"התכנית שהציע ביידן היא משא ומתן לתכנית מיסוי רחבה יותר"
לפני ימים אחדים דיווחנו כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן מתכוון להעלות את מס רווחי ההון לעשירים. לפי הדיווח ביידן מנסה להעלות את המס על רווחי ההון לכ-40% למי שמרוויח לפחות מיליון דולר, כמעט כפול מאחוז מס רווח ההון הנוכחי, שעומד על 20%.
"בדומה לרפורמות מס קודמות, גם תכנית המסים של הנשיא ג'ו ביידן, צפויה להשפיע באופן רחב על חברות ישראליות, יזמים, משקיעי נדל"ן, ואזרחי ארה"ב המתגוררים בישראל. אומר ד"ר עוז חלבי, ראש קבוצת מיסוי אמריקאי בפרל כהן ניו יורק. "בסוף השבוע, פורסמו נקודות מעטות מהתכניות של הנשיא ובעיקרן, העלאת שיעור מס רווח ההון משיעור של כ 20% (פדרלי) החל על רווח הון בגין נכסים המוחזקים מעל 12 חודשים, ל 39.6%".
התכנית שהציע ביידן היא משא ומתן לתכנית מיסוי רחבה יותר
"ככל הנראה הנשיא יתקשה להעביר את תכנית המס שלו כלשונה (ובעיקר את העלאת מס רווח ההון), מדובר באסטרטגיה למו"מ על תכנית מיסוי רחבה יותר (The American Families Plan) אשר תעלה את שיעור מס החברות, תצמצם את הפטור ממס עזבון, ותהדק את המיסוי על הכנסות כלל עולמיות של חברות. בנוסף, תכניתו של הנשיא תכלול סעיפי "מס עשירים" והציפיה היא למו"מ ארוך בקונגרס על מנת למצוא את התרכובת הנכונה שתגרום ל"עשירים" לשלם יותר ולמעמד הביניים והנמוך לשלם פחות (או לקבל יותר במסגרת זיכויים ומענקים)".
עו"ד ורו"ח חלבי מסביר כי "העלאת שיעור מס חברות במסגרת חקיקה היא משימה קשה ולא פופולרית. העלאת שיעורי המס ליחידים, קשה אף יותר ופופולרית הרבה פחות. להעביר את העלאת שיעור המס בקונגרס ועד שיגיע לאישורו של הנשיא, תהיה משימה קשה במיוחד לנשיא ולצוותו.יש סבירות גבוהה שהרפובליקנים יתנגדו, וסיכוי סביר כי חלק מהמפלגה הדמוקרטית תתנגד להעלות את שיעורי המס".
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המגפה השקטה - תרופות נגד דיכאון נמכרות במעל 20 מיליארד דולר, והשוק צומח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף מציין חלבי, "העלאת שיעור מס על רווחי הון (במיוחד בזמנים בהם מדינות רבות הופכות רווחי הון להכנסה פטורה – ואף לארה"ב קיים פטור כזה לגבי מניות בחברות אמריקאיות, ובתנאים מסויימים) עשויה להקפיא מכירות של נכסים, ושמירה על הון, בעיקר על ידי ה"עשירים". תופעה זו, המכונה Lock In Effect, נגזרת מהטענה, שככל ששיעור מס רווחי הון גבוה יותר, כך, מי שלא זקוק לכסף באופן מיידי, נמנע מלממש את רווחיו. לתופעה זו מספר השפעות. האחת, צמצום ההיצע של נכסים, במיוחד נכסי נדל"ן ומכשירים פיננסיים, וכתוצאה מכך, צמצום עסקאות (גם של אקזיטים) והשארת הון אצל ה"עשירים". תופעה נוספת היא, העברת העושר לדור הבא, מבלי שזה ישלם מס על הרווח הלא ממומש (העברת נכס בירושה מעניק למקבל עלות חדשה לנכס השווה לשווי השוק במועד ההורשה)".
לפי תכנית ביידן עשיר הוא מי שמרוויח מיליון דולר ומעלה בשנה
"עשיר הוא מי שהוא יחד עם בן או בת זוגו, מרוויחים מיליון דולר ומעלה בשנה. למועדון המאיון העליון בארה"ב נכנס מי שמרוויח החל מ- 531 אלף דולר בשנה. בשנת 2020 הרוויחו מיליון דולר כ-200 אלף אנשים; לפי נתונים שפורסמו על ידי ה-IRS לגבי שנת 2017, מתוך כ-200 מיליון דוחות מס שהוגשו, אחוז אחד בלבד (1.4 מיליון דוחות) כללו הכנסה של מעל 515 אלף דולר בשנה.
מה עוד כוללת תכנית ביידן?
בנוסף להעלאת המיסוי לעשירים הנשיא מתכוון להפחית משמעותית את הפטור על מס עזבון, שעומד נכון להיום על כ 11.5 מיליון דולר ליחיד, ו-22 מיליון דולר לזוג. שוויה של משפחה המצויה במאיון העליון בארה"ב, עומד (נכון לשנת 2020) על כ 11 מיליון דולר, שוויה של משפחה הנמצאת בחצי מאיון עליון היא 17.5 מיליון דולר, ושוויה של משפחה באלפיון עליון עומד על 43 מיליון דולר.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.בלדה לניפוח 27/04/2021 16:33הגב לתגובה זוירושה זה זיעת ההורה כדי לשפר לילדיו מס זה חנק היוצר למימון פושטי טד למיניהם ובטלנים ברשות הרבים.קנו זהב כסף פיזי ואז אין מיסים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
