תחום הלידארים מתקרר? אינוויז כבר ירדה 35% מהשיא
תחום הלידארים, שהם בסופו של דבר העיניים של הרכבים האוטונומים, נראה עד לאחרונה כאחד התחומים החמים בבורסה האמריקאית. בגיבוי הבאזז שנוצר סביב טסלה וטירוף הספאקים - נכנסו חברות רבות מהתחום לבורסה דרך הספאקים; אחת מהחברות שנכנסו היא חברה בשם אינוויז INNOVIZ TECHNOLOGIES . חברה ישראלית שהוקמה בידי יוצאי יחידת הטכנולוגיה המיוחדת בצה"ל - יחידה 81 ובראשם המנכ"ל עומר כילף.
אבל לאחרונה, נראה כי שוק ההון מתחיל לאבד עניין בתחום ובהתאמה מחירי המניות יורדים. אינוויז הישראלית ירדה כ-35% משיא של 16 דולר למניה בדצמבר למחיר של 10.4 דולר למניה כיום, מרחק של כפסע מהמחיר שעליו שילמו משקיעי הספאק עבור מניותיהם (10 דולר, כנהוג) והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 1.6 מיליארד דולר. גם מובילת התחום, חברת LUMINAR TECHNOLOGIES INC. ירדה כבר 53% ממחיר שיא של 37.7 דולר למחיר של 17.9 דולר ושווי השוק עומד כיום על 6.1 מיליארד דולר.
אף על פי שאותן חברות "רכבו" על כנפי הטרנד שנוצר במנייתה של טסלה בפרט ושל מניות הרכבים האוטונומים בכלל, טסלה הודיעה כי היא אינה מתכוונת להשתמש בלידארים ברכבים שלה. לעומתה, חברות רכב אחרות כדוגמת חברת BMW חולקת על דעתה של טסלה, או לפחות מעוניינות לתת ללידארים צ'אנס ועל כן חותמות על שיתופי פעולה להתקנת לידארים על כלי הרכב שלהם. יהיה מעניין לעקוב ולראות האם טסלה "תישבר" ותחליט שעדיף לנסות ולשים לידארים על הרכבים שלה. יהיה גם מעניין לראות האם התוצאות של שילוב הלידארים עם הרכבים של החברות שכן חתמו על הסכמי שיתוף פעולה יהיו חיוביות או שלא. אין ספק שלתוצאות תהיה משמעות מכרעת לעתיד הענף.
כמו כן, התחזקותה של מובילאיי שמפתחת גם היא לידארים מעיבה על הענף.
- 5.דניאל 16/04/2021 15:30הגב לתגובה זוחברה שמפסידה כסף ,כל השוק האמריקאי הוא בועתי ברמות,יום אחד שיעשו מחקרים על המפולת הבאה אני בטוח שתופעת הספאק תככב שם.
- 4.מוטי 16/04/2021 15:12הגב לתגובה זורק מאסק ושעשוע יודעים מה צריך?העתיד יוכיח שממש לא!מאחורי חברות הלידאר יש מוסדיים שהשקיעו מליוני דולרים כדי לקבל תמורה בסוף. מבינים שלידאר זו הדרך הבטוחה ביותר לנהיגה אוטונומית.
- 3.רק מזומן 15/04/2021 21:56הגב לתגובה זוכשלסבתא...המכונית באמת תראה ותחשוב אוטונומיה.פראיירים תברחו.
- 2.הרבה באזז מסביב, תחום למי שלא מבין. יש טכנולוגיות 15/04/2021 21:53הגב לתגובה זוהרבה באזז מסביב, תחום למי שלא מבין. יש טכנולוגיות חדשות בפיתוחשאסלה שותפה להם. לא יהיה לידר במכונית נקודה.
- 1.אברהם 15/04/2021 21:22הגב לתגובה זומסכים עם מחבר הכתבה אודות התהייה על תחום הלידארים. מצד אחד, כמו שנכתב: "העיניים של הרכב האוטונומי", מצד שני שווה להיזכר בהרצאה האחרונה מה- CES של פרופ' אמנון שעשוע (שהוא ללא ספק המומחה הטכנולוגי המוביל בתחום בעולם) שדיבר על נושא היתירות ברכב האוטונמי בכך שישלבו מצלמות עם רדארים, ולא לידארים (וסקר את חסרונות השימוש בהם!!!). דרך אגב, היחידה נקראת 81, ולא 82 / 8200.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
