פולקסוואגן שכחה שלאמריקאים אין חוש הומור
יצרנית הרכב הגרמנית VOLKSWAGEN AG ADR REPSTG 1/10TH SH ייתכן והסתבכה עם רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) בגלל תעלול לא מוצלח של האחד באפריל, בו פורסמה כתבת פייק ניוז, בה נאמר כי פולקסוואגן תשנה את שמה של פעילות החברה בארה"ב ל"וולצווגן של אמריקה" ("Voltswagen of America").
העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח כי רשות ניי"ע האמריקאית חוקרת האם המתיחה הלא-יעילה משפיעה על מחיר המניה של יצרנית הרכב, שהתנצלה על הבדיחה של האחד באפריל ואמרה שהיא נועדה לפרסם את הרכב החשמלי שלה, שעל פיתוחו היא עובדת במרץ רב.
צ'סטר ספאט, לשעבר הכלכלן הראשי של הרשות לניי"ע האמריקאית, אמר עוד בזמן שפורסם התעלול שלדעתו רשות ניי"ע תחליט לפתוח ככל הנראה בחקירה,שמטרתה לבדוק האם בכירי פולקסוואן עשו את המהלך הזה במטרה להזיז את מחיר המנייה של החברה. לדבריו, השאלות שישאלו הן-"מה היה המניע? האם ניסו לאותת שהם יהיו חשמליים ברצינות?". צ'סטר גם עונה לשאלה ששאל: "אני חושב שאם כן, הוועדה לא תשמח מאוד וכנראה שתמשיך לרדןף אחרי פולקסוואגן. אם הרשות לניי"ע היתה פשוט רואה בזה בדיחה של האחד באפריל, כנראה שהנושא לא היה מקבל כל כך הרבה תשומת לב, אפילו שברור לי שגילוי ניירות ערוך אמור להיות דבר רציני".
הצעד הבא בדרך לתביעה נגד פולקסווגן יהיה תלוי, בין היתר, בהערכת ה-SEC האם ההודעה המזויפת בלבלה את המשקיעים והאם מישהו מהם לרגע חשב שהיא נכונה. נושא אחד שיכול לעבוד נגד החברה בעניין זה, לטענת ספאט, הוא שההודעה המזויפת לעיתונות שלה הונפקה ב -29 במרץ, מספר ימים לפני ה -1 באפריל וכי החברה לא הצליחה לעניין כתבים לסקר את הסיפור, אפילו שכתבים בד"כ מחפשים מתיחות וטריקים לקראת האחד באפריל.
"אני חושב שזה מערער קצת את אופי גילוי ניירות הערך, כי אם אתה רואה גילוי כלשהו שמנוסח באופן חריג או מוזר, אתה צריך לתהות: האם זה נכון? או האם זה בדיחה של האחד באפריל? וזו תהיה סיבה לנקוט פעולה כלשהי", אמר ספאט. "מה שפולקסוואן עשו זה קצת יותר מדי מחוץ לגבולות ההומור של האחד באפריל, ולכן יש בו פוטנציאל רב יותר להטעות את המשקיעים, וזה דאגה. וזה אמור לדאוג לצוות. "
ספאט הוסיף ואמר כי "בעיה פוטנציאלית נוספת עבור פולקסווגןהיא אופייה האמיתי מדי של הודעת העיתונות הכוזבת שלה, והופעתה האפשרית של החברה כעבריין חוזר המטעה שוב את הציבור במודע".
- 1.בפלוצ-וואגן בטוחים ששכחנו את דיזגייט (ל"ת)דיזלגייט 30/04/2021 14:03הגב לתגובה זו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת
נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.
ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.
העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי. הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.
יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- וויימו בדרך לניו-יורק: ליפט ואובר מאבדות גובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת
בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.