
  • 1.
    בוכים על החלב 02/05/2021 14:59
    הגב לתגובה זו
    ברור שזה תוכן ידיעתי ותודה וכו', אבל כמו שכאן לא מדובר בהרצה של מניית TSLA, ככה גם כשאנשים מספרים זה לזה בפורומים שהם קנו או שהם חושבים שזה יעלה, זאת לא הרצה. הגולשים ברדיט עדיין פגועים
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.